تیونینگ ساده روی قوطی کبریت ژاپنی

هوندا N-One با قطعات موگن

9 آذر 1399 14:53

رونمایی از نسل دوم هوندا N-One با استقبال گسترده بازار بومی ژاپن همراه شد. این خودرو که یکی از جذاب‌ترین‌ها در کلاس Kei به حساب می‌آید اکنون با قطعات تیونر اختصاصی هوندا یعنی موگن (Mugen) بازگشته است.

استفاده از دو جفت رینگ آلومینیومی نه‌تنها سبک و سیاق این خودرو را اسپرت‌تر کرده بلکه موجب کاهش وزن آن نیز شده است.هوندا N-One موگن از یک اسپویلر جلوی منحصربه‌فرد بهره می‌گیرد که به راحتی روی سپر استاندارد آن سوار شده است. استفاده از رنگ مشکی براق آن را جذاب‌تر هم کرده است.

استفاده از دو جفت رینگ آلومینیومی نه‌تنها سبک و سیاق این خودرو را اسپرت‌تر کرده بلکه موجب کاهش وزن آن نیز شده است. این اقدام می‌تواند تاثیر مستقیمی روی عملکرد آن بگذارد. از دیگر المان‌های ویژه موگن می‌تواند به رکاب‌های کشیده و البته آن اسپویلر زیبای سقفی عقب اشاره کرد.

حالا در کابین هوندا N-One کف‌پوش‌های متمایزی دیده می‌شوند. پدال‌های اسپرت و دسته‌دنده فیبر کربنی که در صورت درخواست مشتری به صورت آلومینیومی نیز درمی‌آیند، ماهیت N-One را به کلی تغییر داده است. استیکرهای فیبر کربن در طراحی بیرونی و پیچ و مهره‌های فیبر کربنی برای قاب پلاک نیز قابل سفارش هستند.

هوندا N-One با قطعات موگن

موگن تغییری در قسمت قوای محرکه هوندا N-One ایجاد نکرده است. یعنی هم‌چنان همان پیشرانه 660 سی‌سی توربوشارژ سه سیلندر را شاهد هستیم که به راحتی 63 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. شاید این عدد چندان قابل توجه نباشد ولی جثه ریز این خودروی ریزاندام شهری را در نظر بگیرید آن وقت می‌فهمید که به خوبی کفایت می‌کند.

اولین نسل از هوندا N-One سال 2012 و منحصرا برای بازار بومی ژاپن طراحی شد. شاید بد نباشد بدانید که وزن این خودرو چیزی بین 840 تا 910 کیلوگرم بر حسب آپشن‌ها متغیر است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران