• هيونداي کرتا 2023 کرمان موتور

تحویل صد دستگاه هیوندای کرتا

بررسی هیوندای کرتا 2023 کرمان موتور

28 بهمن 1402 12:02

تحویل هیوندای کرتا

بهمن 1402: شرکت تجارت بین‌المللی و پشتیبانی کرمان خودرو (KTL)، نماینده رسمی محصولات هیوندای در ایران، اولین سری هیوندای کرتا را تحویل مشتریان داد. این شرکت طی مراسمی، صد دستگاه کرتا را به خریداران تحویل داده است.

حضور هیوندای کرتا در نمایشگاه خودرو تهران 

بهمن 1402: هیوندای کرتا برای اولین بار در معرض دید عموم مردم قرار گرفته و در اتو اکسپو تهران 1402 حضور دارد. کرمان موتور محصولات وارداتی خود را در این نمایشگاه ارائه داده تا متقاضیان بتوانند این خودروها را از نزدیک رویت کنند.

هیوندای کرتا یک کراس‌اور کامپکت است که قبلا در سامانه یکپارچه وارداتی‌ نیز عرضه شده است. شرکت کرمان موتور در جریان پنجمین دوره نمایشگاه خودرو تهران 1402، علاوه بر کرتا، از مدل‌های 2023 هیوندای اکسنت و همچنین هیوندای النترا نیز رونمایی کرده بود.

قیمت کرتا وارداتی معلوم شد

دی 1402: علی‌رغم عدم اعلام رسمی کرمان موتور، اما برخی منابع می‌گویند قیمت نهایی هیوندای کرتا 2023 وارداتی به کشورمان، رقمی معادل 2 میلیاردو 220 میلیون تومان است. این درحالی است که نسخه وارداتی به کشورمان، قیمتی در حدود 16 هزارو 500 یورو داشته است.

کاتالوگ کرتا وارداتی کرمان موتور

مهر 1402: در پاییز 1402 قرار است دومین مرحله فروش خودروهای خارجی از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودرو وارداتی انجام شود. در این مرحله برای اولین‌بار، شاهد عرضه هیوندای کرتا وارداتی خواهیم بود و بر همین اساس نیز شرکت کرمان موتور، اطلاعات فنی این محصول را قبل از ورود رسمی به بازار کشورمان، منتشر کرده است:

کاتالوگ هیوندای کرتا وارداتی (PDF)

اولین رونمایی هیوندای کرتا وارداتی

شهریور 1402: هیوندای کرتا، که در برخی بازارها با نام هیوندای iX25 نیز عرضه می‌شود، در سال 2019 وارد نسل دوم شد و پس از دو سال، یعنی در 2022 شاهد رونمایی اولین فیس‌لیفت از نسل دومش بودیم. حالا همین فیس‌لیفت، به بازار کشورمان رسیده است.

در جریان اولین دوره نمایشگاه روایت خدمت، که به مناسبت هفته دولت، در اوایل شهریورماه برگزار گردید، شرکت کرمان موتور برای نخستین‌بار از هیوندای کرتا وارداتی رونمایی کرد. مدل رونمایی شده، مجهز به گیربکس CVT بود و موتور تنفس طبیعی 1.5 لیتری نیز در سینه داشت. البته به لحاظ تجهیزات، خودرو رونمایی شده در سطح تیپ‌های پایه کرتا بود و امکانات خاص و چشمگیری نداشت.


طراحی هیوندای کرتا وارداتی

نمای جلوی هیوندای کرتا به واسطه جلوپنجره جدید و اجزای نورانی داخل آن، به دو مدل توسان و سانتاکروز شباهت یافته است. انتقال چراغ‌های اصلی به دو طرف سپر و اضافه شدن اجزای نقره‌­ای به نقاط مختلف بدنه، سایر تغییرات بدنه هیوندای کرتا به‌شمار می‌­آید درحالی‌که تغییرات چندانی در نمای عقب اعمال نشده است.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای هیوندای کرتا به ترتیب 4.3 و 1.79 و 1.63 و 2.61 متر اعلام شده است که این خودرو 1165 کیلوگرمی را در کلاس B قرار می­‌دهد. براساس اعلام شرکت کرمان موتور، هیوندای کرتا وارداتی بازار ایران، دارای امکانات زیر خواهد بود:

. ترمزهای ABS و EBD
. ترمز پارک برقی
. سیستم کنترل پایداری
. استارت دکمه‌ای
. مانیتور 8 اینچی
. دوربین عقب با خطوط کمکی فعال
. سنسور عقب
. سنسور فشار باد تایر
. چراغ اتولایت
. چراغ مه شکن عقب
. سیستم صوتی با 4 اسپیکر
. بلوتوث و USB
. سقف پانوراما
. آینه تاشو برقی
. امکان تعویض حالت رانندگی
. فرمان برقی

البته یک خبر بد برای خریداران هیوندای کرتا نیز داریم؛ این محصول وارداتی فاقد ویژگی‌های زیر است:

. کروز کنترل
. سنسور جلو
. سنسور باران
. تهویه اتومات
. نویگیشن
. تنظیم برقی صندلی راننده

مشخصات هیوندای کرتا وارداتی

تمام تریم‌های هیوندای کرتا به پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی بنزین‌سوز (G4FL) که نیروی خود را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا CVT (که هیوندای آنرا با نام iVT معرفی کرده) به محور جلو انتقال می­‌دهند. البته مدل وارداتی هیوندای کرتا به گیربکس CVT مجهز شده و تک‌دیفرانسیل است:

مشخصات فنی هیوندای کرتا وارداتی
نوع موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی
حداکثر قدرت 115 اسب بخار
حداکثر گشتاور 144 نیوتن متر
مصرف ترکیبی 7 لیتر
حجم باک 40 لیتر

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

قیمت هیوندای کرتا وارداتی

هیوندای کرتا، محصولی نیست که در تمام بازارهای جهانی، قابل خریداری باشد چراکه هیوندای، فقط در برخی کشورهای خاص، مانند اندونزی، هندوستان، برزیل، آفریقای جنوبی (و چند کشور محدود دیگر) قابل خریداری است. البته کرتا در کشورهای چین و روسیه نیز فروخته می‌شد اما در سال 2022 عرضه کرتا در این دو بازار، متوقف گردید.

هیوندای کرتا، هرچند در رده کراس‌اورهای کوچک است و در تیپ‌های لوآپشن، امکانات و تجهیزات چشمگیری ندارد اما بازهم به واسطه وارداتی بودنش، محصولی ارزان‌قیمت -حداقل در بازار ایران- نیست. بعنوان مثال در بازار آفریقای جنوبی، قیمت هیوندای کرتا از حدود 23 هزاردلار شروع می‌شود. در بازار برزیل نیز قیمت پایه هیوندای کرتا، معادل 27 هزاردلار است. اما در بازار هندوستان، می‌توان هیوندای کرتا اتوماتیک را با قیمت پایه‌ای در حدود 20 هزاردلار خریداری کرد. 


فروش هیوندای کرتا وارداتی

برای اطلاع از قیمت روز هیوندای کرتا کرمان موتور و جهت مشاهده جدیدترین شرایط فروش کرتا وارداتی و آخرین شرایط پیش فروش کرتا وارداتی، مقاله شرایط فروش هیوندای را مطالعه کنید.

 
دیدگاه کاربران
ناشناس 1402/11/23
اندازه سمند قدرت موتور داره!!با گیربکس cvt!!!
پاسخ
1
0
0
ناشناس 1402/12/1
مهم برند و کشور ساخت هست
0
0
مجیدددددددد 1402/8/5
پرفروشترین شاسی بلند از سال ۲۰۱۷ و همچنین از سال ۲۰۲۰ در هند و سومین خودرو پرفروش هیوندا در جهان همین کرتا است .ظاهرا کسانی که این خودرو رو انتخاب کردند سود بالایی ببرند البته گمونم اولویت های زیر ۲۰۰ باشن
پاسخ
1
0
0
علیرضا 1402/10/21
شاسی بلند؟!!! اونوقت سانتافه ، سورنتو و در رده های بالاتر LX570 ، اسکالید ، تاهو ، رنجرور اتوبیوگرافی و و و چی هستن؟؟
0
0
Mohandesahmadi 1402/7/22
آریزو ۶ پرو آدم می‌خره
پاسخ
1
0
0
Bhhehh 1402/10/23
اریزو رو با این مقایسه میکنی؟
0
0
BMWMPJ 1402/5/27
موتور تنفس طبیعی با گریبکس CVT? به چینی ها و ایرانی ها امیدوار شدم!!
پاسخ
0
0
1