آخرین نسخه از زوندا سری 760 در راه است

خداحافظی با سوپراسپرت افسانه‌ای پاگانی در 2022

16 دی 1400 11:24

پس از عرضه نسخه اچ پی بارچِتا از مدل زوندا در سال 2017، شرکت پاگانی در سال 2019 اعلام کرد برنامه­‌ای برای عرضه نسل جدید این خودرو نداشته و تنها نسخه­‌های ویژه و سفارشی از آن را ارائه خواهد کرد. اکنون تصاویری در شبکه اجتماعی اینستاگرام انتشار یافته است، که از ورود پنجمین و آخرین نمونه از سری 760 زوندا در سال 2022 خبر می‌­دهد.

آخرین زوندا از سری 760 به صورت یک خودروی روباز تولید خواهد شد.براساس این خبر که در صفحه اختصاصی استودیو طراحی LMM Design منتشر شده، نسخه جدید از زوندا در همکاری این برند با شرکت پاگانی شکل گرفته، اما برخلاف نسخه­‌های سفارشی قبلی از زوندا، تمامی جزئیات آن مورد بازنگری قرار گرفته است. البته نمی‌­توان حتی تصور کرد که از چیزی غیر از شاسی مدل زوندا به عنوان پایه و اساس این محصول استفاده شده باشد. به هرحال LMM Design از ساخت این خودرو براساس نیازهای شخص سفارش‌­دهنده خبر داده، که به عنوان یک مشتری قدیمی توصیف شده است.

پاگانی زوندا از ابتدای تولید در سال 1999 تاکنون، به جرات بیشتر از هر سوپراسپرت دیگری در نسخه­‌های سفارشی و تولیدمحدود مختلف هم تولید شده است، درحالی‌که شرکت سازنده در ابتدای امر از تیراژ 140 دستگاهی این محصول خبر داده بود.

آخرین نسخه از پاگانی زوندا سری 760

هرچند نسخه­‌های سفارشی زیادی از مدل زوندا تحت سری 760 تولید شده است، اما تیراژ تولید زوندا سری 760 استاندارد به تنها 5 دستگاه محدود بوده که یکی از آن‌ها زمانی به لوئیس همیلتون تعلق داشت. 4 دستگاه از این مجموعه در فرم کوپه تولید شده درحالی‌که آخرین زوندا از سری 760 به صورت یک خودروی روباز تولید خواهد شد.

آخرین نسخه از پاگانی زوندا سری 760

براساس یکی از تصاویری که فرم کلی نمای جانبی آخرین زوندا را نمایش می‌دهد، می­‌توان برخی جزئیات مشترک با مدل‌های سفارشی قبلی را تشخیص داد، که البته همگی از جنس فیبرکربن ساخته شده‌­اند. سایر تصاویر منتشر شده توسط  LMM Design، روند تولید این خودرو را به نمایش گذاشته است.

براساس آنچه از زوندا سری 760 سراغ داریم، آخرین نمونه از این سری نیز به پیشرانه 7.3 لیتری 12 سیلندر تنفس طبیعی ساخت AMG مجهز شده است، که 760 اسب­‌بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده دستی به محور عقب ارسال می­‌کند. اما درباره قیمت این خودرو نمی­‌توان حدس زد چراکه با یک نمونه سفارشی و منحصربه‌فرد روبرو هستیم، که لقب آخرین نمونه از یک سوپراسپرت ماندگار را یدک می­‌کشد.

دیدگاه کاربران