ماحصل همکاری با بوستون رباتیکس

هیوندای و ربات‌های آینده

20 دی 1400 14:06

تقریباً اغلب خودروسازان بزرگ در نمایشگاه CES 2022 آمریکا حضور پیدا کرده‌اند تا آخرین فناوری‌های مربوط به محصولات آینده خود را به نمایش بگدارند.

محصولات هیوندای در CES 2022 شامل ربات‌هایی هوشمند است که در همکاری با وستون داینامیکس شکل گرفته‌اند.اگرچه هیوندای به صورت مستقیم در لاس‌وگاس حضور پیدا نکرده است، ولی در بخش اینترنت اشیا، انواع ربات‌های هوشمند که قرار است در آینده به کمک انسان‌ها بیایند را معرفی کرده است. این یک همکاری با بوستون داینامیکز، پیشگام صنعت رباتیک بوده است.

یکی از پلتفرم‌های جدید و هوشمند هیوندای PnD (مخفف متصل کن و حرکت کن) نام دارد. ماژول‌هایی که می‌توانند به وسایل مختلف متصل شوند و آنها را به حرکت دربیاورند. هرکدام از این بخش‌ها شامل یک قوای محرکه برقی درون چرخی هستند و می‌توانند به طور هوشمند برای رسیدن به یک مکان مشخص، حرکت و وقف کنند. فناوری لیدار و دوربین‌ به آن‌ها این اجازه را می‌دهد که به طور خودران به مسیر خود ادامه دهند.

رئیس آزمایشگاه رباتیک هیوندای می‌گوید ماژول PnD کاملاً سازگار و قابل توسعه است تا با نیازهای انسان مطابقت داشته باشد. چراکه در آینده شما وسایل‌نقلیه را حرکت نمی‌دهید بلکه آنها در اطراف شما به حرکت درمی‌آیند.

محصولات هیوندای در CES 2022

هیوندای می‌گوید این وسیله می‌تواند در انبار کالاها عملکردی موفق داشته باشد. با این حال شرکت می‌گوید PnD می‌تواند برای جابجایی افراد نیز مناسب باشد.

هم‌چنین هیوندای یک ماژول دیگر به اسم DnL (حرکت کن و بلند کن) را نیز معرفی کرده که مخصوص حمل و نقل اشیا به‌ویژه در زمان بالا یا پایین رفتن از سطوح است. به گفته کره‌ای‌ها فناوری‌ به کار رفته در این وسیله می‌تواند روی سطوح شیب‌دار و زمین‌های ناهموار، پله‌ها و سرعت‌گیرها به وظیفه خود عمل کند.

دیدگاه کاربران