از 911 تا تایکان

معروف‌ترین آثار هنری براساس محصولات پورشه

9 آذر 1400 15:27

شرکت پورشه تا به حال خودروهایی را با دقت و ظرافت فراوان تولید کرده که می‌توان از آن‌ها به عنوان اثر هنری یاد کرد. این خودروساز آلمانی اخیراً مجموعه‌ای از جذاب‌ترین و خیره‌کننده‌ترین آن‌ها را جمع‌آوری کرده است.

مدل‌های مختلفی از پورشه مانند 911، تایکان، 356 و ... مورد توجه هنرمندان مختلف قرار گرفته‌اند تا تبدیل به اثرهای شوند.اولین ساخته چند ماه پیش در هفته مد پاریس رونمایی شد و سی‌امین سالگرد 968 را جشن گرفت. L’Art de L’Automobile آن را 986 L’ART نامیده و با رنگ سبز Pearl تزئین شده است.

 در این مدل سقف حذف شده و صندلی‌های Recaro تعبیه شده‌اند. سیستم صوتی نیز سفارشی Bose بوده و TAG Heuer یک کرنوگراف ایجاد کرده است.

 یکی دیگر از خودروهای این مجموعه، 996 Swan نام دارد. خودروی نام‌برده، 20 سالگی حضور پورشه در چین را جشن می‌گیرد و اولین رونمایی عمومی آن اوایل ماه نوامبر در شانگهای انجام شد.

کم‌تر از 5 دستگاه پورشه تایکان در این مجموعه حضور دارد که شامل خودروی رونمایی شده توسط Richard Phillips در ماه مارس است. نقاشی معروف ملکه شب (Queen of the Night) تایکان 4S را در بر گرفته است.

اوایل این ماه نیز Rei Misiri و Megan Claire Keho دو تایکان منحصر‌به‌فرد را به عنوان بخشی از رویداد Art Battle Canada 2021 ساختند.

پورشه 356SC معروف، که قبلاً متعلق به Janis Joplin بوده و در دهه 1990 با نقش الهام گرفته از توهم‌زایی، پوشیده شده بود، پس از مرگ وی به رنگ دلفینی اصلی خود درآمد و پس از آن، به قیمت 1.76 میلیون دلار فروخته شد.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران