آئودی RSQ8 با 780 اسب‌بخار قدرت

بازگشت طوفانی منصوری

29 آبان 1399 08:00

مدت‌ها بود که خبری از تیونر ایرانی‌الاصل منصوری نشنیده بودیم. حالا این برند سرشناس با یک پروژه سنگین بازگشته است؛ آئودی RSQ8 مدل 2021. خودرویی در همان نگاه اول تایرهای 355 و رینگ 24 اینچی‌اش جلب توجه می‌کند.

با تلاش منصوری حالا خروجی آئودی RSQ8 به 780 اسب‌بخار قدرت و 1000 نیوتن‌متر گشتاور رسیده است.آخرین تیونینگ درخشان منصوری روی آئودی، مدل RS6 بود. اکنون دست‌پروده جدید تیم منصوری پرچم‌دار شاسی‌بلندهای این شرکت یعنی آئودی RSQ8 است. خودرویی که درون سینه آن پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر توربوشارژ تعبیه شده است. این همان پیشرانه‌ای است که روی پورشه کاین و پانامرا، بنتلی کاتیننتال، بنتایگا و فلایینگ اسپور و البته لامبورگینی اوروس (همگی زیرمجموعه فولکس‌واگن) هم دیده می‌شود.

منصوری بر این باور بوده است که این مدل‌ها نتوانسته‌اند آنطور که باید و شاید قدرت واقعی پیشرانه فوق را از آن بیرون بکشند. به همین دلیل است که با تلاش فراوان حالا خروجی این خودرو به 780 اسب‌بخار قدرت و 1000 نیوتن‌متر گشتاور رسیده است. بنابراین نباید تعجب کنیم که سرعت نهایی این غول آلمانی از 320 کیلومتر برساعت نیز تجاوز کند و شتاب صفر تا صد 3.3 ثانیه‌ای را رقم بزند.

آئودی RSQ8 با تیونینگ منصوری

بد نیست بدانید آئودی فوق در بهترین حالت می‌توانست 591 اسب‌بخار قدرت را از پیشرانه استاندارد هیبریدی خود بیرون بکشد. سرعت نهایی نسخه استاندارد نیز تنها 249 کیلومتر برساعت ثبت شده بود.

مانند همیشه، منصوری در بخش طراحی نیز ساختارشکن ظاهر شده است. استفاده از یک بادی‌کیت سنگین با قابلیت آیرودینامیک بالا نسخه جدید آئودی RSQ8 را به شدت جسور و خشن کرده است.

دیدگاه کاربران