پیش‌نمایشی برای نمایشگاه توکیو

دایهاتسو و چند کانسپت ژاپنی‌پسند

6 دی 1400 13:52

شرکت دایهاتسو - Daihatsu - پیش‌نمایشی از چهار کانسپت جدید خود که قرار است در نمایشگاه خودرو توکیو رونمایی شوند، را منتشر کرد. این محصولات همگی مبتنی بر شاسی‌بلند هیبریدی راکی e-Smart و پیکاپ Atrai Kei هستند.

این محصولات همگی مبتنی بر شاسی‌بلند هیبریدی راکی e-Smart و پیکاپ Atrai Kei هستند. با کانسپتی که بر اساس مدل راکی ساخته شده، شروع می‌‌کنیم. این مدل که در سگمنت B شاسی‌بلندها قرار می‌گیرد با رنگ نقره‌ای منحصربه‌فرد و تریم آبی روی سقف کاملاً قابل شناسایی است. ورودی‌های هوا، کاور آینه‌ها و رینگ‌های آلیاژی نیز یک‌دست مشکی شده‌اند. گرافیک بصری این خودرو بیننده را به یاد آفرود Crossfield می‌اندازد. استفاده از تایرهای A/T برند کومهو و قفسه‌های سقفی این محصول را بیش از پیش ماجراجو کرده است. این کانسپت هم‌چنین دارای چراغ‌های مه‌شکن زرد و ارتفاعی بالاتر از نسخه استاندارد است.

دایهاتسو راکی که چندی پیش رونمایی شد، شامل یک ویرایش هیبریدی موسوم به E-Smart است که در حقیقت برادر تویوتا Raize شناخته می‌شود. سیستم هیبریدی آن ترکیبی از یک پیشرانه سه سیلندر 1.2 لیتری تنفس‌ طبیعی است که در نقش یک ژنراتور برای شارژ باتری‌ لیتیومی 4.3 آمپرساعتی فعالیت می‌کند. خروجی این پکیج 105 اسب‌بخار قدرت اعلام شده است.

کانسپت دیگر که بر اساس پیکاپ Atrai ساخته شده، تمرکز ویژه‌ای روی اسپرت بودن و تطبیق‌پذیری در قد و قامت یک Kei Car (خودروی کوچک شهری) داشته است. استفاده گرافیک سفید و مشکی روی بدنه جلوه جسورانه‌ای به این خودرو بخشیده است. جلوپنجره بزرگ و رینگ‌های عریض آلیاژی و تایرهای پهن محصول فوق را از ویرایش استانداردش متمایز می‌کند.

دایهاتسو Atrai Camper

کانسپت دیگر دایهاتسو Atrai Camper است، که یک گزینه ایده‌آل برای کمپینگ به حساب می‌آید. این مدل نیز بر اساس پیکربندی تیپ Deck Van ساخته شده که یعنی درواقع با  یک پیکاپ مسقف روبرو هستیم. سقف جمع‌شونده این محصول زیبای نارنجی به یک جعبه مسافرتی متصل است که قابلیت حرکت دارد. شرکت مشخصات فنی این خودروها را اعلام نکرده است ولی می‌توان حدس زد که آترای کمپر مجهز به سیستم 4WD در کنار پیشرانه‌ای 660 سی‌سی با 63 اسب‌بخار قدرت است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران