• فنگشن ائولوس AX7 Mach version
  • فنگشن ائولوس AX7 Mach version
  • فنگشن ائولوس AX7 Mach version
  • فنگشن ائولوس AX7 Mach version
  • فنگشن ائولوس AX7 Mach version
  • فنگشن ائولوس AX7 Mach version
  • فنگشن ائولوس AX7 Mach version

کراس‌اوری چینی با قیمت پایه 15 هزار دلار

نگاهی به فنگشن آئولوس AX7 Mach version

27 بهمن 1400 15:34

برند فنگ‌شن - Fengshen - به عنوان یکی از زیرمجموعه­‌های شرکت دانگ‌فنگ، نسخه بروزرسانی شده از کراس‌­اور آئولوس AX7 را با نام Mach version رونمایی کرد.

طراحی بدنه فنگشن آئولوس AX7 Mach version

طراحی نمای جلوی AX7 Mach version به سایر محصولات دانگ‌فنگ شباهت دارد، که نمود بارز آن در چراغ های LED باریک جلو و جلوپنجره قابل مشاهده است. شیب سقف و طراحی ستون D، نکات قابل توجه در نمای جانبی است، درحالی‌که در نمای عقب با چراغ‌های باریک و خروجی اگزوز در دو طرف اگزوز مواجه هستیم.

فنگشن ائولوس AX7 Mach version

سعی شده به کمک نوارهای قرمز در نیمه پایینی بدنه آئولوس AX7 Mach version، کمی هیجان به ظاهر خودرو القاء شود.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای آئولوس AX7 Mach version نیز به ترتیب 4.66، 1.88، 1.68 و 2.715 متر اعلام شده است.

کابین و امکانات فنگشن آئولوس AX7 Mach version

در کابین فنگشن آئولوس AX7 Mach version، با طرحی نسبتاً شلوغ مواجه هستیم، که البته در برخی از بخش‌ها کیفیت چندان بالایی هم ندارد.

مواردی شامل فرمان D کات با روکش چرم، صفحه پشت آمپر و نمایشگر مرکزی 12.3 اینچی، صندلی برقی با حافظه، تهویه و ماساژور، سیستم صوتی Zunbao با ده بلندگو و آینه­‌های جانبی تاشو برقی به صورت استاندارد برای فنگشن آئولوس AX7 Mach version درنظر گرفته شده است، اما در تریم‌های بالاتر، اینترنت خودروها، سامانه Huawei HiCar، مسیریاب و نمایش اطلاعات مسیر هم ارائه می‌شود.

فنگشن ائولوس AX7 Mach version

خبرنگار رسانه چینی که فنگشن آئولوس AX7 Mach version را بررسی کرده، از فضای کافی برای سرنشینان با قد 1.8 متر در این خودرو خبر داده است. پاسخگویی لمسی و وضوح نمایشگر مرکزی هم مورد تمجید قرار گرفته است، اما سرعت عملکرد رابط کاربری Windlink 6.0 در برخی مواقع با کندی زیادی روبرو می­‌شود. از سوی دیگر به نظر می­‌رسد دانگ‌فنگ سعی کرده هزینه ساخت این محصول را تاحد ممکن پایین بیاورد، چراکه در دو تریم ابتدایی این خودرو، حتی از سنسورهای جلو و عقب و دورین عقب هم خبری نیست.

مشخصات فنی فنگشن آئولوس AX7 Mach version

فنگشن آئولوس AX7 Mach version در تریم پایه به پیشرانه 1.5 لیتری با 147 اسب‌­بخار قدرت، 230 نیوتن‌متر گشتاور و جعبه‌دنده شش سرعته دستی مجهز شده است. اما خروجی پیشرانه در سه تریم دیگر این خودرو به 188 اسب‌­بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور افزایش می­‌یابد. این پیشرانه به جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه تر متصل می‌­شود.

فنگشن ائولوس AX7 Mach version

قیمت و وضعیت بازار فنگشن آئولوس AX7 Mach version

به هرحال با قیمت 95,900 یوان (15,200 دلار)، فنگشن آئولوس AX7 Mach version رقبایی همچون چانگان CS75 پلاس و هاوال H6 را در مقابل خود می‌بیند.

فنگشن آئولوس در حالت کلی جایگاه قابل توجهی در میان برندهای چینی ندارد، اما اکنون که مشکلات مربوط به جعبه‌دنده AX7 Mach version هم سازنده را مجبور به اعلام فراخوان نموده، کار این برند برای جلب اعتماد مخاطبان سخت­‌تر از قبل خواهد بود. هرچند تنها هزار دستگاه خودرو مشمول اعلام شده است، ولی پیگیری خبرنگار نشریه Automobile Professional Network نشان داده که سابقه مشکلات جعبه‌دنده دانگ‌فنگ AX7 به سال‌ها قبل و حتی نسخه اولیه این خودرو در سال 2015 بازمی­‌گردد.

آمار 20 هزار دستگاهی فروش AX7 Mach version در سال گذشته نیز نشان از عدم توجه مشتریان چینی به این محصول دارد.

دیدگاه کاربران