• مرسدس مي‌باخ S680 ويرجيل ابلو
  • مرسدس مي‌باخ S680 ويرجيل ابلو
  • مرسدس مي‌باخ S680 ويرجيل ابلو
  • مرسدس مي‌باخ S680 ويرجيل ابلو
  • مرسدس مي‌باخ S680 ويرجيل ابلو

میراث مدیر طراحی لویی ویتون

مرسدس-می‌باخ با طراحی ویرجیل ابلو

17 فروردین 1401 15:29

اواخر سال گذشته میلادی بود که مرسدس-می‌باخ با کانسپت Project Maybach خود که توسط طراح فقید مد مشهور ویرجیل ابلو، موجی از هیجان را ایجاد کرد. ابلو سال گذشته پس از مبارزه با یک بیماری قلبی درگذشت. با این حال میراث و تخصص او برای همیشه با مرسدس-می‌باخ S680 زنده خواهد ماند.

این خودرو بر اساس می‌باخ S680 مدل 2023 و در تیراژ 39 دستگاه برای مشتریان ثروتمند آمریکایی ساخته خواهد شد.این خودرو نقطه اوج همکاری مدیر هنری لویی ویتون و برند خودروسازی لوکس آلمانی است. برخلاف پروجکت می‌باخ که یک خودروی نمایشی با طراحی بسیار عجیب و مفهومی، می‌باخ جدید طراحی شده توسط ویرجیل ابلو یک مدل تولیدی است، که در آمریکا به فروش می‌رسد.

این خودرو براساس می‌باخ S680 مدل 2023 به صورت تولید محدود ساخته شده است. گفته می‌شود قرار است تنها 39 دستگاه از این خودرو برای مشتریان ثروتمند آمریکایی ساخته شود. این خودرو که زیر نظر گوردون واگنر مدیر ارشد طراحی مرسدس‌بنز طراحی شده، سال 2021 قبل از مرگ نابهنگام ابلو، نهایی شده بود.

پروژه فوق توسط تیم سفارشی‌سازی شرکت در کارخانه سیندلفینگن مونتاژ خواهد شد.

مرسدس می‌باخ S680 ویرجیل ابلو

نمای بیرونی این خودرو دارای یک طراحی منحصربه‌فرد دو رنگ با تم اصلی بژ و سقف مشکی متضاد روی کاپوت و ستون‌هاست. رینگ‌های 20 اینچی می‌باخ نیز با همان رنگ بژ ساخته شده است. اگرچه ممکن است ایده‌ای عجیب به نظر برسد، ولی باید بپذیریم که این چرخ‌ها نیز کاملاً زیبا به نظر می‌رسند. این همان ترکیب رنگی است که چند ماه پیش نیز با پروجکت می‌باخ دیده بودیم.

فضای داخلی از همان رنگ‌های چرم بژ باری صندلی‌ها، رودری‌ها، دستگیره‌ها و قسمت پایینی داشبورد پیروی می‌کند. از میانه داشبورد تقریباً همه‌چیز با چرم مشکی پوشانده شده است. مرسدس-می‌باخ درمورد نمایشگر کنسول میانی می‌گوید، قصد دارد از یک رابط کاربری شخصی‌سازی شده استفاده کند، که به ادعای آنها «لوکس‌تر» خواهد بود.

مرسدس می‌باخ S680 ویرجیل ابلو

برای یادآوری، می‌باخ S680 دارای یک پیشرانه 6 لیتری 12 سیلندر Vشکل با 604 اسب‌بخار قدرت است. این خروجی برای دستیابی به شتاب صفر تا صد 4.5 ثانیه‌ای کافی به نظر می‌رسد. سرعت نهایی نیز مطابق معمول روی 250 کیلومتر برساعت محدود شده است.

دیدگاه کاربران