راه‌حلی متفاوت برای فرار از ترافیک

رنو Air4، کانسپتی با قابلیت پرواز

7 آذر 1400 15:46

رنو 4L به عنوان یکی از موفق‌­ترین محصولات خودروساز فرانسوی شناخته می‌شود چراکه غیر از زمان طولانی حیات این مدل یعنی در فاصله سال‌های 1961 تا 1992، تیراژ 8 میلیون دستگاهی تولید آن نیز قابل توجه است.

براساس اعلام رنو، Air4 مظهری از استقلال و آزادی عملکرد در فضایی فارغ از ترافیک است، که می‌­تواند در فضایی بدون مانع یعنی آسمان به حرکت بپردازد.اکنون رنو برای گرامیداشت تولد شصت سالگی این خودرو، دست همکاری به سوی شرکت TheArsenale  دراز کرده است تا تصویری از یک 4L در سال‌های آینده را به واقعیت تبدیل کنند. نتیجه این همکاری به ساخت یک کوادکوپتر یا نوعی پهپاد با چهار پروانه منجر شده، که با نام Air4 رونمایی شده است.

براساس اعلام رنو، Air4 مظهری از استقلال و آزادی عملکرد در فضایی فارغ از ترافیک است، که می‌­تواند در فضایی بدون مانع یعنی آسمان به حرکت بپردازد.

طراحی Air4 کاملاً به رنو 4 کلاسیک وفادار مانده و تنها برای نزدیکی به اصول مدرن، در برخی جزئیات تغییر کرده است. بدنه کاملاً از فیبرکربن ساخته شده و چراغ‌های LED جلو، دیلایت­‌های عمودی در دو طرف جلوپنجره و حجم­‌های نرم بدنه نسبت به مدل اولیه، شاهدی برای اثبات ورود رنو 4 به دوران جدید است.

رنو Air4، کانسپتی با قابلیت پرواز

حرکت این خودروی پرنده به کمک چهار پروانه انجام خواهد شد که هرکدام به وسیله یک بازو، به گوشه‌­ای از بدنه متصل شده است. ورودی خلبان هم از بخش جلوی بدنه پیش­‌بینی شده.

براساس برنامه‌­ریزی سازنده، نیروی حاصل از باتری‌­های 90 میلی آمپر ساعتی برای تامین حرکت این وسیله با حداکثر سرعت 93.6 کیلومتر برساعت کافی خواهد بود. سقف پرواز رنو Air4 نیز 700 متر تعیین شده است.

هرچند هدف از ساخت Air4، فرار از ترافیک با پرواز در آسمان اعلام شده است، ولی نباید فراموش کرد برای راندن با چنین وسیله‌­ای به گواهی پرواز نیاز دارید، که دریافت آن سخت و گران است. البته همین جا باید خیال شما را راحت کنیم، چراکه این خودرو تنها یک کانسپت است و برنامه­‌ای برای تولید و عرضه عمومی آن وجود ندارد.

قرار است Air4 از تاریخ 29 نوامبر (8 آذر) تا پایان سال میلادی (11 دی) در آتلیه رنو در پاریس و همراه با سایر نسخه­‌های خاص رنو 4L به معرض نمایش درآید. بد نیست بدانید Air4 در میامی، نیویوک و ماکائو نیز نمایش داده خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران