• تانک 300 نسخه سيتي اديشن
  • تانک 300 نسخه سيتي اديشن
  • تانک 300 نسخه سيتي اديشن
  • Tank 300 City Edition
  • تانک 300 نسخه سيتي اديشن
  • Tank 300 City Edition

چهره شهری شاسی‌بلند آفرود

معرفی تانک 300 نسخه سیتی ادیشن

13 بهمن 1400 14:36

شرکت گریت‌وال که بر تولید خودروهای شاسی­‌بلند و پیکاپ تمرکز دارد، همچون سایر خودروسازان چینی اقدام به تاسیس برندهای زیرمجموعه کرده است. وِی یا WEY، تمرکز خود را به تولید محصولات لوکس این شرکت چینی معطوف کرده است. اکنون نسخه City Edition از تانک 300 توسط WEY معرفی شده تا چهره شهری این خودروی آفرودر را هم به نمایش بگذارد.

از امکانات تانک 300 سیتی ادیشن باید به دستیار رانندگی خودران سطح 2، دستیار رانندگی در بزرگراه، ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد از روبرو و دستیار راندن در ترافیک اشاره کرد.فرم جعبه­‌ای بدنه، جلوپنجره مستطیل شکل و چراغ‌های مدور جلو در تانک 300 را می‌­توان برداشت خودروساز چینی از محصولات جیپ دانست. حروف Hybrid که روی بدنه نصب شده هم از پیشرانه هیبرید این خودرو خبر می­‌دهد.

بخش عقب نیز هماهنگ با فرم جعبه‌­ای کلی شکل گرفته و به واسطه زاپاس روی بدنه، چهره آفرودر تانک 300 را تکمیل کرده است. در این میان بد نیست به رینگ‌های 18 اینچی و دستگیره عمودی در محفظه بار اشاره کرد که با طرح بدنه بسیار هماهنگ است.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای تانک 300 به ترتیب 4.76، 1.93، 1.927 و 2.75 متر اعلام شده است.

در فضای کابین تانک 300 به وفور از خطوط مستقیم، حجم‌­های مستطیل شکل و البته در برخی موارد هم فرم­‌های دایره‌­ای استفاده شده است، تا هویت این خودروی آفرودر را به نمایش بگذارد.

تانک 300 نسخه سیتی ادیشن

دو رنگ جدید سبز grass و آبی روشن face value powder به صورت اختصاصی برای نسخه سیتی ادیشن از تانک 300 ارائه شده است، ضمن ­این‌که جزئیات متفاوت در جلوپنجره، رینگ‌ها و همچنین رکاب جانبی برقی هم به آن اضافه شده تا با نمونه‌­ای متمایز نسبت به تانک 300 استاندارد روبرو باشیم.

در فضای داخلی تانک 300 سیتی ادیشن با دو نمایشگر 12.3 اینچی، روکش چرم ناپا، اهرم تعویض دنده متفاوت با تریم استاندارد، شارژر بی‌سیم، خوشبوکننده هوا، ورود بدون کلید، استارت دکمه­‌ای، تنظیم برقی صندلی­‌ها در 8 حالت به همراه عملکرد ماساژ، گرمکن و تهویه، دوربین دنده عقب و نورپردازی داخلی در 64 رنگ مواجه هستیم.

تانک 300 نسخه سیتی ادیشن

از دیگر امکانات تانک 300 سیتی ادیشن باید به دستیار رانندگی خودران سطح 2، دستیار رانندگی در بزرگراه، ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد از روبرو، دستیار راندن در ترافیک، پارک خودکار به همراه ریموت و سامانه فعال کاهش سروصدای ANC اشاره کرد. سامانه مذکور به یاری شیشه‌­های دولایه عایق صوت و نوارهای سه لایه عایق صوتی، فعالیت می­‌کند.

براساس اعلام سازنده، تانک 300 روی شاسی مناسب برای آفرود شکل گرفته و از فولاد مقاوم در ساخت آن استفاده شده است. سامانه ATS نیز امکان انتخاب 7 حالت رانندگی شامل اقتصادی، اسپرت، شنی، گل و لای و برفی را برای راندن تانک 300 سیتی ادیشن در شرایط مختلف مسیر فراهم کرده است. زوایای حمله و خروج به ترتیب 33 و 34 درجه، حداقل فاصله از سطح زمین 224 میلی‌متر و عمق غوطه وری هم 70 سانتی‌متر اعلام شده است.

تانک 300 نسخه سیتی ادیشن

این خودرو به پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ مجهز شده است، که به جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک متصل شده است. گشتاور این پیشرانه 387 نیوتن‌متر اعلام شده است، درحالیکه رسانه‌­های چینی ارقام 227 یا 224 را به عنوان قدرت پیشرانه این خودرو منتشر کرده‌­اند. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت تانک 300 با این مشخصات فنی هم 7.9 ثانیه اعلام شده است.

مصرف سوخت متوسط تانک 300 سیتی ادیشن برابر با 9.09 لیتر اعلام شده است، ولی شرکت سازنده خاطرنشان ساخته که این عدد با متوسط سرعت 40 کیلومتر برساعت حاصل می­‌شود، امری که کمی دور از واقعیت به نظر می‌رسد. لازم به ذکر است که پیشرانه این خودرو با بنزین اکتان 92 سازگاری دارد.

دیدگاه کاربران