رقیب جدی هوندا CR-V

فورد Equator Sport رونمایی شد

30 آبان 1400 14:08

فورد آمریکا بار دیگر با شریک چینی خود یعنی Jiangling Motors، برای مدل جدید دیگری که قرار است به طور انحصاری در بازار چین به فروش برسد، متحد شده است. این محصول که Equator Sport نام دارد برای اولین‌بار در نمایشگاه گوانگژو به نمایش درآمد. خودرویی که به وضوح رقیب جدید هوندا CR-V به حساب می‌آید.

زیر کاپوت یک پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری توربوشارژ قرار دارد که به گفته فورد اولین‌بار است که از آن روی یک نسخه تولیدی استفاده می‌کند.اگر نام Equator برایتان آشنا است باید بگوییم که فورد چندی پیش از نسخه بزرگ و سه ردیف این شاسی‌بلند پرده‌برداری کرده بود. البته رسانه‌های چینی می‌گویند علیرغم این تشابه اسمی، زیرساخت این دو خودرو شباهتی با یکدیگر ندارند. فاصله محوری اکواتور اسپرت 2765 میلی‌متر است که 140 میلی‌متر از نسخه اصلی اکواتر کوچک‌تر است.

حتی با اینکه از نظر فنی نیز این دو خودرو به یکدیگر مرتبط نیستند، اما هر دو شاسی‌بلند از نظر طراحی زبان نزدیک به هم دارند. اکواتور اسپرت همان جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های LED باریک Cشکل با قابلیت روشن شدن خودکار را دارد. در نمای جانبی، گرافیک عضلانی با گلگیرهای قوس‌دار و برجسته دیده می‌شود، فضایی مناسب برای قرارگیری تایرهای 20 اینچی. اگرچه در مدل کوچک‌تر نوار LED متصل به هم برای چراغ‌های عقب در دسترس نیست.

داخل کابین فضایی برای 5 سرنشین وجود دارد. در حالی که فورد بزرگ‌تر را می‌توان به صورت 6 و یا 7 صندلی هم سفارش داد.

زیر کاپوت یک پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری توربوشارژ قرار دارد که به گفته فورد اولین‌بار است که از آن روی یک نسخه تولیدی استفاده می‌کند. قدرت نهایی این خودرو 170 اسب‌بخار با 260 نیوتن‌متر گشتاور است. اگرچه می‌دانیم که این خروجی توسط جعبه‌دنده‌ای اتوماتیک کنترل می‌شود ولی هنوز نمی‌دانیم که انتقال نیروی این خودرو در محور جلوی آن است یا هر چهار چرخ. درباره سرعت نهایی آن ادعا شده که می‌تواند به عدد 180 کیلومتر برساعت برسد.

دیدگاه کاربران