• شاسي‌بلند هيبريدي Li Auto L9
  • شاسي‌بلند هيبريدي لي‌اتو L9
  • شاسي‌بلند هيبريدي Li Auto L9
  • Li Auto L9 SUV
  • شاسي‌بلند هيبريدي Li Auto L9
  • شاسي‌بلند هيبريدي لي‌اتو L9
  • شاسي‌بلند هيبريدي لي‌اتو L9
  • شاسي‌بلند هيبريدي Li Auto L9
  • شاسي‌بلند هيبريدي Li Auto L9

رقیب چینی مرسدس‌بنز GLS

معرفی شاسی‌بلند هیبریدی Li Auto L9

28 اسفند 1400 19:06

تنها چند روز پس از انتشار تصاویری از نمونه آزمایشی L9، شرکت سازنده این خودرو یعنی Li Auto، تعدادی تصویر از آن را در اختیار رسانه‌­ها قرار داده است.

شرکت Li Auto با نام کامل Leading Ideal از برترین خودروسازان چینی است که، در حال حاضر تنها یک شاسی­‌بلند 5 متری به نام One را عرضه می‌­کند.، خودرویی 53 هزار دلاری که در سال‌های 2020 و 2021 به ترتیب 33 و 90 هزار مشتری را به سوی خود جلب کرده است.

طراحی بدنه لی‌اتو L9

دومین محصول این شرکت یعنی L9، شاسی­‌بلند بزرگی است که در عین اشتراک پلتفرم و نیروی محرکه با One، از طراحی کاملاً متفاوت بدنه برخوردار شده است.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای لی‌اتو L9 به ترتیب 5.2، 1.998، 1.8 و 3.105 متر اعلام شده است، که با توجه به افزایش 16.5 سانتی‌متری فاصله محوری نسبت به مدل One، واضح است که با خودروی بزرگتری روبرو هستیم.

شاسی‌بلند هیبریدی Li Auto L9

چراغ‌های باریک و سرتاسری در جلو و عقب، جلوپنجره کوچک در پایین سپر جلو، دستگیره مخفی شونده درها، رینگ‌های 21 اینچی، باله عقب، برف پاک‌­کن عقب که زیر باله پنهان شده و البته حسگر لیدار در بالای شیشه جلو، مهمترین ویژگی‌های قابل تشخیص در ظاهر لی‌اتو L9 است. حسگر لیدار این خودرو برای سطح دو خودران آماده شده ولی بنابر اعلام سازنده، قابلیت ارتقاء به سطح 4 را نیز خواهد داشت.

کابین و امکانات لی‌اتو L9

براساس اعلام رسانه‌­های چینی، L9 در دو نسخه شش و هفت نفره تولید خواهد شد هرچند که در تصاویر فعلی، نسخه شش نفره­ دیده می­‌شود.

یکی از نکات جالب در طراحی کابین Li Auto L9، عدم وجود صفحه پشت آمپر مشابه با خودروهای متداول است. درواقع اطلاعاتی همچون سرعت، مصرف و میزان مسافت قابل پیمایش در یک نمایشگر کوچک بالای فرمان نمایش داده شده است و روی شیشه جلو نیز تابانده می‌­شود.

شاسی‌بلند هیبریدی Li Auto L9

در سمت راست راننده، دو نمایشگر 15.7 اینچی لمسی تعبیه شده، که اولی برای تنظیمات سیستم تهویه، مسیریاب و امکانات دیگر است درحالی‌که صفحه نمایش مقابل سرنشین به سیستم اطلاعات سرگرمی اختصاص دارد.

سیستم صوتی Dirac با 21 بلندگو و مجموع قدرت 2160 وات، تنظیم برقی، گرمکن و ماساژور صندلی­‌ها،  روکش چرم ناپا، میزهای تاشو برای سرنشینان عقب، یخچال در کنسول میانی عقب و یک مانیتور سقفی 15.7 اینچی، از مهمترین امکانات رفاهی قبل ذکر در Li Auto L9 است.

شاسی‌بلند هیبریدی Li Auto L9

مشخصات فنی لی‌اتو L9

لی‌اتو L9 یک خودروی هیبرید است و نیروی خود را از مجموعه­‌ای شامل پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر، یک موتور برقی و مجموعه باتری به ظرفیت 44.5 کیلووات ساعت، تامین می­‌کند. خروجی این سامانه برابر با 408 اسب­‌بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور اعلام شده است، که می­‌تواند L9 را ظرف کمتر از 6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برساند.

شعاع حرکتی در حالت تمام برقی و براساس استاندارد CLTC برابر با 200 کیلومتر اعلام شده است، درحالیکه با پر کردن باک 65 لیتری بنزین، می­‌توان 1200 کیلومتر با این خودروی هیبرید پیمایش کرد.

شاسی‌بلند هیبریدی Li Auto L9

قیمت لی‌اتو L9

قیمت Li Auto L9 در حدود 70 الی 78 هزار دلار خواهد بود. جالب است بدانید که Li Auto این مدل را رقیبی برای مرسدس‌بنز GLS و رنجرور می‌­داند. برای آگاهی بیشتر از مشخصات کامل L9، باید تا رونمایی در نمایشگاه پکن 2022 در ماه آوریل، منتظر بمانیم.

دیدگاه کاربران