• بي‌واي‌دي سيل - BYD Seal
  • بي‌واي‌دي سيل - BYD Seal
  • بي‌واي‌دي سيل - BYD Seal
  • بي‌واي‌دي سيل - BYD Seal
  • بي‌واي‌دي سيل - BYD Seal
  • بي‌واي‌دي سيل - BYD Seal
  • بي‌واي‌دي سيل - BYD Seal
  • بي‌واي‌دي سيل - BYD Seal
  • بي‌واي‌دي سيل - BYD Seal

رقیب تسلا مدل 3 از چین

معرفی بی‌وای‌دی Seal

12 اردیبهشت 1401 15:32

شرکت بی­‌وای­‌دی مدتی پیش اقدام به معرفی یک سدان برقی به نام سیل (Seal) کرد. این خودرو روی پلتفرم اختصاصی خودروساز چینی به نام e-platform 3.0 شکل گرفته و پس از بی‌وای‌دی دلفین، دومین خودرو از سری Ocean بشمار می‌آید.

طراحی بی‌وای‌دی Seal

طراحی بی‌وای‌دی سیل از کانسپت Ocean X الهام گرفته که در سپتامبر 2021 رونمایی شد.

این خودرو با هدف رقابت با تسلا مدل 3 عرضه شده و حتی ابعاد بدنه آن که در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.8، 1.875، 1.46 و 2.92 متر اعلام شده، با رقیب آمریکایی مورد مقایسه قرار گرفته و در تمام بخش‌ها به ترتیب 106، 26 ، 17 و 45 میلی‌متر بزرگتر از تسلا مدل 3 است.

خودروی برقی بی‌وای‌دی Seal

بی‌وای‌دی سیل از نظر طراحی دارای یک منحنی آرام و نرم است. چراغ‌های جلوی باریک، چهره آن را شبیه یک موجود دریایی کرده است. از نظر ساختاری، این خودرو را می‌توان در کلاس سدان‌های کوپه قرار داد. با مخفی کردن دستگیره‌های در و چرخ‌های کم‌مقاوت در برابر باد، حس پویایی در سیل به خوبی اجرا شده است.

کابین و امکانات بی‌وای‌دی Seal

فضای کابین بی­‌وای­دی سیل با ترکیبی از رنگ‌های آبی، مشکی و خاکستری طراحی شده و مواد مختلف از جنس چرم و آلکانترا در آن بکار رفته است.

خودروی برقی بی‌وای‌دی Seal

یکی از نکات جالب در این خودرو، قرارگیری دستگیره داخلی درها بر روی بلندگوهای سیستم صوتی است. بد نیست بدانید که سیستم صوتی سیل نیز از برند دانمارکی Dynaudio تامین شده است.

خودروی برقی بی‌وای‌دی Seal

فرمان سه شاخه D کات، تاحدی یادآور فرم دم ماهی است. دوخت آبی روکش فرمان هم این احساس را تقویت می­‌کند. غیر از نمایشگر پشت آمپر، یک صفحه نمایش 15.6 اینچی لمسی با قابلیت چرخش هم در میانه داشبورد نصب شده، که از محصول دیگر خودروساز چینی یعنی Destroyer 05 به عاریت گرفته شده است.

اهرم تعویض دنده از جنس پلاستیک شفاف، دو محل شارژ بی‌سیم، دو جالیوانی و چند دکمه که در فرمی دایره‌­وار در کنسول میانی جای گرفته، از دیگر ویژگی‌های فضای کابین بی‌­وای­‌دی سیل به شمار می­‌آید.

مشخصات فنی بی‌وای‌دی Seal

گفته می‌شود برد پیمایشی بی‌وای‌دی سیل چیزی معادل 700 کیلومتر در صورت استفاده از قابلیت ولتاژی بالای 800 ولت است. سیل در خط تولید چانگژوی شرکت بی‌وای‌دی با ظرفیت تولید سالانه 60 هزار دستگاه و فروش ماهانه 5000 دستگاه تولید خواهد شد.

پلتفرم این خودرو، قابلیت پیمایش تا 1000 کیلومتر را نیز برای آن به ارمغان می‌آورد. گفته می‌شود موتور الکتریکی سیل با انتقال نیرو به هر چهار چرخ باعث ثبت شتاب صفر تا صد 2.9 ثانیه‌ای برای آن می‌شود. جالب است بدانید این خودرو با شارژ سریع 5 دقیقه‌ای می‌تواند 150 کیلومتر پیمایش داشته باشد.

این خودرو در سه نسخه عرضه خواهد شد: دو مدل تک-موتور دیفرانسیل عقب با قدرت 204 یا 313 اسب­‌بخار و یک مدل چهارچرخ محرک با دو موتور به قدرت 218 و 313 اسب­‌بخار در محورهای جلو و عقب.

قیمت و برنامه تولید بی‌وای‌دی Seal

بی­‌وای‌­دی سیل با قیمت 34.600 الی 44.100 دلار به فروش می‌­رسد. خودروساز چینی قصد دارد سالانه 60 هزار دستگاه از این مدل را تولید کرده و غیر از بازار چین، در سایر کشورها مثل استرالیا به فروش برساند.

دیدگاه کاربران