• Z-Triton وسيله حمل و نقل چندکاره

سه‌چرخه، RV و قایق!

Z-Triton وسیله حمل و نقل چندکاره

8 اسفند 1400 16:03

همچون برخی صنایع یا رشته­‌های هنری، رده‌­بندی­‌های سنتی صنعت خودروسازی نیز در حال نزدیک شدن و یا ادغام با یکدیگر هستند. به همین دلیل، ساخت وسایل نقلیه با ترکیبی از ویژگی­‌های انواع مختلف، به یکی از دغدغه­‌های طراحان صنعتی تبدیل شده است.

یک استارت‌آپ به نام زِلتینی از کشور لتونی خودرویی سه چرخه را معرفی نموده است، که خصوصیات دوچرخه، خودروی ساحلی و قایق را به صورت یکجا به همراه دارد.یک استارت‌آپ به نام زِلتینی از کشور لتونی هم این ایده را بکار گرفته و سه چرخه‌ای را معرفی نموده  است،که خصوصیات دوچرخه، RV (خودروی ساحلی) و قایق را به صورت یکجا به همراه دارد. طراحی Z-Triton را می‌­توان منحصربه‌فرد دانست، چراکه تقریباً به هیچ خودرو یا وسیله‌نقلیه دیگری شباهت ندارد. این محصول سه منظوره نه تنها امکان سفرهای ماجراجویانه در آب و خاک، بلکه فضایی برای استراحت را نیز فراهم کرده است.

نیروی لازم برای حرکت Z-Triton از طریق رکاب زدن یا دو موتور به قدرت 250 وات تامین می­‌شود.

تبدیل Z-Triton به قایق هم کار مشکلی نیست چراکه تنها باید چرخ‌ها را به سوی بالا هدایت کرده و پس از نصب تثبیت‌­کننده‌ها، موتور برقی قایق را از کابین خارج کنید. براساس اعلام زِلتینی، تمام این فرآیند ظرف 5 دقیقه قابل انجام است. در مورد اتمام شارژ باتری هم نگران نباشید، چراکه پاروهای قابل نصب هم برای Z-Triton تدارک دیده شده است.

Z-Triton وسیله حمل و نقل چندکاره

نکته جالب این‌که می­‌توان این وسیله را به کمپر هم تبدیل کرد، بنابراین می‌توانید با Z-Triton، شبی را در وسط دریاچه به صبح برسانید. شرکت سازنده اعلام کرده فضای داخل برای استراحت دو سرنشین بزرگسال کافی خواهد بود، ضمن­‌این‌که پنل­‌های خورشیدی روی سقف هم نیروی لازم برای روشن کردن بلندگوهای بلوتوث را فراهم می­‌کنند. یکی از ویژگی­‌های جالب و البته عجیب درنظر گرفته شده برای Z-Triton، امکان حمل گلدان مورد علاقه مالک در طول سفر است.

زِلتینی قصد دارد Z-Triton را ابتدا در چند کشور اروپایی و با قیمت پایه 14,500 یورو (16,422 دلار) به فروش برساند. البته وعده عرضه جهانی در آینده نزدیک هم اعلام شده که برای تحقق آن فعلا باید منتظر بمانیم.

آخرین اخبار موتورسیکلت را باما دنبال کنید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران