در جهانی که هر روز به تعداد خودروهای برقی اضافه میشود، بدیهی است که یک پیشرانه 12 سیلندر بنزینسوز چارهای جزء بازنشستگی و خروج از میدان نداشته باشد. به همین دلیل شرکت بامو اعلام نموده که در ژوئن سال جاری، آخرین پیشرانه 12 سیلندر مورداستفاده خودروهای سواری را تولید خواهد کرد.
”نیروی محرکه M760i از پیشرانه قدرتمند 6.6 لیتری توئین توربو 12 سیلندر تامین شده است، که 610 اسببخار قدرت در اختیار سدان آلمانی قرار میدهد.“البته برای بدرقه باشکوه با این نیروگاه قدرتمند، خودروساز آلمانی قصد دارد 12 دستگاه بامو M760i xDrive را برای مشتریان اهل ایالات متحده تدارک ببیند.
نشان V12 در عقب بدنه این سری خاص، راه آن را از سایر نمونههای سری هفت جدا کرده است، درحالیکه رینگهای 20 اینچی با پرههای دوتایی این مدل را میتوان در رنگهای مشکی Jet یا خاکستری Window سفارش داد.
یک پلاک با حروف THE FINAL V12 روی رکابهای جانبی و البته پیشرانه خودرو قرار گرفته است، درحالیکه نشان دیگری روی تریم مشکی پیانو بر روی داشبورد قرار گرفته تا شماره تولید خودرو را نشان دهد.
مشتریان M760i xDrive میتوانند از میان 80 رنگ مختلف، برای بدنه، دو رنگ آبی یا مشکی برای کالیپر ترمزهای M Sport و طیف وسیع گزینههای پیشنهادی برای چرم Merino کابین، موارد موردنظر را انتخاب کنند.
نیروی محرکه M760i از پیشرانه قدرتمند 6.6 لیتری توئین توربو 12 سیلندر تامین شده است، که 610 اسببخار قدرت در اختیار سدان آلمانی قرار داده و آن را ظرف 3.6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرساند.
هسته اولیه این پیشرانه، به نسخه 12 سیلندر 5 لیتری بازمیگردد که بامو در سال 1987 معرفی کرد. این پیشرانه تنها 295 اسببخار قدرت در اختیار مدل 750i قرار میداد که در مقایسه با تعداد سیلندرها و همچنین قدرت پیشرانههای امروزی بسیار کم به نظر میرسد.
شرکت بامو قصد دارد خرید سری دوازده تایی M760i xDrive را به مشتریان قدیمی خود پیشنهاد دهد، مخصوصا افرادی که در سالیان قبل هم اقدام به خرید سری هفت 12 سیلندر کردهاند. قیمت پایه بامو M760i xDrive برابر با 200 هزار دلار تعیین شده است. تولید این خودروها در ماه ژوئن و تحویل به مشتریان در جولای انجام خواهد گرفت.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com