کراس‌اوری برقی با قابلیت پیمایش 1000 کیلومتر

معرفی گک آیون LX پلاس

2 آذر 1400 17:21

در جریان نمایشگاه خودرو گوانگژو که از 19 نوامبر (28 آبان) شروع بکار کرده، آیون LX پلاس به عنوان عضو تازه­‌ای از خانواده گک آیون (GAC AION) رونمایی شده است.

با تایید وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، شعاع حرکتی گک آیون LX پلاس براساس استاندارد محلی این کشور یعنی CLTC برابر با 1008 کیلومتر خواهد بود.مهمترین ویژگی هر خودروی برقی، میزان ظرفیت مجموعه باتری و شعاع حرکتی است. با افزایش انتظارات مشتریان از میزان مسافت قابل پیمایش با این‌گونه خودروها، اعلام شعاع حرکتی بیش از 500 کیلومتر آنقدر عجیب نیست، اما آیون LX توانسته از مرز یک هزار کیلومتر عبور کند. این مهم به یاری مجموعه باتری به ظرفیت 144.4 کیلووات ساعت به دست آمده که با فناوری سیلیکونی اسفنجی ابداع شده توسط متخصصان گک تولید شده‌است.

بنابر اعلام خودروساز چینی، ساخت این مجموعه باتری پس از 5 سال تحقیق و بررسی به نتیجه منتهی شده و چگالی انرژی آن به 205 وات ساعت در هر کیلوگرم رسیده است. با تایید وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، شعاع حرکتی گک آیون LX پلاس براساس استاندارد محلی این کشور یعنی CLTC برابر با 1008 کیلومتر خواهد بود. بد نیست بدانید نسخه قبلی این خودرو یعنی آیون LX که در سال 2019 رونمایی شد، نخستین خودروی برقی جهان با شعاع حرکتی 650 کیلومتر بود.

گک آیون LX پلاس

همکاری دو موتور برقی نصب شده در آیون LX پلاس، شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این کراس‌­اور را به رقم 2.9 ثانیه رسانده است، عددی که در کمتر خودروی چینی سراغ داریم.

سامانه هوشمند این خودرو به کمک سه لیدار نسل دوم، رادارهای موج 6 میلی‌متری، 12 رادار فراصوت، هشت دوربین HD و 4 دوربین اطراف بدنه انجام وظیفه می­‌کند. بنابر اعلام سازنده، لیدار نسل دوم به قابلیت زوم و امکان تشخیص تا فاصله 250 متر مجهز شده است و در رانندگی خودران در محیط شهری، عملکرد بهتری را به نمایش خواهد گذاشت.

گک آیون LX پلاس

نمایشگر 15.6 اینچی اطلاعات سرگرمی، سیستم صوتی آلپین با 10 بلندگو، روکش چرم ناپا، زیرپایی برای استراحت سرنشینان ردیف دوم و خروجی مسیر هوا با کنترل الکترونیکی، از مهمترین امکانات رفاهی کابین گک آیون LX پلاس است.

دیدگاه کاربران