مینی ونی مخصوص بازار ژاپن

معرفی نسل جدید هوندا Step WGN

19 دی 1400 16:54

تنها چند هفته پس از انتشار تصاویر تبلیغاتی از مدل Step WGN، این مینی‌­ون برقی از سوی هوندا به صورت آنلاین معرفی شده است. نسل اول این خودرو در سال 1996 وارد بازار شد و اکنون نوبت به نسل ششم رسیده تا این حضور 25 ساله را استمرار ببخشد.

نسل جدید هوندا Step WGN در دو نسخه اِیر و اسپادا عرضه خواهد شد که دومی، نقش مدل پرچمدار را ایفا می­کند.

طراحی بدنه هوندا Step WGN

در مقایسه با نسل قبلی این مدل که در سال 2015 معرفی شده و دو سال بعد فیس‌­لیفت شد، Step WGN جدید از طرحی ساده و خلوت­‌تر با خطوط مستقیم بهره‌­مند شده، که با زبان طراحی محصولات جدید هوندا هماهنگ است.

هوندا Step WGN

فرم جعبه‌­ای بدنه با دماغه بلندتر، خط شانه با ارتفاع کمتر، درهای جانبی بزرگ‌تر، رینگ‌های 16 اینچی و سطح صاف انتهای بدنه، مهمترین تفاوت‌های این خودرو با نسل قبلی است. چراغ‌های مستطیل شکل و LED جلو با نواری به یکدیگر متصل شده درحالی‌که طرح جلوپنجره و سپر جلو در دو تریم اِیر و اسپادا متفاوت به نظر می­‌رسد.

چراغ‌های LED عمودی به همراه در بزرگ صندوق که تا پایین بدنه امتداد یافته، مهمترین ویژگی‌­های ظاهری نمای عقب مینی ون هوندا خواهد بود.

کابین و امکانات هوندا Step WGN

سه ردیف صندلی در کابین هوندا Step WGN، فضایی جادار برای شش سرنشین را فراهم کرده است، درحالی‌که سرنشینان ردیف وسط از امکان جابجایی صندلی خود به چهار جهت جلو، عقب، چپ و راست برخودار هستند. راحتی صندلی‌­های ردیف سوم هم به لطف افزایش ضخامت فوم نسبت به قبل بیشتر شده است، ضمن ­این‌که روکش صندلی­‌ها از نوع دافع روغن یا آب است و کار نظافت را آسان‌تر می­‌کند.

هوندا Step WGN

صفحه اطلاعات سرگرمی 11.4 اینچی لمسی، نمایشگر دیجیتال 10.25 اینچی پشت آمپر، فضای لوازم کوچک در مقابل سرنشین جلو، مسیرهای باریک ورودی هوا با طرح لانه زنبوری مشابه نسل جدید هوندا سیویک و نمایشگر سقفی 15.6 اینچی برای سرنشینان عقب، مهمترین موارد قابل ذکر درباره طراحی فضای داخلی هوندا Step WGN است.

در کابین نسخه اِیر شاهد استفاده از رنگ‌های روشن هستیم، درحالیکه فضای داخلی تریم اِسپادا با رنگ تیره تزئین شده است، تا حس لوکس را به بیننده القاء کند. هوندا اعلام نموده که به منظور کاهش احتمال بروز بیماری سفر برای سرنشینان این خودرو، در طراحی داشبورد و سایر اجزای کابین از خطوط مستقیم استفاده کرده است.

هوندا Step WGN

هر دو نسخه هوندا Step WGN از سامانه امنیتی هوندا یعنی Sensing ADAS بهره‌­مند شده‌­اند.

مشخصات فنی هوندا Step WGN

متاسفانه هوندا فعلاً درباره مشخصات پیشرانه و پلتفرم Step WGN جزئیات زیادی اعلام نکرده، ولی در عین حال از ارائه این خودرو با دو پیشرانه بنزین­‌سوز یا مجموعه هیبرید e:HEV خبر داده است. در نسخه هیبرید می­‌توان یکی از سه حالت رانندگی برقی، هیبرید (با استفاده همزمان از هر دو پیشرانه) و یا تنها بنزین­‌سوز در هنگام حرکت با سرعت بالا را انتخاب کرد.

برنامه تولید و عرضه هوندا Step WGN

خودروساز ژاپنی قصد دارد نمونه اولیه از Step WGN را در نمایشگاه توکیو رونمایی و این خودرو را از بهار سال 2022 به مشتریان ژاپنی عرضه کند. از احتمال فروش این خودرو در سایر بازارهای جهان اطلاعی نداریم، اما هوندا Step WGN در وطن خود باید با رقبایی همچون تویوتا Noah و نیسان سِرِنا روبرو شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران