تولد دوباره هاچ‌بک داغ ایتالیایی

معرفی لانچیا دلتا Safarista

26 آذر 1400 19:06

شرکتی به نام Manifattura Automobili Torino در سال 2018 از برنامه خود برای ساخت لانچیا دلتا Futurista خبر داد، خودرویی که با الهام از لانچیا دلتا اینتگراله 1989 و تنها در تیراژ 20 دستگاه ساخته شد.

شرکت Manifattura Automobili Torino برای ساخت تنها 10 نمونه از دلتا سافاریستا برنامه‌­ریزی کرده است.افرادی که فرصت خرید مدل مذکور را پیدا نکردند، احتمالاً از شنیدن خبر تولید نسخه دیگری از لانچیا دلتا با لقب Safarista خوشنود خواهند شد. این خودرو بر روی سازه مشابه با مدل قبلی ولی با الهام از خودروی برنده در رالی سافاری 1988 شکل گرفته است. البته پوشش خاطره­‌انگیز Martini که روی خودروی اصلی قرار داشت در مدل جدید با پوشش دورنگ جایگزین شده که ساده‌­تر به نظر می‌رسد.

متخصصان شرکت سازنده کار خود را از یک نمونه دلتا اینتگراله آغاز کرده و در مرحله بعد، درهای عقب را حذف کردند. سپس این هاچ‌بک سه در را به رینگ‌های جدید آلیاژی با روکش فیبرکربن در محور جلو، گل­‌پخش کن برای تمام چرخ‌ها، سپرهای جدید و آینه­‌های جانبی مشابه با خودروی اصلی، مجهز کرده‌­اند.

لانچیا دلتا Safarista

فضای داخلی در کمال سادگی طراحی شده و تنها به یک مانیتور کوچک در مقابل راننده، میله حفاظتی کابین و کمربندهای ایمنی چهارنقطه‌­ای به رنگ قرمز مجهز شده است. در کنار همه این‌ها، ترمز دستی هیدرولیکی را نباید از قلم انداخت که برای عبور هیجان‌انگیز از پیچ‌ها حتی در مسابقات رالی، بسیار مفید به نظر می­‌رسد.

هرچند درباره پیشرانه این خودرو خبری اعلام نشده است، ولی می­‌توان حدس زد که با نیروگاه 330 اسب­‌بخاری مورد استفاده در مدل Futurista یکسان باشد. جعبه‌دنده سکوئنشال این خودرو هم مورد تقویت قرار گرفته و به دیفرانسیل بروزرسانی شده متصل شده است.

لانچیا دلتا Safarista

شرکت Manifattura Automobili Torino برای ساخت تنها 10 نمونه از دلتا سافاریستا برنامه‌­ریزی کرده، که هریک با قیمت پایه 644 هزار دلار به فروش خواهد رسید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران