باید اعتراف کرد که از دید باواریاییها، خودروی پایه به شکلهای مختلفی معنا میشود. اما از دید منهارت، اصلاً خودروی پایه معنایی ندارد. بهعنوان مثال سری 1 برای بامو یک خودروی پایه است، اما همین خودرو برای منهارت یک هیولا میشود.
”منهارت MH1 350 است. یک پروژه تیونینگ سنگین روی بامو سری یک به حساب میآید، که منجر به افزایش قدرت خودرو تا 350 اسببخار شده است.“نامش MH1 350 است. همانطور که گفته شد، یک پروژه تیونینگ سنگین روی بامو سری یک به حساب میآید. این خودرو حتی در قالب استاندارد خود که مجهز به پیشرانه 2 لیتری توربوی 306 اسببخاری است و حرفهای زیادی برای گفتن دارد. چه برسد به حالا که این تیونر تغییراتی اساسی روی پیشرانه آن انجام داده و قدرتش را به 350 اسببخار رسانده است.
غیر از این افزایش قدرت چشمگیر، شاهد تغییراتی در سیستم تعلیق بهویژه کاهش ارتفاع هستیم. جایی که فنرهای حرفهای شرکت H&R دیده میشود. استفاده از رینگهای 20 اینچی سفارشی منهارت مدل GTS که با تایرهای پهن مسابقهای پوشانده شده، جلوهای منحصربهفرد به این خودرو داده است. البته شرکت میگوید ترمزگیری مدل جدید نیز به مراتب بهتر شده است.
مانند همیشه، منهارت روی این خودرو نیز کیت بدنه سفارشی خود را نصب کرده است. دیفیوزر و اسپویلر در قسمت عقب و رکابها در بخش کناری و البته جلوپنجرهای پویا، تمام اجزای ظاهری این هاچبک را خشنتر کرده است.
استفاده از رنگ یکدست مشکی علاوه بر بدنه روی ریزهکاریهایی مانند قاب آینه و برخی از جزئیات رینگها نیز مشتریان وسواسی را راضی نگاه میداد. البته حضور رنگ متضاد طوسی باعث شده ابهت رنگ مشکی بیشتر به چشم بیاید.
برخلاف انتظار اگرچه طراحی بیرونی این خودرو عمیقاً دستخوش تغییراتی شده ولی در داخل کابین آن غیر از چند تغییر جزئی، بهینهسازی دیگری به چشم نمیخورد.
تعجبی ندارد که منهارت این خودرو را برای بازار آمریکا عرضه نمیکند. چراکه اساساً بامو سری یک را نیز راهی بازار آمریکا نکرده است.
مترجم : نیما حدادی
منبع : motor1.com