اعضای جدید خانواده استریت‌فایتر

دوکاتی با V2 و V4 SP به جنگ خودش می‌رود

26 آبان 1400 16:09

دوکاتی به تازگی دو موتورسیکلت جذاب V2 و V4 SP را به‌عنوان اعضای جدید خانواده StreetFighter خود معرفی کرد. این دو محصول دنیای جدیدی از اسپرت‌های کلاس نیکد را به نمایش می‌گذارند. اگر با سری Panigale آشنایی داشته باشید، می‌دانید که پروژه جدید دوکاتی یک جنگ داخلی را استارت زده است.

دوکاتی استریت‌فایتر V2

در خانواده استریت‌فایتر همه‌چیز مربوط به رفتار و عملکرد است. مدل V2 زبان طراحی جدیدی را به نمایش می‌گذارد که برگرفته از فلسفه جدید Centro Stile Ducati است. یکی از نقاط برجسته گرافیک این موتور، چراغ‌های Vشکل آن است که به گفته دوکاتی اشاره مستقیمی به لبخند معروف جوکر دارد. خطوط تیز و برجسته روی بدنه نیز به‌عنوان بخش ضروری موتورسیکلت‌های کلاس استریت‌فایتر در این محصول نیز به‌وضوح دیده می‌شوند.

دوکاتی استریت‌فایتر V2

دوکاتی V2 مجهز به یک پیشرانه 955 سی‌سی سوپرکوادرو است که می‌تواند 153 اسب‌بخار قدرت را در 10 هزار و 750 دور در دقیقه و 101 نیوتن‌‌متر گشتاور را در 9000 دور در دقیقه تولید کند. این محصول با وزن 200 کیلوگرمی جعبه‌دنده‌ای 6 سرعته از سری پیشرفته و حرفه‌ای کوییک شیفت EVO 2 دارد.

سیستم تعلیق این مدل شامل ساختار دو شاخته پیستونی Showa و کاملاً تنظیم 43 میلی‌متر در جلوست. هم‌چنین یک تعلیق مونوشوک قابل تنظیم Sachs با تک بازوی آلومینیومی هم در محور عقب دیده می‌شود.

یک جفت رینگ آلیاژی 17 اینچی با تایرهای سفارشی پیرلی مدل دیابلو Rosso IV کفش‌های زیبای این اسپرت خیابانی است. دیسک‌ ترمزهای جلو 320 میلی‌متری از برند برمبو مدل M4.32 هستند. در چرخ عقب نیز دیسک ترمز 245 میلی‌متر با یک کالیپر 2 پیستونه دیده می‌شود. سیستم ترمز ABS از برند بوش مدل EVO خواهد بود.

دوکاتی استریت‌فایتر V4 SP

سراغ استریت‌فایتر V4 SP می‌رویم که با اقتدار در صدر خانواده ایستاده است. محصولی که چهره فلزی و آلومینیومی‌اش آنهایی که علاقه به مدل‌های تنومندتر دارند را نیز راضی می‌کند.

دوکاتی استریت‌فایتر V4 SP

پیشرانه 1103 سی‌سی این موتورسیکلت از خانواده Desmosedici Stradale است که 208 اسب‌بخار قدرت را در 13 هزار دور در دقیقه و 110 نیوتن‌متر گشتاور را در 9500 دور در دقیقه تولید می‌کند.

این محصول مجهز به کلاچ خشک 9 دیسکی STM است که به صورت آلومینیومی ساخته شده است. دوکاتی می‌گوید این ساختار جدید عملکرد بهتری را در پیست به نمایش می‌گذارد. به لطف استفاده از متریال‌های پشرفته وزن این موتور فقط 195 کیلوگرم شده است.

مانند همیشه در این مدل سیستم تعلیق از برند Ohlins است که در محور جلو از شاخه‌های NIX-30 و در محور عقب از مدل TTX36 استفاده می‌کند. دمپر فرمان با تعلیق الکترونیکی EVO شکل گرفته است.

ترمزهای جلو دو دیسکه نیمه‌شناور با دیسک‌های 330 میلی‌متری برمبو هستند. کالیپر در نظر گرفته شده برای آن نیز از نوع Stylema R است که به صورت شعاعی روی آن تعبیه می‌شود. در چرخ عقب دیسک 245 میلی‌متر و یک کالیپر دو پیستونه برمبو دیده می‌شود. طبیعی است که در این مدل نیز ترمزهای ABS از برند بوش سری EVO نصب شده است.

دوکاتی استریت‌فایتر V4 SP

شاید جالب باشد بدانید در این محصول سیستم‌های کنترلی مانند کنترل کشش، کنترل حرکت چرخ‌ها، کنترل لغزش و کنترل ترمز نیز دیده می‌شود.

مشتریان می‌توانند برخی دیگر از تجهیزات را در این موتور سفارش دهند. مانند سیستم نورپردازی کامل LED، گلگیر فیبر کربنی، بال فیبر کربنی، محافظ پای فیبر کربنی و حتی باتری لیتیوم یونی. حتی می‌توان به صورت سفارشی کاور کلاچ را نیز از جنس فیبر کربن سفارش داد.

قیمت دوکاتی استریت‌فایتر V2 و V4 SP

قیمت‌گذاری این محصولات بسته به نوع آپشن و تجهیزات متفاوت است. در بازار آمریکا استریت‌فایتر V2 از 16 هزار و 995 دلار آغاز می‌شود. در حالی که قیمت پایه استریت‌فایتر V4 SP از 35 هزار و 500 دلار شروع می‌شود.

دیدگاه کاربران