هاچ‌بک برقی با قیمت 15 هزار دلار

معرفی بی‌وای‌دی دلفین

29 تیر 1400 16:40

مدتی پیش خبرهایی مبنی بر احتمال عرضه مدل دلفین از سوی بی‌وای­‌دی (BYD) منتشر شد، اما اکنون مشخصات دقیق این خودرو در اختیار وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین قرار گرفته و برخی موارد دیگر نیز از طریق ChinaDriven  منتشر شده است.

قیمت این خودروی برقی کوچک در حدود 15.500 دلار تعیین شده است.دلفین نخستین محصول خودروساز چینی است، که براساس پلتفرم e-platform 3.0 شکل گرفته و می‌­تواند ظرف تنها 5 دقیقه، انرژی موردنیاز برای پیمودن 150 کیلومتر مسافت را از طریق شارژ سریع دریافت نماید. باتری این خودرو ساخت Blade Battery است و تا 1.2 میلیون کیلومتر دوام خواهد داشت که رقم بسیار قابل توجهی بشمار می­‌آید.

طرح بی‌­وای­‌دی دلفین تاحد زیادی یادآور نسل اول هوندا جاز (در برخی بازارها به نام فیت) است. طول و فاصله محوری دلفین به ترتیب 4.07 و 2.7 متر و وزن کلی آن 1285 کیلوگرم است. در مقام مقایسه با هوندا جاز، بد نیست بدانید محصول هوندا به عنوان یک خودروی مجهز به پیشرانه درون­‌سوز، 4.04 متر طول و 1253 کیلوگرم وزن داشت.

بی‌وای‌دی دلفین هاچ‌بک برقی چینی

با استناد بر مدارک فنی، بی‌وای‌دی دلفین قرار است در دو سطح مشخصات فنی به بازار عرضه شود. نسخه SR به مجموعه باتری 30.72 کیلووات ساعت مجهز است و می‌تواند براساس استاندارد NEDC، کمی بیش از 300 کیلومتر مسافت طی کند. افرادی که نیاز به پیمودن مسافت بیشتری داشته باشند بهتر است نسخه LR را انتخاب نمایند که به باتری 44.93 کیلووات ساعت مجهز شده است و می‌­تواند 405 کیلومتر بپیماید.

به نظر می‌­رسد که بی­‌وای­‌دی با عرضه دلفین با طراحی جذاب، کیفیت بالا و البته قیمت مناسب، قصد دارد نظر طیف تازه‌­ای از مشتریان را جلب نماید، چراکه قیمت این خودروی کوچک در حدود 15.500 دلار تعیین شده است.

هنوز مشخص نیست که خودروساز چینی برنامه­‌ای برای عرضه این مدل در بازارهای خارج از چین دارد یا خیر، ولی می­‌توان اطمینان داشت که در صورت ورود دلفین به بازار اروپا و حتی آمریکا، با استقبال گسترده مشتریان روبرو شود.

دیدگاه کاربران