• شاسي بلند برقي کانسپت رنو 4ever Trophy

شاسی‌بلندی برقی به یاد رالی مراکش

معرفی کانسپت رنو 4ever Trophy

25 مهر 1401 14:07

هاچ‌بک برقی رنو 5 در ژانویه 2021 به طور غیرمنتظره‌ای بازگشت و به عنوان یک کانسپت الکتریکی معرفی شد تا پیش‌نمایشی از آینده را نشان دهد. اکنون رنو مدل قدیمی دیگری را زنده کرده که در سال 2025 عرضه خواهد شد. این مدل، رنو 4 است که به عنوان یک کراس‌اور در نمایشگاه خودرو پاریس حضور دارد، این محصول نیز تماماً الکتریکی است.

نام کانسپت برقی رنو از رالی 4L Trophy در صحرای مراکش گرفته شده است، رویدادی که سالانه به طور انحصاری برای خودروهای رنو 4 در نظر گرفته شده و بیست و پنجمین سالگرد آن در سال 2023 است.این کانسپت الکتریکی کلاس B، با نام 4ever Trophy شناخته می‌شود. نام آن از رالی بشردوست 4L Trophy، در صحرای مراکش گرفته شده است. این رویداد سالانه به طور انحصاری برای خودروهای رنو 4 در نظر گرفته شده و بیست و پنجمین سالگرد آن در سال 2023 است. بنابراین این کانسپت طراحی شده تا سالگرد این رویداد را جشن بگیرد.

بدنه خودرو به رنگ نقره‌ای Gun Metal است و رینگ‌های 19 اینچی با تایرهای 255/55 پوشیده شده‌اند.

قدرت موتور الکتریکی این کانسپت رنو  4ever Trophy به 134 اسب‌بخار می‌رسد. طول و عرض آن 4160 و 1950 میلی‌متر است و رنو می‌گوید که از نظر موقعیت در بازار، مانند کراس‌اور کپچر است. رنو همچنین افزود که مدل 5 جدید، معادل برقی مدل کلیو است.

شاسی بلند برقی کانسپت رنو 4ever Trophy

رنو 4ever Trophy ارتفاع بلند 1900 میلی‌متری دارد و قوس چرخ‌های آن جعبه‌ای شکل است. هنوز تصویری از فضای داخلی آن منتشر نشده، اما با توجه به ابعادش، فضای پای بیش‌تری را نسبت به مدل‌های قبلی خود ارائه می‌دهد. استفاده از پلتفرم الکتریکی CMF-BEV بدان معناست که فاصله محوری می‌تواند تا حد زیادی طولانی شود.

یک پکیج باتری 42 کیلووات‌ساعتی بین دو محور قرار گرفته که برد 402 کیلومتری دارد. موتور الکتریکی نصب‌شده در قسمت جلو، به خودرو کمک می‌کند تا در زمانی کم‌تر از 9 ثانیه، از صفر به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد.

شاسی بلند برقی کانسپت رنو 4ever Trophy

در این کانسپت ویژگی‌هایی دیده می‌شود که احتمالاً در نسخه تولیدی در دسترس نیستند؛ مانند کمپرسور هوا موجود در چرخ‌ها، روف‌راک فیبرکربنی، محافظ زیرین بدنه و ... .

کانسپت رنو 4ever Trophy و رنو 5 الکتریکی جدید در نمایشگاه خودرو پاریس حضور دارند‌.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران