• تريم پايه سوبارو BRZ در ژاپن
  • تريم پايه سوبارو BRZ در ژاپن

ارمغانی برای پیست

عرضه تریم پایه سوبارو BRZ در ژاپن

21 بهمن 1400 18:15

پس از تویوتا GR86 حالا نوبت به عرضه نسخه Cup Car Basic از سوبارو BRZ رسیده است تا به رانندگان ژاپنی، خودرویی مسابقه‌ای با قیمتی مقرون به صرفه ارائه دهد. اصلاحاتی روی این خودروها ایجاد شده تا در مسیر مسابقه ایمن باشند.

سوبارو معتقد است که می‌تواند هر ساله 30 نسخه از BRZ Cup Car Basic را بفروشد. قیمت این خودرو پس از اخذ مالیات، حدود 28,900 دلار است.این خودرو به رول‌کیج شش نقطه‌ای با میله‌های حفاظ افقی مجهز شده‌، علاوه‌براین پیچ‌هایی نیز برای افزودن کمربند ایمنی، روی صندلی راننده در نظر گرفته شده است.

برای ایجاد قابلیت اطمینان بیش‌تر، از خنک‌کننده روغن موتور استفاده می‌کند. پوشش محور عقب به پره‌های خنک‌کننده مجهز شده و با رینگ‌های فولادی عرضه می‌شود.

بخش فنی نسبت به نسخه جاده‌ای موجود در ژاپن، تغییری نکرده؛ یک پیشرانه تخت چهار سیلندر با حجم 2.4 لیتر و  تنفس طبیعی در نظر گرفته شده که 232 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی تولید شده در این خودروها از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

سوبارو معتقد است که می‌تواند هر ساله 30 نسخه از BRZ Cup Car Basic را بفروشد. اما در اطلاعیه تویوتا تخمینی در این باره زده نشده است.

تریم پایه سوبارو BRZ در ژاپن

تویوتا GR86 و سوبارو BRZ Racing Cup در این فصل پنج مسابقه خواهد داشت که در تاریخ 16 ژوئیه 2022 در Fuji Speedway آغاز می‌شود. خودروهای یاد شده دارای دو کلاس Professional و Clubman هستند؛ سری Professional برای رانندگان حرفه‌ای، مانند کسانی که در Super GT رقابت می‌کنند، طراحی شده و سری Clubman برای آماتورها است.

طبق استانداردهای خودروهای مسابقه‌ای، هر دو خودروی نام برده مقرون به صرفه هستند. پس از مالیات، سوبارو حدود 28,900 دلار قیمت دارد. تویوتا کمی ارزان‌تر است و 28,870 دلار قیمت دارد. برای مقایسه، پورشه 718 کیمن GT4 RS Clubsport (فقط برای پیست) را در نظر بگیرید که قیمت آن در آمریکا از 229 هزار دلار (بدون مالیات) آغاز می‌شود.

دیدگاه کاربران