کراس‌اوری برقی با ویژگی‌های اسپرت

معرفی اشکودا انیاک کوپه نسخه RS

13 بهمن 1400 12:02

همان طور که اشکودا قول داده بود، نسخه RS مدل انیاک - Enyaq - معرفی شد. مشخصات فنی این کراس‌اور تمام الکتریکی با فولکس‌واگن ID.5 GTX مشابه است. هر دو خودرو قدرت 295 اسب‌بخار و گشتاور 460 نیوتن‌متر را تولید می‌کنند. در واقع این مدل، قوی‌ترین ساخته اشکودا محسوب می‌شود و حتی از  ساپرب اسپرت‌لاین با پیشرانه 2 TSI و سیستم تمام چرخ محرک، قوی‌تر است.

اشکودا انیاک نسخه RS می‌تواند در مدت 6.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد. اشکودا انیاک نسخه RS می‌تواند در مدت 6.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد. حداکثر سرعت آن نیز معادل 180 کیلومتر برساعت است. باتری 82 کیلووات‌ساعتی برای شارژ شدن از 10 تا 80 درصد، به 36 دقیقه زمان نیاز دارد.

از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد RS می‌توان به رنگ سبز Mamba اشاره کرد، که از اکتاویا RS به ارث رسیده است. سبک طراحی جلو خودرو، ضریب‌درگ را به عدد 0.234 کاهش داده است. این میزان در مقایسه با ضریب‌درگ 0.26 مدل VW ID.5 بسیار قابل ‌توجه است.

این مدل پرچم‌دار به جلوپنجره مخصوص اشکودا با نام «کریستال فیس» مجهز است، که 131 دیود نوری دارد. این کراس‌اور برقی به چراغ‌های LED ماتریسی جلو و چراغ‌های LED عقب مجهز شده است، تا روشنایی بهتر و طراحی زیباتری را ارائه دهد.

اشکودا انیاک نسخه RS

سیستم تعلیق نسخه RS با نسخه معمولی کمی متفاوت است؛ در قسمت جلو 15 میلی‌متر و در قسمت عقب 10 میلی‌متر پایین‌تر است و اسپرت‌تر عمل می‌کند. سایز چرخ‌ها نیز از 18 تا 21 اینچ متغیر بوده و با طرح‌های متنوع در دسترس است‌.

شرکت اشکودا یک نسخه دیگر را نیز در نظر گرفته که ظاهر و سبکی مشابه RS دارد. این نسخه با نام انیاک اسپرت‌لاین شناخته می‌شود و به یک باتری 62 کیلووات‌ساعتی مجهز شده است. خروجی آن به 177 اسب‌بخار قدرت (موتور 132 کیلوواتی) و یا 201 اسب‌بخار (موتور 150 کیلوواتی) می‌رسد. نیروی تولید شده نیز در نهایت به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

برد حرکتی اشکودا انیاک کوپه بسته به اندازه باتری و نوع سیستم انتقال قدرت (AWD و یا RWD) متفاوت است؛ طبق سیکل WLTP، ترکیب باتری بزرگ‌تر و موتور عقب 201 اسب‌بخاری، به 545 کیلومتر می‌رسد. همچنین می‌توان با هزینه بیش‌تر، یک پمپ حرارتی برای سیستم گرمایش و AC را در اختیار گرفت تا استفاده از باتری به حداقل برسد.

اشکودا انیاک نسخه RS

در بخش امکانات رفاهی و تجهیزات، سقف پانوراما، صفحه‌نمایش اطلاعات و سرگرمی لمسی 13 اینچی و نمایشگر 5.3 اینچی دیجیتال راننده، به طور استاندارد در نظر گرفته شده‌اند. اما مشتریان می‌توانند امکانات بیش‌تری را مانند هدآپ، سیستم صوتی Canton با 13 اسپیکر و شارژر بی‌سیم را سفارش دهند.

اشکودا انیاک کوپه، گران‌ترین محصول این شرکت محسوب می‌شود و اواخر سال جاری به فروش می‌رسد. سه خودرو برقی دیگر نیز تا پایان این دهه معرفی خواهند شد و دست‌یافتنی‌تر از مدل‌های انیاک هستند.

دیدگاه کاربران