یک همکاری باورنکردنی

تزئین تسلا با قطعات کونیگ‌زگ

4 بهمن 1400 16:42

آیا به دنبال به‌روزرسانی تسلا با قطعات فیبر کربنی هستند. برای این کار با شرکت Unplugged Performance تماس بگیرید. اما خبر اصلی مهم‌تر است؛ این قطعات را کمپانی معروف سوئدی کونیگ‌زگ تولید می‌کند.

براساس این همکاری که UP x KAM نامیده می‌شود، کونیگ‌زگ اجزایی ویژه مانند اسپویلرهای فیبر کربنی و هم‌چنین گلگیرهای عریض‌تر برای بهبود آیرودینامیک محصولات تسلا ساخته است.شاید کمی عجیب به نظر برسد، ولی حقیقت آن است که قطعات فیبر کربنی که آنپلاگد پرفورمنس روی تسلا نصب می‌کند را شرکت می‌سازد که به تولید ابرخودروهای فوق سریع و قدرتمند شهرت دارد.

براساس این همکاری که UP x KAM نامیده می‌شود، کونیگ‌زگ اجزایی ویژه مانند اسپویلرهای فیبر کربنی و هم‌چنین گلگیرهای عریض‌تر برای بهبود آیرودینامیک محصولات تسلا ساخته است. البته شرکت یک اسپویلر ویژه و انحصاری نیز برای تسلا مدل 3 طراحی کرده است که اواخر سال جاری معرفی می‌شود.

اسپویلرهای طراحی‌شده برای مدل 3 و مدل Y هرکدام 1745 دلار قیمت دارند و ادعا شده است که به بهبود جریان هوا کمک شایانی می‌کنند. اسپویلرهای کشیده‌تر که روی مدل S و شاسی‌بلند مدل X نصب می‌شوند 2495 دلار قیمت دارند. جالب‌تر آنکه گلگیر عریض مدل 3 خود به تنهایی 8845 دلار قیمت خورده است. این به خاطر ایجاد فضایی بیشتر به منظور پوشش دادن تایرهای 315 میلی‌متری آن بوده است.

هرکدام از این قطعات فیبر کربنی که تنها با هدف سبک‌سازی و آیرودینامیک طراحی شده‌اند، شامل لوگوی UP x KAM هستند. شاید جالب باشد بدانید طراحی و تولید این قطعات نیز به صورت دستی انجام شده است.

برای بهینه‌سازی تسلای خود باید کمی بیشتر عجله کنید. چراکه آنپلاگد پرفورمنس مجموعه محدودی از این قطعات را فراهم کرده است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motortrend.com

دیدگاه کاربران