شاسی‌بلند پلاگین‌هیبریدی جدید دی‌ اس

انتشار جزئیات تازه DS7 کراس بک E-Tense

3 مهر 1397 17:00

پس از اتفاقات اخیر پیرامون مدل‌های پلاگین‌هیبریدی جدید پژو، شرکت دی‌اس جزئیات نسخه الکتریکی‌سازی شده مدل DS7 کراس‌بک E-Tense را اعلام کرد.

طبق ادعای دی‌اس، خروجی کل سیستم معادل 296 اسب‌بخار قدرت و 450 نیوتن‌متر گشتاور است.این شاسی‌بلند فرانسوی از یک پیشرانه پلاگین‌هیبریدی قدرت مورد نیاز خود را تأمین می‌کند. DS7 کراس‌بک E-Tense به یک پیشرانه 1.6 لیتری بنزینی 4 سیلندر توربو با دو موتور الکتریکی مجهز است. یکی از این موتورها روی محور عقب قرار گرفته و خودرو را دو دیفرانسیل کرده است. پیشرانه بنزینی 197 اسب‌بخار و دو موتور الکتریکی هر کدام 107 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند. طبق ادعای دی‌اس، خروجی کل سیستم معادل 296 اسب‌بخار قدرت و 450 نیوتن‌متر گشتاور است.

پک باتری خودرو 13.2 کیلووات ساعت ظرفیت داشته و با کمک آن، DS7 کراس‌بک E-Tense می‌تواند با تکیه بر قدرت الکتریکی خود طبق چرخه WLTP، مسافتی برابر با 50 کیلومتر را طی کند. علاوه‌براین، DS7 کراس‌بک E-Tense پلاگین‌هیبریدی در حالت رانندگی تمام الکتریکی حداکثر سرعتی برابر با 135 کیلومتربرساعت دارد.

حال که بحث حالت‌های رانندگی مطرح شد باید بگوییم که DS7 کراس‌بک E-Tense به‌صورت پیش‌فرض روی حالت Zero Emission یا تمام الکتریکی کار می‌کند، ولی شرکت حالت‌های رانندگی دیگری مانند اسپرت، هیبریدی و 4WD را نیز برای آن ارائه کرده است. صفر تا صد این خودرو معادل 6.5 ثانیه بوده و تولید کربن دی‌اکسید آن طبق چرخه WLTP کمتر از 50 گرم به ازای هر کیلومتر گزارش شده است.

نسخه جدید دی‌اس 7 کراس‌بک به برخی قابلیت‌های ویژه مدل‌های پلاگین‌هیبریدی مانند E-Save مجهز خواهد بود که به راننده اجازه می‌دهد تا برای 10 تا 20 کیلومتر مسافت بیشتر انرژی ذخیره کند.

دی‌اس می‌گوید پک باتری این خودرو با استفاده از یک پریز برق 32 آمپر یا شارژر 6.6 کیلوواتی طی 2 ساعت شارژ می‌شود. با استفاده از یک سوکت برق معمولی، این زمان به 8 ساعت افزایش پیدا می‌کند.

گرچه DS7 کراس بک E-Tense به پک باتری مجهز شده، ولی دی‌اس ادعا می‌کند این شاسی‌بلند همان فضای سرنشین و بار نسخه عادی را در اختیار مشتریان قرار خواهد داد. این خودرو در نسخه جدید خود همچنین از رینگ‌های جدید 19 اینچ و یک رنگ بدنه خاکستری جدید بهره می‌برد.

دیدگاه کاربران