شرکت دوکاتی دو نسخه متفاوت از پلتفرم پانیگال V4 را با اسامی 2022 V4 و V4 S در طول یک سال گذشته معرفی کرده است. اما به نظر میرسد که دوکاتی قصد داشته برگ برنده را در لحظات آخر رونمایی کند، چراکه اکنون نسخه V4 SP2 را به عنوان مدل پرچمدار این سری معرفی کرده است.
”دوکاتی پانیگال V4 SP2 در تیراژ محدود و با قیمت 39,500 دلار تحویل مشتریان خواهد شد.“پیشرانه 1103 سیسی Desmosedici Stradale V4 مشابه با دو مدل قبلی بوده و همچنان 210 اسببخار قدرت و 128 نیوتنمتر گشتاور را به ترتیب در دورشمار 12,500 و 11,000 ارائه میدهد.
اگر سیستم اگزوز آگراپوویچ را برای این موتور قدرتمند سفارش دهید، نه تنها 5 کیلوگرم از وزن آن کاسته میشود، بلکه خروجی پیشرانه نیز به 228 اسببخار قدرت و 131 نیوتنمتر گشتاور افزایش مییابد.
همچون مدلهای قبلی، بسیاری از اجزای سازه V4 SP2 از آلومینیوم ساخته شده و برخی موارد همچون تعلیق NPX 25/30 در جلو و سامانه کمکی فرمان Smart EC 2.0 نیز از برند Öhlins تامین شده است.
چهار حالت رانندگی Full , High , Medium و Low برای راندن V4 SP2 قابل انتخاب است، که در هریک، میزان موردنیاز از نیروی پیشرانه به چرخها منتقل میشود.
رینگهای 5 پره V4 SP2 نسبت به مدلهای قبلی 1.4 کیلوگرم سبکتر بوده و نیروی اینرسی در محورهای جلو و عقب را به ترتیب 26 و 46 درصد کاهش میدهد.
کالیپرهای ترمز Stylema R هم از برمبو تامین شده است، ضمن اینکه کلاچ خشک STM-EVO SBK نیز در هنگام انتخاب دنده سنگین، عملکرد بهتری خواهد داشت.
غیر از حالتهای رانندگی استاندارد، سه حالت مخصوص راندن در پیست به نامهای Race A , Race B و Track Evo هم پیشبینی شده است. با استفاده از کیت آنالیز دیتا که همراه با GPS در V4 SP2 نصب شده است، میتوان عملکرد این موتورسیکلت ایتالیایی را مورد پایش قرار داد.
پوشش Winter Test بدنه با زمینه مشکی مات و جزئیات قرمز به همراه جزئیات فیبرکربن، ظاهر V4 SP2 را تکمیل میکند. یک کاور ویژه هم برای پوشاندن بدنه V4 SP2 طراحی شده است.
دوکاتی پانیگال V4 SP2 در تیراژ محدود و با قیمت 39,500 دلار در سه ماهه چهارم سال 2022 به مشتریان ساکن در ایالات متحده تحویل خواهد شد.
جدیدترین اخبار موتورسیکلت را در باما دنبال کنید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : rideapart.com