تاج بازار خودروهای لوکس بر سر باواریایی‌ها

شکست مرسدس از ب‌ام‌و

21 دی 1400 11:29

مدت زیادی از شروع سال جدید میلادی نمی‌گذرد و شرکت ب‌ام‌و به عنوان پرفروش‌ترین تولیدکننده خودروهای لوکس در آمریکا، شناخته شد. البته تسلا نیز خیلی عقب‌تر از آن قرار ندارد.

آمار جهانی نشان می‌دهد که ب‌ام‌و، پس از پنج سال، از مرسدس‌بنز سبقت گرفته و عنوان پرفروش‌ترین برند لوکس را از آن خود کرد.ب‌ام‌و از ماه ژانویه تا دسامبر سال گذشته، تعداد 336 هزار و 644 دستگاه خودرو را در سراسر آمریکا به فروش رساند. این آمار، افزایش 21 درصدی را نسبت به فروش ضعیف سال 2020 نشان می‌دهد. البته ممکن است ب‌ام‌و برای مدت طولانی‌ای این رکورد را حفظ نکند.

تسلا در سال گذشته تعداد 313 هزار و 400 دستگاه خودرو را در آمریکا تحویل داده است. اما در این میان موضوعی مطرح است که آیا تسلا خودروسازی لوکس محسوب می‌شود یا خیر؛ به ویژه از زمانی که به دنبال فروش انبوه مدل 3 و مدل Y است‌. لازم به ذکر است که آمار فروش تسلا تخمینی است، زیرا بر اساس منطقه تفکیک نشده است.

لکسوس نیز به عنوان رقیب دیرینه ب‌ام‌و، تعداد 304 هزار و 475 دستگاه خودرو را تحویل داد که باعث عبور از مرز 300 هزار دستگاه شد. لکسوس این آمار را تا حد زیادی مدیون افزایش فروش 25 درصدی محصولات هیبریدی‌اش است.

تاج بازار خودروهای لوکس بر سر ب‌ام‌و

اما پیشرفت مرسدس‌بنز از سال 2020، مانند ب‌ام‌و چشمگیر نبود؛ این خودروساز در سال گذشته توانست تعداد 276 هزار و 102 دستگاه خودرو را تحویل دهد که تنها افزایش ناچیز 0.4 درصدی را به دنبال داشت و ناشی از کمبود تراشه‌های نیمه هادی‌ها بود.

کمپانی آئودی نیز تعداد 196 هزار و 38 دستگاه خودرو را در آمریکا طی سال 2021 تحویل داد.

آمار جهانی هم نشان می‌دهد که ب‌ام‌و، پس از پنج سال، از مرسدس‌بنز سبقت گرفته و عنوان پرفروش‌ترین برند لوکس را از آن خود کرد. ب‌ام‌و رکورد فروش سالانه 2.2 میلیون دستگاه خودرو را ثبت کرد، در حالی که فروش سالانه مرسدس‌بنز با افت 5 درصدی به 2.05 میلیون دستگاه رسید.

دیدگاه کاربران