• نمايشگاه خودرو تهران 1402
  • نمايشگاه خودرو تهران 1402
  • نمايشگاه خودرو تهران 1402

معرفی مهم‌ترین خودروهای نمایشگاه امسال

نمایشگاه خودرو تهران 1402 (گزارش تصویری)

15 بهمن 1402 14:31

غرفه بهمن دیزل در اتو اکسپو تهران

این کامیون بایک، موتور ۱۳ لیتری توربو دیزل کامینز ۶ سیلندر با قدرت ۵۶۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰۰ نیوتن متر دارد. یک گیربکس ۱۲ سرعته اتوماتیک ZF نیز برای آن در نظر گرفته شده است. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی کامیون کشنده بایک X9 مطالعه کنید.

کشنده فاو 550 با ظرفیت 44 تن، موتور 6 سیلندر خطی با حجم 12.5 لیتر با قدرت 550 اسب بخار و گشتاور 2300 نیوتن متر مطابق استانداردآلایندگی یورو پنج دارد. همچنین ویژگی‌هایی مانند دو تخت خواب و صندلی راننده قابل تنظیم درجهات مختلف و گرم کن صندلی برای آن ارائه شده است.

کامیون فورس 12 تن، محصول محبوب و پرفروشی از گروه بهمن بوده که از موتور 4.5 لیتری با خروجی 210 اسب‌بخار قدرت نیرو می‌گیرد. گیربکس 8+1 سرعته آن نیز ساخت فست است. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی کامیونت فورس 12 تن مطالعه کنید.

کشنده امپاور تک محور نیز یکی از پرفروش‌های گروه بهمن به حساب می‌آید که از موتور 11.8 لیتری با خروجی 490 اسب‌بخار قدرت بهره‌مند شده است. گیربکس آن نیز ساخت ZF بوده و با کیفیت خوبی در بهمن موتور مونتاژ می‌شود. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی کشنده امپاور BD500 مطالعه کنید.

غرفه مایان دیزل در اتو اکسپو تهران

جدیدترین محصول مایان دیزل، یک کمپرسی 19 تن با برند دیما بوده که بارهایی تا 10 تن را جا به جا می‌کند. این محصول هنوز وارد خط تولید نشده و قرار است در تابستان 1403 عرضه شود.

این محصول به موتور 11.8 لیتری توربودیزل کامینز مجهز شده و گیربکس آن ساخت ZF است. خروجی پیشرانه به 490 اسب‌بخار می‌رسد و طراحی ظاهری کشنده یادآور محصولات مرسدس بنز است. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی کشنده دیما HT490 مطالعه کنید.

این محصول یک شاسی بلند داشته تا بتواند بارهای عریض را جا به جا کند و بنابراین بزرگ‌ترین 6 تنی بازار است.

(عکس: خودروبانک)

غرفه شیران دیزل در اتو اکسپو تهران

کشنده مان TGX از برند معتبر آلمانی بوده و به صورت وارداتی عرضه خواهد شد. یک موتور 12.4 لیتری برای آن در نظر گرفته شده است. شیران دیزل نمایندگی رسمی این برند را دریافت کرده و خدمات آن را ارائه می‌دهد. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی کامیون کشنده مان TGX مطالعه کنید.

غرفه کاریزان دیزل در اتواکسپو تهران

کامیون باری کاویان K219 یک موتور 6.7 لیتری کامینز داشته که 160 اسب‌بخار قدرت و 785 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این محصول با کاربری تانکر در این نمایشگاه ارائه شد؛ اما کاربری باری و کمپرسی نیز در دسترس است.

چهره کامیونت کاویان K106 اصلاح شده و موتور 3.8 لیتری کامینز دارد. این محصول سالهاست که در بازار حضور دارد و با کاربری‌های کمپرسی و حمل زباله در این نمایشگاه ارائه شد.

کامیونت کوچک کاویان K103 گروه کاریزان دیزل، دوگانه سوز است و می‌توان گفت رقیبی برای نیسان وانت و پادرا پلاس است. یک موتور 1.6 لیتری گازسوز برای آن در نظر گرفته شده و در حالت بنزینی 116 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این کامیونت کوچک برای کاربری‌های مختلفی مانند یخچالدار و یا کمپر مناسب است.

غرفه ایران خودرو دیزل در اتو اکسپو تهران

پیکاپ تونلند به یک پیشرانه 2 لیتری توروبوشارژ با خروجی 238 اسب‌بخار قدرت مجهز شده که با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک از شرکت ZF هماهنگ شده است. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی پیکاپ فوتون تونلند اتوماتیک G7 مطالعه کنید.

پیکاپ تونلند با فیس جدید در نمایشگاه تهران حضور داشته و از پیشرانه توربودیزل با گشتاور 360 نیوتن‌متری بهره‌مند شده است. موتور آن ساخت کامینز است و به گیربکس 5 سرعته دستی متصل شده است. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله تست و بررسی پیکاپ فوتون تونلند S دیزلی مطالعه کنید.

کشنده آتامان، به موتور 12 لیتری توربوشارژ ساخت مرسدس بنز تجهیز شده و 430 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. گیربکس این کشنده را نیز شرکت ZF ساخته است. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی کشنده آتامان مطالعه کنید.

اتوبوس برقی آتروس ایران خودرو دیزل، 35 صندلی داشته و یک باتری 350 کیلووات ساعتی برای آن در نظر گرفته شده است. این اتوبوس برقی در آذرماه به تولید انبوه رسید. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی اتوبوس آتروس برقی مطالعه کنید.

غرفه ویرا دیزل در اتو اکسپو تهران

کشنده دماغ‌دار Z3، سال گذشته رونمایی شده بود. این کشنده تک محور 44 تن است و موتور توربودیزل ۱۲ لیتری کامینز دارد. خروجی این کشنده به 490 اسب‌بخار می‌رسد. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی کامیون کشنده شاکمان دماغدار مطالعه کنید.

این کشنده 44 تن پیشرانه توربودیزل با حجم 12 لیتر دارد و خروجی آن به 490 اسب‌بخار می‌رسد. قیمت این کشنده به 4.5 میلیارد تومان می‌رسد. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی کامیون کشنده شاکمان Y3 مطالعه کنید.

این کامیونت کاربردی با ظرفیت های ۵.۵، ۶ و ۹ تن ارائه شده است و کاربری‌های مختلفی دارد. پیشرانه ۳.۸ لیتری ۴ سیلندر خطی کامینز برای آن در نظر گرفته شده است. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی کامیونت شاکمان Y9 مطالعه کنید.

غرفه کوشا خودرو در اتو اکسپو تهران

کوشا خودرو برای اولین بار از کیا سراتو وارداتی 2 لیتری رونمایی کرد. این محصول از نسخه جی تی لاین بوده و طراحی اسپرتی دارد. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی خودرو کیا سراتو جی تی لاین 2023 مطالعه کنید.

کیا K5 همان کیا اپتیما است که قرار است با مدل 2023 و آپشن‌های کم عرضه شود. این سدان طراحی اسپرتی دارد و قرار است با قیمت نهایی 2.46 میلیارد تومان در سامانه وارداتی‌ها عرضه شود. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی خودرو کیا K5 مطالعه کنید.

سونت کوچک‌تر و ارزان‌تر از مدل سلتوس است. این خودرو ساخت هند بوده و سری اول آن با قیمت 2.16 میلیارد تومان به مشتریان تحویل داده شد. یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس CVT برای آن در نظر گرفته شده است. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی خودرو کیا سونت 2023 مطالعه کنید.

سلتوس اولین خودرو وارداتی کوشا خودرو بود که با قیمت 2.6 میلیارد تومان به مشتریان تحویل داده شد. سلتوس یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی داشته که 132 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. یک گیربکس تیپ ترونیک 6 سرعته برای آن در نظر گرفته شده است. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی خودرو کیا سلتوس 2023 مطالعه کنید.

پگاس یک محصول کاملا اقتصادی است که می‌توان گفت باید جایگزین پراید باشد. یک پیشرانه 1.4 تنفس طبیعی دارد که تنها 95 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. پگاس کابین ساده و امکانات محدودی دارد. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی خودرو کیا پگاس 2023 مطالعه کنید.

غرفه نبکا در اتو اکسپو تهران

شرکت تازه تاسیس نبکا، با تنها محصول خود در نمایشگاه خودرو تهران حضور یافته است. محصول این شرکت، یک کراس‌اور تمام برقی و هوشمند بوده که موتور برقی آن 203 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این خودرو با هر بار شارژ تا 520 کیلومتر را طی می‌کند. کرا‌س‌اور نبکا با تجهیزات زیادی عرضه خواهد شد و مطابق استانداردهای روز اروپاست. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی خودرو اسکای ول ET5 مطالعه کنید.

غرفه فردا موتور در اتو اکسپو تهران

ام جی 5، سدان وارداتی فردا موتور بوده که برای اولین بار در این نمایشگاه رونمایی شد. یک موتور 1.5 لیتری 118 اسب‌بخار برای آن در نظر گرفته شده که با گیربکس CVT هماهنگ است. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله  بررسی ام جی 5 وارداتی مطالعه کنید.

فردا موتور نسخه جدید ام جی 5 را نیز رونمایی کرد که نام ام جی جی تی را برای آن در نظر گرفته است. این محصول با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ عرضه می‌شود که 173 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و با گیربکس دوکلاچه هماهنگ است. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی ام جی جی تی وارداتی مطالعه کنید.

جیلی آزکارا به عنوان خودرو وارداتی در سامانه با قیمت 1.89 میلیارد تومان عرضه شده است. این خودرو با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ عرضه شده است. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی خودرو جیلی آزکارا هیبرید مطالعه کنید.

جئومتری، زیرمجموعه برقی‌ساز جیلی است که فردا موتور مدل C این برند را در نمایشگاه خودرو تهران 1402 نمایش داد. این اولین جیلی برقی در ایران است و موتور 204 اسب‌بخاری دارد. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی خودرو جیلی جئومتری C مطالعه کنید.

شرکت فردا موتور، بار دیگر سدان اقتصادی 511 را به خط تولید بازگردانده و عرضه آن به زودی آغاز خواهد شد. موتور 1.5 لیتری آن 107 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی خودرو اف ام سی 511 مطالعه کنید.

غرفه معین خودرو در اتو اکسپو تهران

شرکت معین خودرو ایرانیان، سدان اقتصادی کرولا را برای بازار ایران در نظر گرفته است. این محصول در دو نسخه 1.2 و 1.5 لیتری عرضه خواهد شد. نسخه ضعیف‌تر، با قیمت 2 میلیارد تومان در سامانه وارداتی‌ها عرضه شده است. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی خودرو تویوتا کرولا 1.2 لیتری مطالعه کنید.

شرکت معین خودرو، نسخه 1.5 لیتری تویوتا کرولا را در اتو اکسپو تهران رونمایی کرد. این خودرو یک موتور سه سیلندر تنفس طبیعی دارد و هنوز قیمت آن توسط سازمان حمایت اعلام نشده است. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی خودرو تویوتا کرولا 1.5 لیتری مطالعه کنید.

معین خودرو کراس اور هوندا را نیز به این نمایشگاه آورده که وزل نام دارد. این محصول نیز دو نسخه برقی و بنزینی دارد. مدل بنزینی، به موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی خودرو هوندا وزل بنزینی مطالعه کنید.

معین خودرو یکی از واردکنندگان هوندا در ایران بوده که قصد دارد نسخه برقی کراس‌اور وزل را وارد و عرضه کند. این محصول یک جلوپنجره بسته داشته و از موتور برقی 204 اسب‌بخاری نیرو می‌گیرد. برد حرکتی آن به 510 کیلومتر می‌رسد. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی هوندا وزل برقی مطالعه کنید.

غرفه دیار خودرو در اتو اکسپو تهران

دیار خودرو برای اولین بار بایک BJ60 را در این نمایشگاه رونمایی کرد. ظاهر آن کپی از محصولات جیپ بوده و ابعاد بزرگی دارد. یک موتور 2 لیتری توربوشارژ به همراه سیستم هیبریدی 48 ولتی برای آن درنظر گرفته شده که 267 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.  جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی بایک BJ60 مطالعه کنید.

این محصول در اتو اکسپو تهران رونمایی شد. در بخش ظاهر و مشخصات فنی، تفاوتی با نسخه معمولی ندارد، اما امکانات و تجهیزات بیش‌تری را به سرنشینان ارائه می‌دهد. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی تیگارد ایکس 35 پرایم مطالعه کنید.

این محصول در کلاس پیکاپ قرار داشته و برای اولین بار در پنجمین نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد. یک موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی از میتسوبیشی برای آن در نظر گرفته شده که 150 اسب‌بخار خروجی دارد.  جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی پیکاپ تیگارد L7 پلاس مطالعه کنید.

این شاسی بلند سایز متوسط برای اولین بار در اتو اکسپو تهران 1402 رونمایی شد. این محصول دو دیفرانسیل بوده و یک کپی چینی از مرسدس بنز کلاس جی است. دیار خودرو نسخه آفرودی آن را به نمایش گذاشته که یک چادر سقفی هم دارد. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی بایک BJ80 مطالعه کنید.

این ون از برند BAW بوده و دیار خودرو قصد دارد آن را در ایران مونتاژ کند. بنابراین برای اولین بار این محصول را در  نمایشگاه خودرو تهران 1402 رونمایی کرد. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی ون دیار DK مطالعه کنید.

غرفه اکستریم در اتو اکسپو تهران 

مدیران خودرو قصد دارد سه محصول اکستریم را در ایران عرضه کند. هر سه خودرو را در نمایشگاه‌های قبلی دیده بودیم؛ اما این بار در نمایشگاه خودرو تهران 1402 حضور دارند.  اکستریم VX لوکس‌ترین محصول مدیران خودرو بوده که با پیشرانه ۲ لیتری توربو GDI و گیربکس ۸ سرعته AT8 عرضه می‌شود. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی خودرو اکستریم VX مطالعه کنید.

این محصول لوکس به صورت وارداتی عرضه می‌شود و از موتور 1.6 لیتری T-GDI با قدرت 197 اسب‌بخار بهره‌مند شده است. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی خودرو اکستریم ال ایکس مطالعه کنید.

مشخصات فنی این مدل، با مدل VX یکسان است اما ابعاد کوچک‌تری دارد. پیشرانه 2 لیتری T-GDI و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک برای آن نصب شده است. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی خودرو اکستریم TXL مطالعه کنید.

غرفه سروش دیزل در اتو اکسپو تهران 

این خودرو درواقع همان رنو آرکانا است که در برخی بازارها با این نام عرضه می‌شود. این محصول فرم بدنه کراس‌اور کوپه داشته و احتمالا به یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس CVT مجهز شده است. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی خودرو رنو سامسونگ XM3 مطالعه کنید.

این خودرو نیز همان رنو کولئوس بوده که در کره جنوبی توسط سامسونگ تولید می‌شود. این خودرو احتمالا یک موتور 2 لیتری توربوشارژ خواهد داشت. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی خودرو رنو سامسونگ QM6 مطالعه کنید.

سروش دیزل علاوه بر دو خودرو سواری رنو، ون و کامیونت هیوندای را نیز به نمایش گذاشت.

غرفه بهمن موتور در اتو اکسپو تهران

نتا U خودرو وارداتی جدید گروه بهمن بوده که در غرفه بی‌ام‌کارز به نمایش درآمد. این کراس‌اور کاملا برقی بوده و 161 اسب‌بخار قدرت ارائه می‌دهد. ظرفیت پیمایش آن نیز با هر بار شارژ به 500 کیلومتر می‌رسد. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی نتا یو پرو مطالعه کنید.

فیدلیتی پرستیژ همان جتور X70 پلاس بوده و بارها توسط بهمن موتور رونمایی شده است. فیدلیتی پرستیژ در دو نسخه 5 و 7 نفره عرضه می‌شود و یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ با خروجی 197 اسب‌بخار دارد. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی خودرو فیدلیتی پرستیژ مطالعه کنید.

این سدان لوکس و بزرگ به صورت وارداتی و توسط بی‌ام کارز (زیرمجموعه بهمن موتور) و با قیمت 2.62 میلیارد تومان عرضه می‌شود. یک موتور دو لیتری توربوشارژ با خروجی 222 اسب‌بخار برای آن در نظر گرفته شده و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک دارد. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی خودرو هونگچی H5 مطالعه کنید.

این خودرو همان جتور داشنگ است که طراحی متفاوتی داشته و قرار است توسط بهمن موتور عرضه شود. این کراس‌اور طراحی جوان‌پسند و مدرنی دارد. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی خودرو فیدلیتی XB1 مطالعه کنید.

غرفه نامی خودرو در اتو اکسپو تهران

مدعیان زیادی برای واردات محصولات نیسان وجود دارد. اما نامی خودرو تاکنون چند محصول این برند را رونمایی کرده است. ایکس تریل یک کراس‌اور سایز متوسط با موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس CVT است. خروجی آن به 181 اسب‌بخار می‌رسد. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی خودرو نیسان ایکس‌ تریل مطالعه کنید.

نیسان کیکس ابعادی مشابه مدل جوک داشته و با مدل 2023 عرضه می‌شود. این کراس‌اور کوچک از یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی  نیرو می‌گیرد و دیفرانسیل جلو است. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی خودرو نیسان کیکس مطالعه کنید.

نامی خودرو سدان نیسان سیلفی را با موتور هیبریدی عرضه می‌کند که شامل یک موتور 1.2 لیتری تنفس طبیعی بنزینی و یک موتور برقی است. خروجی آن به 136 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. جزئیات این محصول را در مقاله بررسی خودرو نیسان سیلفی مطالعه کنید.

غرفه ایران خودرو در اتو اکسپو تهران 

شاین مکس، سدان وارداتی ایران خودرو بوده که در دو نسخه بنزینی و هیبریدی عرضه می‌شود. یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با خروجی 190 اسب‌بخار قدرت برای آن در نظر گرفته شده است. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی دانگ فنگ شاین مکس بنزینی مطالعه کنید.

سومین تاکسی برقی ایران خودرو، یک سدان برقی از شرکت دانگ فنگ بوده که E70 نام دارد و در نمایشگاه خودرو تهران نمایش داده شد. این محصول یک موتور 148 اسب‌بخاری داشته و به زودی عرضه می‌شود. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی تاکسی برقی دانگ فنگ E70 مطالعه کنید.

این محصول یکی از تاکسی‌های برقی ایران خودرو محسوب می‌‌شود که اخیرا در نمایشگاه شهر ایران رونمایی شده بود. این سدان برقی حاصل همکاری شرکت رنو و جیانگ لینگ چین است و برای ناوگان تاکسیرانی ایران انتخاب شده است. لونا برقی با گارانتی شش ساله باتری ارائه می‌شود. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله  بررسی تاکسی برقی لونا EV مطالعه کنید.

این محصول نیز یک خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی است؛ اما برخلاف لونا، در کلاس بدنه سدان قرار ندارد. این محصول امکانات رفاهی مناسبی را به رانندگان و مسافران ارائه می‌دهد و کابین جاداری دارد. پیمایش آن نیز با هر بار شارژ به 425 کیلومتر می‌رسد. این محصول برقی در مدت زمان 30 دقیقه به 80 درصد شارژ می‌رسد. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی تاکسی برقی بستیون نات مطالعه کنید.

ری‌را خودرو بومی‌ای است که نسخه برقی آن نخستین بار در آبان 1402 رونمایی شد. جلوپنجره ری‌را برقی، برخلاف نسخه بنزینی، کاملا بسته بوده و پیشرانه برقی دارد. خروجی این محصول به 161 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد و یک باتری 52 کیلووات ساعتی دارد. طبق اعلام ایران خودرو، برد حرکتی ری‌را برقی 420 کیلومتر است. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی خودرو ری را برقی مطالعه کنید.

این محصول را قبلا در نمایشگاه تحول صنعت خودرو نیز دیده بودیم. ایران خودرو موتور برقی 160 اسب‌بخاری را برای تارا در نظر گرفته و باتری آن نیز 45 کیلووات ساعت ظرفیت دارد. برد حرکتی آن 300 کیلومتر است. جرئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی خودرو تارا برقی مطالعه کنید.

این محصول نیز قبلا در حاشیه نمایشگاه تحول صنعت خودرو دیده شده بود. این خودرو در کلاس مینی‌ون جای می‌گیرد و نیروی آن توسط یک موتور برقی 201 اسب‌بخاری تامین می‌شود. شارژ سریع آن 27 دقیقه زمان می‌خواهد و برد حرکتی 510 کیلومتری را ارائه می‌دهد. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی ون هایما 7X برقی مطالعه کنید.

غرفه ماموت خودرو در اتو اکسپو تهران

 ماموت خودرو این شاسی بلند سایز متوسط را با قیمت 2.53 میلیارد تومان در سامانه یکپارچه وراداتی‌ها عرضه کرده است. این محصول به یک موتور 1.4 لیتر توربوشارژ و گیربکس شش سرعته اتوماتیک مجهز شده است. توان این پیشرانه 148 اسب‌بخار است. ماموت خودرو اخیرا مواردی را مانند صندوق برقی، نورپردازی محیطی، کفپوش چرمی و ... را به وی اس 7 اضافه کرده است. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی خودرو جتا VS7 مطالعه کنید.

این محصول نیز در کنار جتا وی اس 7 در اتو اکسپو تهران حضور داشت. وی اس 5 ابعاد کوچک‌تری داشته و قیمت نهایی آن 2.12 میلیارد تومان اعلام شده است. موتور 1.4 لیتری توربوشارژ و گیربکس آن مشابه وی اس 7 بوده و ویژگی‌هایی مانند سنسور جلو و عقب، نمایشگر 8 اینچی مرکزی، گرمکن صندلی‌های جلو و ... دارد. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی خودرو جتا VS5 مطالعه کنید.

 غرفه مکث موتور در اتو اکسپو تهران

این خودرو با ظاهر متفاوتی در نمایشگاه حضور یافته و یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ دارد که 185 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی تیارا پرایم مطالعه کنید.

ونوسیا وی آنلاین در نمایشگاه‌های قبلی نیز رویت شده بود. این محصول طراحی اسپرت و جوان پسندی داشته و یک کراس‌اور دیفرانسیل جلو است. موتور 1.5 لیتری توربوشارژ آن ساخت میتسوبیشی بوده و 188 اسب‌بخار قدرت دارد. کاتالوگ این محصول در سامانه وارداتی‌ها بارگزاری شده اما هنوز قیمتش مشخص نیست. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی ونوسیا وی آنلاین مطالعه کنید.

ونوسیا D60 دو نسخه برقی و بنزینی دارد. مکث موتور قبلا مشخصات رسمی این سدان جمع و جور را منتشر کرده که طبق آن به یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی مشترک با نیسان بهره‌مند شده است. این پیشرانه 120 اسب‌بخار قدرت را تحویل گیربکس CVT ساخت نیسان می‌دهد. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی خودرو ونوسیا D60 پلاس مطالعه کنید.

ابعاد این خودرو مشابه کراس‌اورهای سایز متوسط است و از زبان طراحی برند ونوسیا بهره برده است. یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ برای آن درنظر گرفته شده که 188 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این یک کراس اور دیفرانسیل جلو است و امکاناتی نظیر نمایشگر 15.6 اینچی، سقف پانوراما، ماساژور صندلی و ... دارد. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی خودرو ونوسیا استار مطالعه کنید.

غرفه کرمان موتور در اتو اکسپو تهران

کی ام سی ایگل برقی کرمان موتور، طبق پلتفرم جک جی 4 ساخته شده و البته ظاهر متفاوتی دارد. کرمان موتور قبلا این محصول را با نام جی 4 برقی معرفی کرده بود؛ اما اکنون نام آن به ایگل تغییر یافته است. جزئیات بیش‌تر این محصول را در مقاله بررسی کی ام سی ایگل برقی مطالعه کنید.

 

یکی از مهم‌ترین محصولات مونتاژی این شرکت که در سال 1403 به بازار ایران خواهد آمد، پیکاپ جدید KMC T9 است؛ خودرویی که مجهز به موتور 2.0 لیتری توربوشارژ بوده و می‌تواند 221 اسب‌بخار به همراه 390 نیوتن‌متر را در اختیارتان قرار دهد. البته جالب‌ترین ویژگی فنی این پیکاپ جدید، گیربکس 8 سرعته اتوماتیکی است که روی آن نصب شده و قابلیت تیپ‌ترونیک هم دارد. در لیست امکانات KMC T9 مواردی مانند سیستم کنترل کشش و پایداری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سنسورهای جلو و عقب، سنسور باران، سنسور باد تایر و ... دیده می‌شود. جزییات بیشتر این محصول را مقاله بررسی خودرو کی ام سی T9 مطالعه کنید.

 

کی‌ام‌سی ایگل، یکی دیگر از محصولات مونتاژی کرمان موتور است که در نمایشگاه خودرو تهران 1402، برای چندمین‌بار رونمایی شد. این خودرو در واقع نسخه فیس‌لیفت شده JAC J4 محسوب می‌شود و موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 104 اسب‌بخار و گشتاور 137 نیوتن‌متر دارد. سنسور نور، چراغ‌های LED، کروز کنترل، سیستم‌های کنترل پایداری و کشش و ... از جمله دیگر ویژگی‌های آن است. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو کی ام سی ایگل مطالعه کنید.

هیوندای کرتا، ارزان‌ترین کراس‌اور وارداتی کرمان موتور نیز در اتو اکسپو تهران 1402 حضور داشت. این خودرو با موتور تنفس طبیعی 4 سیلندر به کشورمان آمده و قدرتش تنها 113 اسب‌بخار است. البته داشتن حداکثر سرعتی معادل 170 کیلومتربرساعت و همچنین مصرف سوخت 6 لیتری آن، از جمله ویژگی‌های خوب این خودروست. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو هیوندای کرتا 2023 وارداتی مطالعه کنید.

ارزان‌ترین سدان وارداتی هیوندای، یعنی اکسنت 2023 نیز در نمایشگاه امسال رونمایی شد. اولین سری این خودرو هنوز تحویل خریداران نشده ولی از آنجایی که دعوتنامه مشتریان در آبان‌ماه 1402 صادر شده و قیمت نهایی خودرو نیز تعیین شده، پس بزودی شماره‌گذاری و تحویل این خودرو نیز آغاز می‌شود. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو هیوندای اکسنت 2023 وارداتی مطالعه کنید.

حتما خبردار هستید که نسل جدید النترا نیز در لیست محصولات وارداتی کرمان موتور قرار گرفته است. این النترا با آن النترایی که چندسال پیش، توسط شرکت کرمان موتور، تفاوت‌های زیادی دارد و بهبودهای بسیار خوبی را پشت‌سر گذاشته اما قیمتگذاری بالای آن در مقابل کمبود آپشن‌هایش، مشتریان این خودرو را دچار سردرگمی کرده است. البته می‌توان پیش‌بینی کرد که برخی از آپشن‌های حذف شده این خودرو، بزودی در بازار لوازم جانبی کشورمان موجود خواهد شد. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو هیوندای النترا 2023 وارداتی مطالعه کنید.

امضای تفاهم‌نامه همکاری شرکت‌های ماموت و مپنا

بهمن 1402: گروه ماموت و گروه مپنا، تفاهم‌نامه‌ همکاری‌ای را با رویکرد توسعه زیرساخت‌های ایستگاه شارژ و سرمایه گذاری برای توسعه پلتفرم‌های برقی و همچنین در زمینه صنعتی سازی خودروهای الکتریکی در کشور، در روز ۱۱ بهمن ماه با حضور وزیر صمت و مدیران دو شرکت، در سالن ملل اتو اکسپو تهران امضا کردند.

این همکاری در حوزه فعالیت‌های برقی سازی و توسعه زیرساخت های مختلف از جمله ایستگاه‌های شارژ، سرمایه گذاری برای راه اندازی مراکز تحقیق و توسعه پلتفرم‌های برقی سازی و همکاری در زمینه صنعتی سازی خودروهای الکتریکی مابین گروه مپنا و‌ گروه ماموت آغاز شد.

بازدید کامل وزیر صمت از نمایشگاه خودرو تهران

بهمن 1402: علی آبادی، وزیر صمت، در دومین روز از نمایشگاه خودرو تهران 1402، در این نمایشگاه حضور یافت و از تمامی غرفه‌ها و خودروسازان بازدید کرد. این در حالی است که سال گذشته، نه تنها وزیر وقت صمت به نمایشگاه خودرو نیامد، بلکه غیر از رئیس وقت هیئت عامل ایدرو، که در مسیر بازگشت به تهران سری به این نمایشگاه زد، هیچ یک از معاونان و مدیران ارشد وزارت صمت، حاضر به حضور در این رویداد خودرویی نشدند.

اما وزیر صمت فعلی در روز ۱۱ بهمن ۱۴۰۲، در محل نمایشگاه شهر آفتاب حاضر شد و پس از پایان بازدید از غرفه‌های خودروسازان و پرس‌وجو در خصوص وضعیت تولید و محصولات، در جمع خبرنگاران نیز حاضر شد و به پرسش های آنان پاسخ داد.

وزیر صمت همچنین با حضور در پنجمین نمایشگاه خودرو شهر آفتاب، در دو مراسم امضای تفاهم و همکاری میان خودروسازان و گروه مپنا حضور یافت.

شرکت‌ کنندگان پنجمین نمایشگاه خودرو تهران

بهمن 1402: نمایشگاه خودرو تهران، رویداد مهمی در حوزه خودرو محسوب می‌شود و شرکت‌های خودرویی بهترین محصولات خود را در این نمایشگاه ارائه خواهند داد. تاکنون شرکت‌های متعددی در حوزه سبک و سنگین و واردکننده، برای این نمایشگاه اعلام حضور کرده‌اند.

یکی از مهم‌ترین شرکت‌کنندگان پنجمین نمایشگاه خودرو تهران، گروه بزرگ ماموت خودرو است که در سالن A4 حضور دارد. گروه ماموت برای گسترش سهم بازار خود در حوزه خودروهای سواری، شرکت های ماموت خودرو، مکث موتور و دیارخودرو با خودروهای سواری تولیدی و وارداتی، شرکت آتین خودرو دیزل با دو ون باری، گروه خودروسازی مایان و مجتمع صنعتی پیلسان با محصولات کشنده و کامیونت و همچنین شرکت دنیای ماموت با تریلر های هوشمند و مجموعه ماموت کانکت، حاضر می‌شوند.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ISQI، قرار است در این نمایشگاه (سالن ملل) از برنامه های توسعه ای خود برای تست های خودرو رونمایی کند. تست تصادف، آزمون خودروهای برقی و آزمایشگاه یورو 6 از پروژه‌های بزرگ در صنعت خودرو است که در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

خودروهای وارداتی نیز بخشی از این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند. در این بخش، کوشا خودرو به عنوان نماینده محصولات شرکت کیا در سالن ملل حضور دارد. لیست شرکت‌کنندگان پنجمین نمایشگاه خودرو تهران در سال 1402 به شرح زیر است:

. ایران خودرو
. بهمن موتور
. کرمان موتور
. مدیران خودرو
. ماموت خودرو
. کوشا خودرو
. فردا موتورز
. مکث موتور
. تیگارد موتور
. نامی خودرو
. دیار خودرو
. نوین ماهان
. معین خودرو
. ایران خودرو دیزل
. بهمن دیزل
. فردا دیزل
. سروش دیزل
. آریا دیزل
. مایان دیزل
. ویرا دیزل
. پیلسان
. آتین خودرو دیزل
. کاریزان خودرو
. شیران دیزل
. وزین پرشیا

شهر آفتاب آماده برگزاری اتو اکسپو تهران

عباس تقدسی‌نژاد، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب در جدیدترین اظهارات خود از آمادگی شهر آفتاب برای استقبال گسترده علاقمندان خبر داد.

به گفته تقدسی‌نژاد نمایشگاه شهر آفتاب با توجه به زیرساخت‌های استاندارد و منحصربه‌فردی نظیر سالن‌های یکپارچه مدرن، ظرفیت خوبی برای نمایش دستاوردهای صنعت خودرو به بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان دارد. باید در نظر داشت، نمایشگاه خودرو در پایتخت کشور واقع شده و توجهات بیشتری به آن معطوف است.

تقدسی نژاد اضافه کرد: نمایشگاه خودرو باید در شرایطی برگزار شود که بتواند از یک جهت پاسخگوی نیازهای شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان باشد و از جهت دیگر، برای صنعت خودروسازی کشور ارزش افزوده ایجاد کند. انتخاب شعار جدید نیز بر همین اساس شکل گرفته است. پیشتر شعار ما «در آرامش، تجارت کنید» بود، اما شعار «هر نمایشگاه حل یک مسئله» را نیز به آن افزوده‌ایم. بیان مطالبات و دغدغه‌های تولیدکننده و مصرف‌کننده و ارائه راهکارهای کارشناسی برای رفع و رجوع آن‌ها، از مهم‌ترین برنامه‌های نمایشگاه خودرو است.

پنجمین نمایشگاه خودرو تهران با حضور خودروسازان کشور در فضایی به مساحت 60 هزار متر مربع برگزار خواد شد. با توجه به اهمیت و جایگاه این رویداد خودرویی، روز نهم بهمن‌ماه، حضور در نمایشگاه برای خبرنگاران در نظر گرفته شده است و برای بازدید عمومی نیز از ۱۰ تا ۱۵ بهمن‌ماه برنامه‌ریزی شده است.

موکول شدن نمایشگاه خودرو سئول به سال 1403

در مصاحبه‌ای که رئیس سازمان توسعه تجارت با خبرگزاری تسنیم داشته، خبر از لغو برگزاری این رویداد در اسفند 1402 در نمایشگاه بین‌المللی تهران (خیابان سئول) داده است. پس با این حساب باید منتظر برگزاری نمایشگاه خودروی تهران در شهر آفتاب باشیم، نمایشگاهی که امسال با حمایت ایران نوین برگزار می‌شود.

مهدی ضیغمی در این مصاحبه گفته: «قرار بود دو هفته بعد از نمایشگاه خودرو در شهر آفتاب، نمایشگاه خودروی دیگری در اسفند ماه در سئول برگزار شود. همین امر انتقادات زیادی را به دنبال داشت. به دنبال این موضوع تصمیم به لغو برگزاری نمایشگاه خودروی سئول در تهران گرفته‌ شد.»

مخالفت با برگزاری نمایشگاه خودرو تهران در اسفند 1402

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در دویست و چهارمین جلسه شورا شهر تهران در مورد برگزاری پنجمین دوره نمایشگاه خودروی تهران این چنین گفت:

«برپایی مجدد نمایشگاه خودرو در نمایشگاه بین‌المللی خودرو در خیابان سئول، بحثی بود که خوشبختانه برچیده شد. این درصورتی است که نمایشگاه خودروی شهر تهران قرار است در بهمن ماه سال جاری در شهر آفتاب برگزار شود و از قبل برای برگزاری آن برنامه‌ریزی و به شرکت‌ها اعلام شده است.

با اینکه چندی پیش نمایشگاه تحول صنعت خودرو در این محل برگزار شده بود، اما دوباره نمایشگاه پرازدحام دیگری بعد از 18 سال در اسفند ماه در این محل پیش‌بینی شده، آن هم با شرایط خاص ترافیکی آخر سال.

شورای ترافیک تهران موافقتی با برگزاری مراسم نداشته و رییس راهنمایی و رانندگی هم به شدت با این امر مخالف بود. مدیریت شهری هم هیچ موافقتی ندارد. استاندار تهران و وزیر صمت هم مخالفتشان را با برگزاری نمایشگاه خودرو در اسفند ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران واقع در خیابان اعلام کردند.

نباید به خاطر درآمدی اندک نمایشگاه در این محل برگزار شود تا مردم آسیبی نبینند.»

مجوز عجیب وزارت صمت برای نمایشگاه تهران

دی 1402: درحالیکه ماه گذشته، نشست خبری پنجمین دوره نمایشگاه خودرو تهران برگزار گردید و اهداف و زمان برگزاری آن توسط مجری این نمایشگاه به اطلاع عموم مردم و رسانه‌های خبری کشورمان رسید، حالا باخبر شدیم که وزارت صمت در اقدامی عجیب و غیرقابل پیش‌بینی، مجوز دیگری برای نمایشگاهی با همین مضمون، صادر کرده است!

همانطور که می‌دانید، نمایشگاه خودرو تهران 1402 که پنجمین دوره خود را تجربه می‌کند، قرار است در اواخر بهمن‌ماه سال جاری و توسط شرکت ایران نوین، در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، میزبان شرکت‌های خودروساز و هزاران بازدیدکننده از آن باشد. مطابق تصویر زیر، وزارت صمت، مجوزی برگزاری این نمایشگاه را در آبانماه 1402 صادر کرده بود:

اما همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید، وزارت صمت در تاریخ 7 دی‌ماه 1402 مجوز جدیدی صادر کرده است که مطابق آن، این نمایشگاه خودرو، قرار است توسط شرکت دیگری در اوایل اسفندماه 1402 و در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر تهران نیز برگزار شود. نکته عجیب ماجرا اینجاست که وزارت صمت، نام این نمایشگاه را هم «نمایشگاه بین المللی تهران» عنوان کرده و حتی عبارت «پنجمین دوره» را هم برای آن انتخاب کرده است!

هنوز مشخص نیست که وزارت صمت برچه اساسی، دست به صدور چنین مجوز عجیبی برای مهم‌ترین رویداد خودرویی کشورمان زده است؛ آن هم در شرایطی که هم برگزار کننده اصلی این نمایشگاه و هم شرکت‌های خودروساز کشورمان، برای حضور در نمایشگاه شهر آفتاب، از مدت‌ها پیش، برنامه‌ریزی کرده‌اند.

نشست خبری پنجمین نمایشگاه بین‌ المللی تهران

آذر 1402: نشست برگزار شده برای اتو اکسپوی تهران در آذر ماه 1402، توسط کانون ایران نوین برگزار شد. در اولین نگاه نظرات و پاسخ‌گویی به سوالات متخصصان این صنعت قدمی کارآمد برای بهبود شرایط نمایشگاه خواهد بود و امید داریم که این اقدام پایدار باشد. مسئولین پاسخگو در این همایش، مریم شفیعی، امید نجبا، جلال رشیدی کوچی و عباس قدسی‌نژاد بودند که همگی یک هدف مشترک را دنبال می‌کردند: بهبود شرایط اتو اکسپوی تهران با استفاده از نظر متخصصان و الگو قرار دادن نمایشگاه‌های مطرح بین‌المللی به عنوان سنگ محکی برای پیشرفت.

مریم شفیعی، مدیرعامل کانون ایران نوین، با بیان تاریخچه 20 ساله همکاری کانون ایران نوین با نمایشگاه خودرو، بار دیگر اهمیت همکاری متخصصان رسانه و صنعت خودرو با نمایشگاه را برشمرد و اشاره کرد بستر همکاری از جانب کانون ایران نوین محیاست و این مجموعه از دریافت پیشنهادات استقبال می‌کند.

اولین نشست خبری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد

امید نجبا، رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه، در تمامی سخنان از بر قرار دادن نمایشگاه‌های مطرح در دنیا به عنوان هدف برای بهبود شرایط تاکید داشت و حتی اعلام کرد با برخی از این سازمان‌ها مانند اتومکانیکا در ارتباط هستند. نجبا اظهار امیدواری کرد که با بهبود شرایط شاید به زودی برگزاری TEHRAN EXPO به همان وسعت برگزار شده در دبی را شاهد باشیم.

جلال رشیدی، نماینده مجلس، کوچی دغدغه اصلی خودر را همکاری رسانه و فعالان محتوا در رسانه‌های اجتماعی با «دلسوزان معضل خودرو» نشان داد. عموم سخنان رشیدی کوچی در مورد شرایط واردات خودرو در آستانه نمایشگاه بود و نمایشگاهی که خودروسازان متنوع از کشورهای دیگر در کنار خودروسازان ایران و چین در آن حاضر شوند را هدفی شخصی و ایده‌آل دانست.

عباس قدسی‌نزاد، مدیرعامل نمایشگاه بین‌الملی آفتاب، هم با بیان این‌که این نمایشگاه می‌تواند طیف متنوعی بازدید‌کنندگانی از بازدیدکنندگان را راضی نگه‌ دارد، آمادگی شهر آفتاب را برای رکوردشکنی‌ در میزبانی از بازدیدکنندگان اعلام کرد. قدسی‌نژاد همچنین در پاسخ‌های خود استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در غرفه‌سازی، برای کاهش ضایعات زیست محیطی نمایشگاه‌ها را در آینده محتمل دانست.

و پس از این نشست این انتظارات را می‌توان درباره اتو اکسپوی 1402 شهر آفتاب داشت:

1. مدت برگزاری نماشگاه 7 روز خواهد بود و یک روز آن مختص رسانه‌هاست.

2. بیش از 350 فعال در واردات، تولیدکننده، قطعه‌ساز و ... در این نمایشگاه حاضر خواهند بود.

3. برای اولین بار سالنی برای استقرار خبرنگاران برای استراحت و قرار دادن وسایل پیش‌بینی شده است.

4. تعداد بازدیدکنندگان بیش از 400 هزار نفر پیش‌بینی می‌شود.

5. تست درایو و سرگرمی‌هایی مانند حرکت نمایشی با خودرو مانند سال گذشته برقرار خواهد بود.

6. بعد از چندین سال می‌توان انتظار داشت که در کنار خودروهای داخلی و چینی، خودرو و تجهیزاتی از کشورهای دیگر هم در آن حضور داشته باشند و حتی امکان پیش خرید و عرضه خودرو در آن پیش‌بینی شده است.

اولین نشست خبری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد

در حاشیه این نشست، با توجه به داغ بودن اخبار واردات خودرو، سوالات زیادی از جلال رشیدی کوچی پرسیده شد و بسیاری ازحقایق واردات از جانب وی به خبرنگاران بازگو شد. اما شاید مهم‌ترین آن‌ها این باشد که: «واردات خودروی دسته دوم ملغی نشده است و تنها از جانب بانک مرکزی ارزی به این امر اختصاص نخواهد یافت.»

زمان برگزاری نمایشگاه تهران 1402

تاریخ جدید پنجمین نمایشگاه خودرو تهران 1402 مشخص شده است. نمایشگاه امسال در تاریخ 9 الی 15 بهمن 1402، در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برپا خواهد شد.

موتور نمایشگاه خودرو تهران 1402 استارت خورد

جلسات هم‌اندیشی و آشنایی با برنامه‌ها و اهداف کلان مجری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران (اتواکسپو تهران 1402) با بیش از50 رسانه فعال و تخصصی حوزه خودرو، صنعت و اقتصاد طی یک ماه اخیر برگزار شد.

پس از معرفی کانون ایران نوین به عنوان مجری جدید نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران، در نخستین گام، تورهای آشنایی رسانه‌ها با اهداف و زیرساخت‌های پنجمین نمایشگاه خودرو تهران برگزار شد.

کانون ایران نوین در راستای برگزاری متفاوت بزرگ‌ترین رویداد خودرویی ایران با عنوان «اتو اکسپو تهران» که قرار است از 9 الی 15 بهمن ماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شود، میزبان رسانه های تخصصی حوزه خودرو، اقتصادی و عمومی بود و در این جلسات، همفکری و تبادل نظر موثری برای کسب ایده های پویا و سازنده اتفاق افتاد.

نمایشگاه خودرو تهران 1402 برگزاری تور هم‌اندیشی با رسانه ها در کانون ایران نوین

مدعوین، ضمن آشنایی با زیرساخت‌های موجود و سوابق اجرایی 33 ساله برگزارکننده در حوزه بازاریابی و تبلیغات و برگزاری بیش از 20 نمایشگاه تخصصی در حوزه‌های مختلف، دیدگاه های خود را بیان کردند.

کانون ایران نوین از بدو فعالیت خود در سال 1369، سابقه برگزاری چندین نمایشگاه اکسپو ایران در کویت و قطر و... را دارد و در زمینه برگزاری نمایشگاه، سه دهه تجربه مستمر دارد که شامل بازاریابی، تبلیغات و طراحی کمپین،غرفه سازی و... است.

کانون ایران نوین در نخستین کنفرانس که به زودی برگزار خواهد شد، برنامه های خود برای «اتواکسپو تهران» را تشریح خواهد کرد.

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات تکمیلی اوتو اکسپو تهران به وب سایت رسمی آن به نشانی https://tehranautoexpo.ir مراجعه نمایند.

برگزاری نمایشگاه خودرو تهران با عنوانی جدید در زمستان

آبان 1402: مرکز نمایشگاه‌های بین المللی شهرآفتاب تهران، اعلام کرد که پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران با مجری جدید و عنوانی متفاوت، در نیمه اول بهمن ماه ۱۴۰۲ در مرکز نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب تهران برگزار خواهد شد.

این رویداد با نام «نمایشگاه بین‌المللی خودرو، فناوری های نوین و صنایع وابسته تهران» برگزار می‌شده و مهم‌ترین رویداد سال در این حوزه است. اما اکنون با عنوان «اتو اکسپو تهران (Tehran Auto Expo)» در مرکز نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

عباس تقدسی نژاد، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، در این باره توضیح داد پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران در تقویم این نمایشگاه ثبت و قرار است از ۹ تا ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ و درمساحت ۶۰ هزار متر مربعی مجموعه شهرآفتاب برگزار شود. روز اول نمایشگاه به عنوان روز خبرنگاران، صرفا با حضور اصحاب رسانه برگزار می شود.

مریم شفیعی، مدیرعامل «کانون ایران نوین»، به‌عنوان مجری برگزاری جدید نمایشگاه خودروی تهران برگزیده شده و در این باره گفت پیش‌بینی ما این است که نمایشگاه امسال خودرو تهران، با توجه به تلاش‌های دولت در حوزه واردات خودرو، جذابیت دوچندان خواهد داشت و انتظار داریم با استقبال مضاعف فعالان این بخش مواجه شود. به عنوان برگزار کننده نمایشگاه تلاش می‌کنیم چه در بحث برگزاری و چه در بخش رسانه‌ای، بهترین امکانات را در اختیار شرکت‌کنندگان و مخاطبان قرار دهیم و در همین راستا به پشتوانه تخصص های مختلف موجود در کانون ایران نوین و تجربه برگزاری بالغ بر ۲۰ عنوان نمایشگاهی در کنار بیش از ۳۳ سال فعالیت بازاریابی و تبلیغات، برنامه‌های متنوع و جذابی را با استفاده از تکنولوژی در ساختار برگزاری، الگوبرداری از نمایشگاه های مرتبط بین المللی و ایجاد تمایز در اجرای رویداد با استفاده از بازاریابی تجربه گرا، برای ارائه بهتر توانمندی‌های شرکت‌ها و محصولات آنها در نظر داریم و قصد داریم اوقات مفید و مفرحی را برای خانواده‌ها و علاقمندان به خودرو فراهم کنیم که به زودی شرح این برنامه‌ها را در اطلاع رسانی های آتی به اطلاع عموم خواهیم رساند.

تغییر برگزاری نمایشگاه تهران در 1402

اردیبهشت 1402: نمایشگاه خودرو تهران قرار بود تا در اردیبهشت‌ماه 1402 برگزار شود؛ اما مرکز شهر آفتاب خواستار برگزاری پنجمین نمایشگاه خودرو تهران با حضور 4 شرکت برگزارکننده و در قالب یک کنسرسیوم شده است.

نکته مهم درباره این تصمیم جدید، نبود فراخوان رسمی برای دعوت از شرکت‌های برگزار کننده نمایشگاه است که جای تامل و پیگرد قانونی دارد. انگیزه شرکت شهرآفتاب برای ایجاد این رویه، نامعلوم و نامشخص است.

شرکت‌های خودروسازی به دقت روند شکل گرفته در برگزاری نمایشگاه خودرو تهران را رصد می کنند و حاضر به اتلاف منابع و هزینه برای یک اجرای ضعیف نمایشگاهی نیستند. خودروسازان علاقه‌ای به حضور در نمایشگاهی با 4 متولی و مجری مختلف نخواهند داشت. بنابراین باید منتظر ماند و دید چه تدبیری از سوی مسئولان امر در این خصوص اندیشیده خواهد شد.

دیدگاه کاربران