نمایش ویژگی‌­های هوشمند در خودروهای برقی

نگاهی به آینده با کانسپت‌های جدید GAC

7 آذر 1400 14:01

در جریان نمایشگاه خودرو گوانگژو دو شکرت چینی، گک آیان (GAC Aian) و کی (Kei) نشست خبری مشترکی ترتیب دادند و برنامه GAC GLASS و دو کانسپت جدید را معرفی کردند.

GAC هدف از معرفی این دو مدل را نمایش همراهی ویژگی‌­های هوشمند در خودروهای برقی دانسته است.این برنامه که از سوی گروه گک با نام دیگر «برنامه سبز پاک» هم معرفی شده، از ساخت گک Agan به عنوان تاسیسات کاملا پاک این شرکت در سال 2023 و حذف آلودگی کربنی از محصولات این شرکت تا سال 2050 خبر داده است. قرار است تا سال 2025، پنجاه درصد از محصولات جدید این برند پاک باشند، درحالی‌که تا سال 2030 نیمی از کل محصولات گروه بدین گونه خواهند بود. روند هیبریدسازی محصولات برند ترامپچی هم از سال 2025 آغاز می‌شود.

در کنار اعلام برنامه‌­ها، دو کانسپت به اسامی تایم (TIME) و اِمکو (EMKOO) نیز رونمایی شد. تایم به عنوان خودروی کوپه برقی پرچمدار تحت برند ترامپچی معرفی شده است، درحالی‌که اِمکو قرار است به عنوان عضوی از برند آیان شناخته شود.

خودروساز چینی هدف از معرفی این دو مدل را نمایش همراهی ویژگی‌­های هوشمند در خودروهای برقی دانسته است.

کانسپت‌های جدید GAC

گک با دست پر به نمایشگاه خودرو گوانگژو آمد و علاوه بر معرفی این دو کانسپت و سازه مخصوص خودروهای برقی با انعطاف نرم‌­افزاری و سخت‌افزاری، از کراس‌­اور برقی آیون LX پلاس هم رونمایی کرد، که قابلیت پیمایش هزار کیلومتر مسافت را در اختیار دارد.

بد نیست بدانید از ابتدای سال جاری تا اواسط ماه نوامبر، تیراژ تولید گروه گک به مرز 1.8 میلیون دستگاه رسیده است، که به نظر می­‌رسد در سال‌های آینده، با ارقام بزرگتری روبرو باشد.

دیدگاه کاربران