اوایل ماه جاری میلادی بود که نسخه ویژه و جدیدی از آلفارومئو استلویو را دیدیم. خودروی آزمایشی تقریباً بدون استتار بود، اما اکنون زمان معرفی رسمی آن فرا رسیده است. استلویو استرما با جولیا استرما قصد دارد فضای بین تریم ولوچه و مدلهای سطح بالای کوادریفولیو را پر کند.
”آلفارومئو با معرفی تریم استرما، قصد دارد فضای بین تریم ولوچه و مدلهای سطح بالای کوادریفولیو را پر کند.“دو مدل جدید Estrema بهعنوان نخستین سری از عرضه جهانی سری محدود شرکت به حساب میآید و بهعنوان یک جایگزین قدرتی و کاربردی برای تریم Veloce معرفی شده است.
این خودرو با سیستم تعلیق تطبیقی استاندارد و انتقال قدرت دو دیفرانسیل با لغزش محدود عرضه میشود. سیستم تعلیق پیشرفته این محصولات میتواند فنربندی را با توجه به شرایط جاده تنظیم کند و قابلیتهای هندلینگ بهتری را ارائه کند. یکی دیگر از فناوریهای مشترک جولیا و استلویو استراما فناوری محدودکننده لغزش دیفرانسیل است. این فناوری برای اطمینان از کشش بهتر در هنگام شتابگیری و پیچیدن، گشتاور را بین چرخها توزیع میکند.
قوای محرکه این خودروها یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ است، که به راحتی 280 اسببخار قدرت و 415 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. یک جعبهدنده 8 سرعته اتوماتیک در هر دو مدل نیز دیده میشود. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که سیستم انتقال قدرت استلویو نیز چهار چرخ محرک است. در حالی که ویژگی Q4 AWD برای مدل جولیا اختیاری است.
به لطف این ارتقاهای سختافزاری، شرکت خودروساز ایتالیایی میگوید جولیا میتواند صفر تا صد را در 5.5 ثانیه برای مدل RWD و 5.1 ثانیه برای مدل AWD طی کند. شتاب صفر تا صد استلویو نیز 5.5 ثانیه ثبت شده است.
در بحث امکانات، آپشنهای استانداردی مانند کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری خودکار و دستیار نقطه کور دیده میشود. آلفارومئو با همکاری تیم فرمول یک خود توانست بهینهسازیهای ویژهای را در بحث توزیع وزن و سایر قسمتها اعمال کند.
آنطور که آلفا میگوید تحویل این خودروها در سه ماهه سال 2022 انجام خواهد شد. قیمت پایه جولیا استراما RWD از حدود 55 هزار دلار آغاز میشود و نسخه استلویو استراما نیز قیمت پایهای حدود 59 هزار دلار دارد.
مترجم : نیما حدادی
منبع : motor1.com