فقط 1.1 لیتر در هر 100 کیلومتر!

دی اس 9 با قلب پلاگین هیبرید

14 آذر 1400 18:30

شرکت دی اس با ارائه نسخه E-Tense 250 برای سدان جدید DS9، افزایش شعاع حرکتی و البته کاهش آلایندگی CO2 را برای محصول پرچمدار خود به ارمغان آورده است.

افزایش پیمایش و کاهش آلایندگی، مهم اتفاقی است که در این خودروی پلاگین هیبریدی مشاهده می‌کنیم.نیروی محرکه دی اس 9 در مدل E-Tense 250 از پیشرانه 4 سیلندر مجهز به فناوریPureTech  با 197 اسب­بخار قدرت و موتور الکتریکی با 107 اسب ­بخار تامین خواهد شد. بد نیست بدانید خروجی موتور برقی، به تنهایی برای رساندن این سدان فرانسوی به سرعت 135 کیلومتر برساعت در حالت برقی کفایت می­‌کند.

مجموعه باتری 15.6 کیلووات ساعت به عنوان پشتیبان در کنار این مجموعه قرار گرفته که شعاع حرکتی این دی‌اس 9 را براساس استاندارد WLTP به 70 کیلومتر در مسیرهای شهری و 61 کیلومتر در مسیرهای ترکیبی (شهر و بزرگراه) افزایش داده است. این تغییر مهم باعث شده آلایندگی کربنی دی اس 9 به 26 گرم بر کیلومتر و مصرف سوخت آن به فقط 1.1 لیتر در صدکیلومتر کاهش یابد. بدین ترتیب، این نسخه از سدان پرچمدار دی‌اس از بسیاری تخفیف­‌های مالیاتی برخوردار خواهد شد.

حداکثر سرعت دی اس 9 در مدل  E-Tense 250به صورت الکترونیکی روی رقم 240 کیلومتر برساعت محدود شده است.

این خودرو در دو تریم پرفورمنس لاین پلاس و ریوولی پلاس پیشنهاد شده است. در تریم پرفورمنس لاین پلاس با پوشش چرم آلکانترا به رنگ مشکی و دوخت طلائی، جلوپنجره مشکی براق با نشانDS Performance Line ، رینگ‌های 19 اینچی، باله کرومی و نشانه‌ای اختصاصی روی درهای جلو روبرو هستیم. اما در تریم ریوولی پلاس، با استفاده از شکل لوزی در تریم داخلی و تاکید بیشتر بر کیفیت متریال روبرو هستیم؛ به نحوی که حتی برای دستگیره درها نیز از روکش چرم استفاده شده است.

قیمت دی اس 9 در مدل  E-Tense 250 در دو تریم پرفورمنس لاین پلاس و ریوولی پلاس به ترتیب معادل 65 هزار دلار و 68 هزار دلار تعیین شده است.

دیدگاه کاربران