• رونمايي از قديمي‌ترين وسيله‌نقليه فرديناند پورشه
  • رونمايي از قديمي‌ترين وسيله‌نقليه فرديناند پورشه
  • رونمايي از قديمي‌ترين وسيله‌نقليه فرديناند پورشه
  • پورشه p1

123 سال پیش برقی بود!

رونمایی از قدیمی‌ترین وسیله‌نقلیه فردیناند پورشه

24 بهمن 1400 18:05

وقتی نام پورشه را می‌شنویم، ایده‌های نابی به ذهن می‌رسد. یک خودروی اسپرت با پیشرانه تخت که پشت چرخ‌های عقب قرار گرفته است. با این حال جدیدترین عضو موزه پورشه هیچ‌یک از این ویژگی‌ها را ندارد. داریم درباره یک خودروی برقی موتور وسط صحبت می‌کنیم که سال 1898 تولید شده است.

قوای محرکه پورشه P1 به‌عنوان یک پله در مهندسی خودرو شناخته می‌شود و درمجموع 2.9 اسب‌بخار قدرت فراهم می‌کرد، که برای رسیدن به سرعت 35 کیلومتر برساعت کفایت می‌کرد. این محصول با نام عجیب Egger-Lohner C.2 Phaeton یا همان پورشه P1 شناخته می‌شود. این محصدل، قدیمی‌ترین وسیله‌نقلیه‌ای است که فردیناند پورشه روی آن کار کرده و حالا درست در ورودی موزه پورشه به‌عنوان بخشی از یک رونمایی دائمی قرار گرفته است. برنامه‌ریزی و اجرای این پروژه بیش از یک سال طول کشید. به طوری که حالا شرکت آن را یکی از مهم‌ترین وسایل‌نقلیه موجود قلمداد کرده است.

موتور برقی که فردیناند پورشه آن را توسعه داده بود، کمی جلوتر از محور عقب نصب می‌شد و به چرخ‌های جلو نیرو می‌داد. با وجودی که این کالسکه بدون اسب 123 سال پیش در خیابان‌های وین چرخ می‌زد، بسیاری هنوز هم آن را یک وسیله‌نقلیه شگفت‌آور معرفی می‌کنند. این موتور که پورشه نامش را Octagone (هشت ضلعی) گذاشته بود درمجموع 2.9 اسب‌بخار قدرت فراهم می‌کرد، که برای رسیدن به سرعت 35 کیلومتر برساعت کفایت می‌کرد. باتری‌های آن نیز با یک بار شارژ تا حدود 80 کیلومتر پیمایش را تضمین می‌کردند. قوای محرکه پورشه P1 به‌عنوان یک پله در مهندسی خودرو شناخته می‌شود.

رونمایی از قدیمی‌ترین وسیله‌نقلیه فردیناند پورشه

به نظر می‌رسد که پورشه با این خودرو در حال سفر از گذشته به زمان حال بوده است. درست به همین خاطر بوده که پورشه، در موزه خود این وسیله‌نقلیه را روبروی آینه‌ای که استعاره از آینده دارد، تعبیه کرده است.

دیدگاه کاربران