• برابوس 800 Adventure XLP سوپربلک
  • برابوس 800 Adventure XLP سوپربلک
  • برابوس 800 Adventure XLP سوپربلک

پیکاپی با 790 اسب‌بخار قدرت

معرفی برابوس 800 Adventure XLP سوپربلک

5 بهمن 1400 14:08

با افزایش توجه مشتریان به خودروهای پیکاپ، شرکت برابوس به سراغ مرسدس G63 AMG رفته تا نسخه تازه‌­ای از مدل Adventure XLP را تولید کند.

برابوس پیشرانه توئین توربو 4 لیتری 8 سیلندر را مورد تقویت قرار داده و خروجی آن را به 790 اسب­‌بخار قدرت رسانده است.نسخه پیکاپ از مرسدس G63 که نخستین بار در نمایشگاه ژنو 2020 رونمایی شد، اکنون با مجموعه سوپربلک همراه شده تا ظاهری خشن­‌تر را به نمایش بگذارد.

بد نیست بدانید طول بدنه این مدل بدون احتساب زاپاس به میزان 68.9 سانتی‌متر بلندتر از مرسدس‌بنز Gکلاس شاسی‌بلند و در کل برابر با 5.31 متر است. به لطف نصب اجزای آلومینیومی سیستم تعلیق، ارتفاع Adventure XLP از سطح زمین به 49 سانتی‌متر رسیده است، که مطمئناً در افزایش توانایی این خودرو در پیمودن هرگونه مسیر تاثیرگذار خواهد بود. رینگ‌های 22 اینچی شاید برای آفرود مناسب به نظر نرسد، ولی تایرهای آن از نوع چهارفصل انتخاب شده است.

برابوس 800 Adventure XLP سوپربلک

احتمالاً اگزوزهای فابریک AMG به نظر متخصصان برابوس چندان هیجان‌­انگیز نبوده، چراکه آن‌ها را با نمونه­‌های جدید ساخت خود تعویض کرده و شبرنگ‌­های قرمز را بالای آن‌ها قرار داده است.

برابوس پیشرانه توئین توربو 4 لیتری 8 سیلندر را مورد تقویت قرار داده و خروجی آن را به 790 اسب­‌بخار قدرت و هزار نیوتن‌متر گشتاور رسانده است، که در حد یک سوپراسپرت به نظر می‌­رسد.

هرچند وزن 2.936 کیلوگرمی این پیکاپ آلمانی اجازه نمی­‌دهد عملکردی در حد یک سوپراسپرت داشته باشد ولی این عدد همچنان کمتر از وزن 4 تنی هامر EV است. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت محصول برابوس به ترتیب 4.8 ثانیه و 210 کیلومتر برساعت اعلام شده، که البته رقم حداکثر سرعت به صورت الکترونیکی و با توجه به عواملی همچون مرکز ثقل و چسبندگی تایرها روی این رقم محدود شده است.

برابوس 800 Adventure XLP سوپربلک

غیر از کروم تیره و فیبرکربن، برابوس اکثر نقاط فضای کابین این خودرو و حتی کفپوش‌­ها را با چرم مشکی روکش کرده و لوگوی 77 را برای یادآوری سال تاسیس برابوس یعنی 1977 روی برخی نقاط حک کرده است.

دیدگاه کاربران