• سار دراگون مکا سداني برقي از زيرمجموعه گريت‌ وال

سدانی برقی از زیرمجموعه گریت‌ وال

معرفی سار دراگون مکا

20 شهریور 1401 11:58

بازدیدکنندگان نمایشگاه خودرو گوانگژو 2021، با یک سدان بزرگ به نام سار مکا دراگون (Sar Mecha Dragon) مواجه شدند که البته در آن زمان با نام چینی Shalong به معنای سالن معرفی گردید.

اکنون تصاویری از نسخه نهایی سار مکا دراگون توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) منتشر شده است، که از برخی تغییرات نسبت به نسخه کانسپت خبر می­‌دهد.

طراحی سار مکا دراگون

سار مکا دراگون یک سدان فست­بک با شباهت به خودروهای دهه 90 میلادی است و به واسطه خطوط شکسته در تمام نقاط بدنه، حتی می‌­تواند مدل‌های لگو را به خاطر بیاورد.

باله تطبیق‌­پذیر، کالیپرهای برمبو، خروجی­‌های مصنوعی اگزوز با فناوری شبیه‌ساز صدا Harman و تغییر رنگ به قرمز در هنگام شتابگیری، از مهمترین ویژگی‌های به کار رفته در طراحی بدنه این خودرو است.

سار دراگون مکا سدانی برقی از زیرمجموعه گریت‌ وال

ابعاد بدنه سار مکا دراگون در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.24، 1.95، 1.495 و 3.04 متر اعلام شده که از مرسدس بنز S کلاس هم بزرگتر است. وزن خالص این خودرو هم 2.498 تا 2.65 تن اعلام شده است، که با سرنشین و بار به 3.06 تن می‌­رسد.

کابین و امکانات سار مکا دراگون

از تصویر کابین سار مکا دراگون می­‌توان دریافت که سرنشینان این خودرو، سه نمایشگر 27 اینچی لمسی، 10.25 اینچی پشت آمپر و 25 اینچی هداپ را در مقابل خود مشاهده می­‌کنند. سیستم صوتی هارمن کاردون با 16 بلندگو که دو عدد از آن‌ها در پشت­ سری راننده تعبیه شده، ویژگی مهیج دیگر این خودرو است.

سار دراگون مکا سدانی برقی از زیرمجموعه گریت‌ وال

سامانه خودران سار مکا دراگون براساس Da Vinci شرکت هواوی شکل گرفته و به کمک 4 لیدار، 7 دوربین وضوح بالا، 4 دوربین در اطراف بدنه، 5 رادار موج میلی‌متری، 12 رادار فراصوت و یک واحد پردازنده مرکزی عمل می­‌کند.

مشخصات فنی سار مکا دراگون

براساس اعلام MIIT، سار مکا دراگون به دو موتور برقی مجهز شده است، که یکی با 245 اسب‌­بخار قدرت روی محور جلو نصب شده و دیگری با 299 اسب­‌بخار نیرو روی محور عقب قرار دارد. مجموع خروجی این دو پیشرانه به 544 اسب‌­بخار قدرت و 763 نیوتن‌متر گشتاور رسیده است، که شتاب صفر تا صد 3 ثانیه را برای این خودرو به همراه دارد.

حداکثر سرعت سار مکا دراگون به صورت الکترونیکی روی 180 کیلومتر برساعت محدود شده است.

درباره ظرفیت باتری سار مکا دراگون اطلاعی نداریم ولی براساس اعلام سازنده، این قطعه ساخت CATL بوده و شعاع حرکتی 802 کیلومتر را برای این خودرو فراهم می­کند.

سار مکا دراگون نسخه کانسپت

در دنیای خودروهای امروزی کمتر پیش می‌آید که یک طراحی ما را شگفت‌زده کند. این کار را به خودروسازان چینی بسپارید. مانند چیزی عجیب و غریب به اسم Saloon Mecha Dragon.

پیش از هرچیز اجازه بدهید درباره نام این خودرو توضیح بدهیم. واژه Saloon اشاره به زیرمجموعه جدید محصولات برقی شرکت گریت‌وال. نام Mecha Dragon هم اشاره به شخصیتی در انیمیشن مگا من 2 دارد. اگر با این شخصیت کارتونی آشنایی ندارید، باید بگوییم که یک بالن هیدروژنی پرنده با دم و سر اژدها است که شعله‌های آتش از آن بیرون می‌آید.

این خودروی برقی جسور که در نمایشگاه خودروی گوانگژو 2021 رونمایی شده است، ظاهری کاملاً انتزاعی دارد. درست مانند خودروهایی که در بازی GTA می‌بینیم. استفاده از خطوط و زوایای فراوان، این فست‌بک را کاملاً وحشی کرده است. این سبک طراحی را در برخی از جدیدترین مدل‌هایی که در چین عرضه می‌شوند هم دیده بودیم. مانند فورد Evos.

سالن مکا دراگون مجهز به یک سیستم اطلاعات و سرگرمی فوق عریض است که حدود نیمی از داشبورد را فرا می‌گیرد. نمایشگر پشت فرمان نیز کاملاً دیجیتالی شده تا حال و هوای داخلی بی‌اندازه مدرن به نظر بیاید. نکته جالب در طراحی داخلی این خودرو، جدا کردن دریچه‌های تهویه مطبوع از محل استاندارد و متعارف خود است.

اگرچه که به نظر می‌رسد با یک خودروی 5 نفره روبرو هستیم ولی صندلی وسط ردیف عقب آن کاملاً باریک است. نورپردازی داخلی که با استفاده از LED ها اجرا شده، کمی بیش از حد روشن به نظر می‌رسد. البته شاید تصاویری که برای رسانه‌ها ارسال شده، این‌گونه شده باشد.

درمورد مشخصات فنی این خودرو گفته می‌شود که شامل دو موتور برقی با قدرت ترکیبی 543 اسب‌بخار و 750 نیوتن‌متر گشتاور است. برای تغذیه این موتورها از باتری‌های بزرگ 115 کیلووات ساعتی استفاده شده است. شرکت سالن می‌گوید این ظرفیت برای پیمایش 800 کیلومتر با یک بار شارژ کافی خواهد بود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران