• لوسيد اير گرندتورينگ پرفورمنس
  • لوسيد اير گرندتورينگ پرفورمنس
  • لوسيد اير گرندتورينگ پرفورمنس
  • لوسيد اير گرندتورينگ پرفورمنس
  • لوسيد اير گرندتورينگ پرفورمنس

جایگزین Dream Edition

معرفی لوسید ایر گرندتورینگ پرفورمنس

26 فروردین 1401 10:51

لوسید ایر Dream Edition که 1111 اسب‌بخار قدرت و قابلیت پیمایشی در حدود 836 کیلومتر دارد، جزء خودروهای سریع جهان شمرده می‌شود. البته دیگر امکان خرید نسخه Dream Edition فراهم نیست؛ زیرا این پرچمدار تقریبا یک سال پیش با قیمت 169 هزار دلار فروخته شد. اما تابستان امسال می‌توانید لوسید ایر گرندتورینگ پرفورمنس را با پرداختن مبلغ 10 هزار دلار بیش‌تر، تهیه کنید.

قدرت و قابلیت پیمایش نسخه گرندتورینگ پرفورمنس کمی کم‌تر از لوسید ایر نسخه Dream است‌، اما شتاب هر دو یکسان است. بنابراین در بسیاری از موارد می‌توان آن را جایگزین نسخه Dream دانست.همان طور که مشخص است، مدل جدید جایگاهی بالاتر از نسخه گرندتورینگ دارد. قدرت آن به 1050 اسب‌بخار افزایش یافته، اما در صورت مجهز شدن به رینگ‌های 21 اینچی، برد آن به 717 کیلومتر کاهش می‌یابد. برای مقایسه، بهتر است بدانید که برد لوسید ایر گرندتورینگ با رینگ‌های 19 اینچی تا 830 کیلومتر قابلیت پیمایش دارد، اما با رینگ‌های 21 اینچی این مسافت به 754 کیلومتر می‌رسد.

قدرت لوسید ایر گرندتورینگ به 819 اسب‌بخار می‌رسد؛ بنابراین نسخه Performance قدرتی معادل یک هوندا سیویک Si را به آن اضافه می‌کند. این سدان لوکس در مدت زمان 2.6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و با کمک معماری 900 ولتی لوسید و شارژر سریع 350 کیلوواتی، در مدت زمان 21 دقیقه برای پیمودن مسیر 482 کیلومتری آماده می‌شود.

پیتر راولینسون، مدیرعامل گروه لوسید، گفته که نسخه گرندتورینگ پرفورمنس به تقاضای بالای مشتریان برای نسخه‌های عملکرد بالاتر لوسید ایر پاسخ می‌دهد. به لطف هماهنگی بالا در خط تولید و طراحی و تولید سیستم انتقال قدرت EV و فناوری باتری به صورت اختصاصی، آ‌ن‌ها قادرند خیلی زود این خودرو را به بازار عرضه کنند.

لوسید ایر گرندتورینگ پرفورمنس

با کمی دقت، متوجه می‌شویم که قدرت گرندتورینگ پرفورمنس کمی کم‌تر از لوسید ایر نسخه Dream است‌. این مدل حتی با رینگ‌های 19 اینچی نیز برد 836 کیلومتری نسخه Dream را ارائه نمی‌دهد. اما شتاب صفر تا صد کیلومتر هر دو یکسان است. بنابراین در بسیاری از موارد می‌توان آن را جایگزین نسخه Dream دانست. البته با قیمت اولیه 179 هزار دلار، نمی‌توان افزایش قیمت 10 هزار دلاری را برای خودرویی با قدرت و برد کم‌تر، نادیده گرفت.

کمپانی لوسید می‌گوید که مدل Air Grand Touring Performance از ماه ژوئن 2022 در آمریکا و از آگوست 2022 در کانادا به فروش می‌رسد.

دیدگاه کاربران