با قابلیت چرخش 90 درجه‌ای چرخ‌ها

کانسپت هیوندای برای معابر باریک

22 دی 1400 15:39

کمپانی هیوندای، سری CES خود را معرفی کرد که شامل کانسپت‌های M.Vision POP الکتریکی و M.Vision 2GO هیدروژنی می‌شوند. این وسایل نقلیه کوچک، چرخ‌هایی با قابلیت چرخش 90 درجه دارند، که قادرند به طرفین حرکت کنند و مناسب رانندگی در معابر باریک هستند.

هیوندای این کانسپت را هسته اصلی ساخت وسایل نقلیه‌ای با هدف رانندگی شهری می‌داند، که به راحتی در محیط‌های باریک مانور می‌دهند. این شرکت قصد دارد که تا سال 2023، یک شاسی اسکیت‌بورد با چهار عدد از این ماژول‌های فرمان را توسعه دهد. هیوندای این تکنولوژی را ماژول گوشه‌ای الکتریکی می‌نامد. هر کدام از آن‌ها، ترکیبی از فرمان، ترمز، سیستم تعلیق و قابلیت رانندگی، هستند. این شرکت، آن را هسته اصلی ساخت وسایل نقلیه‌ای با هدف رانندگی شهری می‌داند که به راحتی در محیط‌های باریک مانور می‌دهند.

این وسیله نقلیه هیچ اتصال مکانیکی‌ای بین اجزای خود ندارد. هیوندای معتقد است که این ویژگی، انعطاف‌پذیری بیش‌تری را فراهم می‌کند. در واقع نسخه اولیه این کانسپت اولین بار در CES 2018 توسط هیوندای توسعه یافت. نسخه جدید آن نیز در نمایشگاه CES امسال به نمایش درآمد، که پس از تکمیل تست‌ عملکردی، آماده‌ استفاده است.

کانسپت هیوندای برای معابر باریک با قابلیت چرخش 90 درجه‌ای چرخ‌ها

شاسی اسکیت‌بورد که تا سال 2023 عرضه می‌شود، به یک کنترل‌گر یکپارچه برای چهار ماژول الکتریکی مجهز است. هیوندای می‌خواهد که این وسیله نقلیه در سال 2025، قابلیت خودران نیز داشته باشد.

چشم‌انداز هیوندای از آینده، شامل تعداد زیادی ربات است؛ آن‌ها در خانه‌ها حضور دارند تا وسایل را برای افراد بیاورند. مردم در خیابان‌ها، در کابین‌های جداگانه قرار می‌گیرند و می‌توانند به وسیله نقلیه بزرگ‌تری، شبیه به اتوبوس، متصل شوند. این وسایل حتی می‌توانند جایگزین آمبولانس‌ها شوند.

دیدگاه کاربران