خلق آرت کاری متفاوت با همکاری آرتور کار

معرفی نسخه‌ای خاص از پورشه 968

14 مهر 1400 14:29

یکی از فعالیت­‌های جنبی شرکت پورشه در سال‌های اخیر، طراحی خودروهای هنری بوده است. جدیدترین اقدام خودروساز آلمانی در این حوزه، همکاری با یکی از طراحان معروف عرصه مد و لباس یعنی آرتور کار (Arthur Kar) بوده، که به عنوان مالک برند L’Art De L’Automobile شناخته می­‌شود.

همکاری پورشه با با یکی از طراحان معروف عرصه مد و لباس، یعنی آرتور کار به خلق این خودرو منجر شده است.ثمره این همکاری به ساخت یک نمونه منحصربه‌فرد از پورشه 968 اسپیدستر ختم شده است، که با نام 968 L’ART شناخته می­‌شود. این اثر هنری از سوی سازندگان به عنوان قصیده­‌ای برای یادآوری خاطرات دهه 90 میلادی توصیف شده، دورانی که تاثیری شگرف بر جهان مد داشته است.

سقف خودرو بریده شده و بخش انتهایی بدنه هم بگونه­‌ای تغییر کرده که معرف یک پورشه اسپیدستر باشد. رنگ سبز بدنه هم طیفی خاص و سفارشی است، که توسط آرتور کار و گروه تحت هدایت او به طور انحصاری برای این خودرو طراحی شده.

پورشه 968 آرت کار

صندلی‌­های اسپرت ریکارو با روکش چرم EL3، سیستم صوتی ساخت برند پرمیوم Bose و ساعت روی داشبورد از برند تگ هوئر (TAG Heuer)، ترکیبی از فناوری، کیفیت و امکانات لوکس را در کابین این خودروی لوکس جمع کرده است.

حروف نام خانوادگی طراح این خودرو یعنی کار (Kar) در گرافیک چراغ‌های عقب گنجانده شده است، که لوگوی منقوش روی دسته عینک­‌های آفتابی ساخت این برند را نیز به خاطر آورد.

آقای رابرت آدر (Robert Ader) از مدیران بازاریابی پورشه با اشاره به محبوبیت این خودروساز در میان مردم ساکن در مناطق مختلف جهان، از همکاری با آرتور کار برای تحقق یک رویا اظهار خوشنودی کرده است. وی امیدوار است که نتیجه همکاری این دو برند، هواداران را تحت تاثیر قرار دهد.

پورشه 968 آرت کار

بد نیست بدانید سابقه علاقه آتور کار به خودروها و البته پورشه، به سال‌های دور بازمی­‌گردد، زمانی که وی بخش زیادی از سال‌های کودکی خود را در تعمیرگاه پدرش سپری کرد. کار در سن 16 سالگی به عنوان تکنسین در نمایندگی پورشه در فرانسه مشغول شد. سال‌ها بعد و در دورانی که توانست مرکزی برای خرید و فروش خودروهای دست دوم دایر کند، موفق به خریداری یک پورشه کررا GT نیز شد.

او در سال 2017 برند L’Art De L’Automobile را تاسیس کرد، که مقر اصلی آن در پایتخت فرانسه است و محصولات خود را در هفته مد پاریس نیز به نمایش می­‌گذارد. در جدیدترین سری طراحی شده توسط متخصصان این شرکت، شش محصول به صورت انحصاری برای پورشه طراحی شده که در نمایندگی‌های منتخب این خودروساز به فروش خواهد رسید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران