• کينگ لينگ تاگا پادرا ديزل
  • کينگ لينگ تاگا پادرا ديزل
  • پيکاپ کينگ لينگ تاگا پادرا ديزل
  • پيکاپ کينگ لينگ تاگا پادرا ديزل
  • پيکاپ کينگ لينگ تاگا پادرا ديزل
  • پيکاپ کينگ لينگ تاگا پادرا ديزل
  • پيکاپ کينگ لينگ تاگا پادرا ديزل
  • پيکاپ ايسوزو تاگا پادرا ديزل
  • پيکاپ ايسوزو تاگا پادرا ديزل
  • پيکاپ ايسوزو تاگا پادرا ديزل
  • پيکاپ ايسوزو تاگا پادرا ديزل
  • پيکاپ ايسوزو تاگا پادرا ديزل
  • پيکاپ ايسوزو تاگا پادرا ديزل
  • پيکاپ ايسوزو تاگا پادرا ديزل
  • پيکاپ ايسوزو تاگا پادرا ديزل
  • پيکاپ ايسوزو تاگا پادرا ديزل
  • پيکاپ ايسوزو تاگا پادرا ديزل
  • پيکاپ ايسوزو تاگا پادرا ديزل
  • پيکاپ ايسوزو تاگا پادرا ديزل
  • پيکاپ ايسوزو تاگا پادرا ديزل
  • پيکاپ ايسوزو تاگا پادرا ديزل
  • پيکاپ ايسوزو تاگا پادرا ديزل
  • پيکاپ ايسوزو تاگا پادرا ديزل

افزایش 152 میلیونی در قیمت‌گذاری جدید

بررسی پیکاپ کینگ لینگ تاگا وارداتی پادرا موتور (TAGA H)

8 آذر 1402 16:00

افزایش قیمت تاگا در پاییز 1402

آذر 1402: شرکت خودروسازی پادرا موتور، قیمت جدید پیکاپ تاگا را مطابق جدول زیر، اعلام کرد:

شرایط فروش نقدی پادرا موتور - آذر 1402
پرداخت قیمت قدیم قیمت جدید
تاگا استاندارد 1,690,000,000 1,842,100,000
تاگا لانگ 1,790,000,000 1,942,100,000

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

پیکاپ پادرا موتور در نمایشگاه مشهد

شهریور 1402: نخستین محصول شرکت پادرا موتور، یعنی خودرو تاگا، با حضور در جمع خودروسازان در نمایشگاه خودرو مشهد 1402، نشان داد که می‌خواهد سهم بیشتری از بازار پیکاپ‌های تجاری ایران را داشته باشد.

پیکاپ تاگا، محصول شرکت کینگ لینگ است و به لطف پلتفرم ایسوزو، امیدهای زیادی برای موفقیت در بازار کشورمان دارد. جالب است بدانید که دقیقا همین خودرو در برخی بازارهای جهانی، تحت برند ایسوزو فروخته می‌شود.

قیمت پیکاپ تاگا بنزینی در مرداد 1402

مرداد 1402: شرکت پادرا موتور در تاریخ 22 مردادماه، سرانجام قیمت قطعی پیکاپ تاگا بنزینی را اعلام کرد. نخستین سری این پیکاپ، در مدل 2022 تحویل مشتریان شده است که مدل استانداردش 1 میلیاردو 690 میلیون تومان قیمت دارد. اما مدل تاگا لانگ، که فاصله محوری بیشتری دارد، حدود 100 میلیون گران‌تر بوده و با قیمت قطعی 1 میلیاردو 790 میلیون تومان، در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

پیکاپ تاگا پلاک ملی گرفت

تیر 1402: پیکاپ وارداتی تاگا، پس از انجام مراحل قانونی، پلاک ملی دریافت کرد. نمونه‌های اولیه پیکاپ تاگا به مشتریان تحویل داده شده و این محصول را می‌توان به عنوان نخستین خودرو وارداتی با پلاک ملی دانست.

آغاز شماره گذاری پیکاپ تاگا

طراحی تاگا از سایر پیکاپ‌های موجود در بازار بسیار متفاوت است و عمده تفاوت آن در نمای جلو دیده می‌شود. پیکاپ تاگا از جمله خودروهایی است که به دلیل قدرتمندی موتور و امکانات رفاهی متنوع، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این خودرو با توجه به قابلیت‌ها و امکاناتش، انتخاب خوبی برای علاقمندان به پیکاپ‌های قدرتمند و کاربردی خواهد بود. نمایندگی‌های رسمی صنایع خودروسازی پادرا این محصول را عرضه می‌کنند و قیمت آن در بازار در حدود 2.4 تا 2.5 میلیارد تومان است.

تحویل اولین سری تاگا به مشتریان سرشناس

خرداد 1402: اولین سری پیکاپ تاگا در روز 17 خردادماه تحویل مشتریان سرشناس این محصول شد. در این مراسم، مشتریان سرشناسی چون وحید شمسایی، محمد محمدی و امیرعباس گلاب حضور یافتند و چندین دستگاه از تازه ترین محصول صنایع خودروسازی پادرا، با نام پیکاپ تاگا، تحویل این مشتریان شد.

وحید شمسایی در مراسم تحویل پیکاپ تاگا

پادرا تاگا پیکاپ قدرتمند دو دیفرانسیل 227 اسب بخاری است که نسخه چینی ایسوزو D-Max محسوب می‌شود. این پیکاپ 2050 کیلوگرمی 5.66 متر طول دارد و با استفاده از یک موتور 1.8 لیتری توربو می‌تواند 310 نیوتن متر گشتاور تولید کند. کینگ لینگ تاگا H با پیشرانه بنزینی در بازارهای دیگر عرضه می‌شود و نسخه موجود در بازار ایران نیز از یک موتور بنزینی استفاده می‌کند.

امکانات رفاهی آن عبارتند از سیستم تهویه اتوماتیک با تنظیم دستی به همراه دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، مالتی مدیا لمسی مجهز به سیستم ناوبری، ضبط، بلوتوث و 4 بلندگو، دوربین دید 360 درجه، کروز کنترل، رادار رانندگی بین خطوط و.. اشاره کرد. اما در نسخه جدید بعضی از این آپشن ها ارتقا پیدا کرده است که ازجمله مهم‌ترین تغییرات در آن می‌توان به تغییر دکمه‌های کنترلی روی داشبورد که از یک ولوم ساده به ماوس تبدیل‌شده اشاره کرد. در نمای ظاهری هم، بخشی از اتصالات قیمت بار خودرو تغییر کرده و نسبت به نسخه اولیه قدرتمندتر شده است.

اولین محموله وارداتی به ایران رسید

اسفند 1401: براساس تصاویر جدیدی که از بندر شهید رجایی منتشر شده، نخستین سری از خودروهای شرکت پادرا دیزل، به کشورمان رسیده است.

ورود اولین محموله پیکاپ تاگا به ایران

درحالیکه انتظار داشتیم، این پیکاپ جدید، بصورت CKD در کشورمان مونتاژ شود، اما ظاهرا شرکت پادرا دیزل، درصدد عرضه آن بصورت CBU است. 

اولین رونمایی پیکاپ تاگا در تهران

تیر 1401: سرانجام طی مراسمی که با حضور برخی رسانه‌ها در تاریخ 6 تیرماه برگزار شد، برای اولین‌بار از پیکاپ تاگا پادرا دیزل رونمایی شد؛ خودرویی که به نظر می‌رسد فاصله زیادی تا تولیدانبوه دارد.

رونمایی پیکاپ تاگا پادرا دیزل
رونمایی پیکاپ تاگا پادرا دیزل

نکته جالب توجه برای پیکاپ تاگا، عرضه آن در تیپ‌های بنزینی و دیزلی به بازار کشورمان است طوریکه نسخه بنزینی آن با موتور 1.8 لیتری توربوشارژ و نسخه دیزل آن نیز با موتور 3 لیتری، در ایران تولید می‌شود. هنوز به صورت رسمی محدوده قیمتی برای پیکاپ تاگا پادرا دیزل اعلام نشده، اما برخی منابع می‌گویند که بازه قیمتی آن بین یک میلیارد و 300 میلیون تومان تا یک میلیارد و 700 میلیون تومان است.


روح چینی ایسوزو به ایران آمد

با انتشار نخستین تصاویر از خودرو کینگ لینگ تاگا در ایران، حالا مطمئن شده‌ایم که عضو جدیدی قرار است به باشگاه پیکاپ‌های چینی بازار کشورمان افزوده شود. اما این خودرو جدید، چه مشخصاتی دارد و با چه قیمتی به ایران می‌آید؟

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، مونتاژ کینگ لینگ تاگا در ایران، برعهده شرکت پادرا دیزل خواهد بود؛ شرکتی که تاکنون فقط در زمینه خودروهای سنگین فعالیت می‌کرد ولی حالا به بازار خودروهای سبک تجاری نیز آمده. از آنجایی که عرضه این پیکاپ چینی، بعنوان اولین قدم شرکت پادرا دیزل در بازار خودرو ایران شناخته می‌شود، امیدواریم که مشتریان ایرانی با مشکلاتی مانند کمبود خدمات پس از فروش یا توقف ناگهانی خط تولید این خودرو، روبرو نشوند.

کینگ لینگ: روح چینی ایسوزو

این روزها، بهمن موتور تنها شریک تجاری ایسوزو (Isuzu) در ایران است. بهمنی‌ها در کنار خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین ایسوزو، در اواسط دهه 90 شمسی، دست به مونتاژ پیکاپ دی‌مکس (DMAX) زدند اما تحریم‌های صنعت خودرو، اجازه کار را به ژاپنی‌ها نداد و خیلی زود عرضه این پیکاپ، که می‌توانست رقیب سرسختی برای رقبای چینی‌اش در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا باشد، با شکست مواجه شد. 

حالا بعد از گذشت سال‌ها، دوباره سروصدای آمدن ایسوزو به بازار ایران، به گوش می‌رسد. البته این‌بار با یک ایسوزوی واقعی سروکار نداریم؛ بلکه روح چینی ایسوزو به کشورمان آمده است. با اینکه انتظار داشتیم نسل جدید دی‌مکس را با آن طراحی جذابش در بازار کشورمان ببینیم اما باخبر شدیم که از پاییز 1400، جدیدترین نسل پیکاپ چینی تاگا برای تست‌های فنی به ایران آمده است؛ پیکاپی که هنوز سازنده و عرضه‌کننده‌اش مشخص نیست اما ظاهرا یکی از خودروسازان خصوصی کشورمان، بدنبال مونتاژ آن است.

پیکاپ تاگا پادرا دیزل
پیکاپ تاگا پادرا دیزل

این پیکاپ را شرکت چینی کینگ لینگ موتورز (QingLing) ساخته و نام دقیقش را هم تاگا H یا Taga H گذاشته است. اگر این شرکت را نمی‌شناسید باید بگوییم که در تاریخچه کاری این شرکت، نام ایسوزو، پررنگ‌ترین نامی است که به چشم می‌خورد. شاید به این دلیل که ژاپنی‌ها، دومین سهام‌دار بزرگ این شرکت هستند. شاید هم به این دلیل که کینگ‌لینگ در ابتدای کارش، واردات برخی از محصولات ایسوزو را به چین انجام می‌داد اما اندکی بعد، خودش مونتاژکار شد و دست به تولید خودروهای تجاری ایسوزو در بازار چین زد.

مشخصات فنی تاگا پادرا دیزل

در سال‌های اخیر، کینگ‌لینگ با کمک پلتفرم‌های ایسوزو، محصولاتی برای خودش می‌ساخت که پیکاپ تاگا پادرا دیزل را باید موفق‌ترین آنها بدانیم. تاگا محصول سال 2017 بازار چین است اما آن نسخه‌ای که به ایران آمده، مربوط به نسل دوم این خودروست که با نام Taga H شناخته می‌شود. پیکاپ تاگا H در سال 2021 و برای اولین‌بار به بازار چین عرضه شده اما مانند سایر خودروهای چینی، کینگ‌لینگ فروش Taga و Taga H را به موازات یکدیگر انجام می‌دهد.

موتور ایسوزو تاگا پادرا دیزل
کابین پیکاپ تاگا پادرا دیزل

کینگ لینگ تاگا، از همان ابتدا با پلتفرم ایسوزو دی‌مکس ساخته شده بود، پس بی‌تردید در نسخه ارتقایافته تاگا H نیز همچنان از آن پلتفرم ژاپنی بهره می‌برد. اما این به معنی عالی‌بودنش نیز هست؟! 

در بازار آسیا این پیکاپ چینی را می‌توان با موتورهای 3.0 لیتری توربو و 1.8 لیتری توربو خریداری کرد اما از آنجایی که موتور حجیم‌ترش، از نوع دیزلی است، پس احتمالا آنرا با موتور 1.8 لیتری در خیابان‌های کشورمان خواهیم دید:

کد موتور CE18
نوع موتور 1.8 لیتری توربو
قدرت 231 اسب بخار
گشتاور 310 نیوتن متر
گیربکس 6 دنده دستی

*اطلاعات جدول فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

کابین پیکاپ تاگا پادرا دیزل
لوگوی ایسوزو روی موتور تاگا

همانطور که در جدول فوق نیز مشاهده می‌کنید، این پیکاپ چینی را فقط می‌توان با گیربکس دستی خریداری کرد و گیربکس اتوماتیک، حتی بصورت سفارشی برای آن وجود ندارد. آنهایی که موتور دیزلی این پیکاپ را دارند نیز مجبورند که از گیربکس 5 دنده دستی برای آن استفاده کنند.

به لحاظ ابعاد و اندازه‌ها، پیکاپ تاگا H با طول کلی 5.3 متری‌اش، همچنان در کلاس پیکاپ‌های متوسط جای می‌گیرد و جثه‌ای هم‌اندازه KMC T8 دارد اما از Asena اندکی کوچکتر است. نکته دیگر اینکه در بازار چین، هم نسخه تک‌دیفرانسیل و هم نسخه دو دیفرانسیل آن عرضه می‌شود اما خوشبختانه در بازار کشورمان، با نسخه دو دیفرانسیل به تولید می‌رسد.

طول 5382 میلیمتر
عرض 1877 میلیمتر
ارتفاع 1830 میلیمتر
فاصله محوری 3096 میلیمتر
حجم باک 76 لیتر
سایز رینگ 17 اینچ
سایز تایر 245/70

*اطلاعات جدول فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

رقیبان پیکاپ تاگا در ایران

مجددا یادآوری کنیم که پیکاپ کینگ لینگ تاگا پادرا دیزل فقط با «گیربکس دستی» قابل خریداری است. پس آمیکو آسنا دنده‌ای از خودروسازی ارس دیزل، کی‌ام‌سی T8 از کرمان موتور، تونلند نیوفس از ایران خودرو، زامیاد کارون از سایپا، پیکاپ مکث موتور کلوت از ماموت خودرو و یواز پیکاپ از سروش دیزل مبنا، از مهم‌ترین رقبای کینگ‌لینگ تاگا در ایران هستند.

البته اگر روزی با نسخه اتوماتیک این پیکاپ در بازار کشورمان مواجه شدیم، باید فوتون تونلند اتوماتیک و همچنین آمیکو آسنا اتوماتیک را هم به لیست رقیبانش اضافه کنیم.

دیدگاه کاربران