• معرفي پاگاني ايمولا رودستر
  • معرفي پاگاني ايمولا رودستر
  • معرفي پاگاني ايمولا رودستر
  • معرفي پاگاني ايمولا رودستر
  • معرفي پاگاني ايمولا رودستر
  • معرفي پاگاني ايمولا رودستر

با 838 اسب‌بخار قدرت

معرفی پاگانی ایمولا رودستر

6 آذر 1402 18:40

با گذشت بیش از چهار سال از معرفی پاگانی ایمولا کوپه که بر اساس هوآیرا شکل گرفته، اکنون نسخه رودستر از این خودرو معرفی شده است.

هرچند پاگانی یوتوپیا به عنوان جدیدترین محصول این برند ایتالیایی شناخته می‌شود، اما پاگانی فعلا قصد رها کردن هوآیرا را ندارد. البته این موضوع چندان عجیب نیست، چرا که تا سال‌ها پس از تولد هوآیرا، همچنان نسخه‌های سفارشی از زوندا ارائه می‌شد. به هرحال پاگانی از ایمولا رودستر با عنوان بهترین خودروی روباز ساخت خود یاد کرده است.

طراحی پاگانی ایمولا رودستر

از آنجا ‌که ایمولا بر اساس نسخه R از هوآیرا ساخته شده است، پکیج آیرودینامیکی بسیار تهاجمی به همراه دارد. البته هوآیرا R فقط برای حرکت در پیست طراحی شده است، در حالی که ایمولا رودستر مجوز تردد در معابر عمومی را هم در اختیار دارد.

بدنه پاگانی ایمولا رودستر روی رینگ‌های 20 و 21 اینچی و تایرهای پی زیرو Trofeo R ساخت پیرلی با ابعاد 265/30 و 355/25 در محورهای جلو و عقب استوار شده است.

وزن خالص این سوپرکار ایتالیایی تنها 1260 کیلوگرم است، یعنی تقریبا مساوی با یک هاچ‌بک جمع و جور، با این تفاوت که در ایمولا به جای پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر، یک نیروگاه عظیم V12 نصب شده است.

مشخصات فنی پاگانی ایمولا رودستر

پاگانی ایمولا رودستر به پیشرانه 6 لیتری 12 سیلندر توئین توربو ساخت AMG مجهز شده است، که 838 اسب­‌بخار قدرت و 1100 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس 7 سرعته سکوئنشال ساخت Xtrac به محور عقب ارسال می‌­کند. حداکثر سرعت این خودرو به صورت الکترونیکی به 350 کیلومتر برساعت محدود شده است.

سیستم تعلیق این روباز ایتالیایی به صورت دوبل جناغی با کنترل الکترونیکی کمک‌­فنرها طراحی شده، در حالی که نیروی توقف نیز از ترمزهای کربن سرامیک تهویه شونده ساخت برمبو تامین شده است.

برنامه تولید پاگانی ایمولا رودستر

پاگانی از اعلام قیمت ایمولا رودستر خودداری نموده، ولی از برنامه ساخت فقط 8 دستگاه از این مدل خبر داده است. توجه داشته باشید که نسخه کوپه پاگانی ایمولا از این محصول فقط در تعداد 5 دستگاه تولید شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران