• الدماني DMV300 اولين خودروي تمام برخي ساخت امارات

اولین خودروی تمام برقی ساخت امارات

الدمانی در دوبی متولد شد

27 فروردین 1401 17:05

با Al Damani آشنا شوید؛ اولین خودروی برقی تولیدشده توسط امارات. این محصول توسط شرکت M Glory در کارخانه‌ای 408 میلیون دلاری در شهر صنعتی دبی تولید خواهد شد.

الدمانی DMV300 با یک بار شارژ می‌تواند بیش از 405 کیلومتر پیمایش داشته باشد.ام گلوری با پیشینه‌ در زمینه مهندسی رباتیک، هوش مصنوعی و البته املاک، قصد دارد از فناوری پیشرفته در فرایند تولید خودرو استفاده کنید. این اولین خط تولید در نوع خود خواهد بود و انتظار می‌رود سالانه 55 هزار خودرو از خط تولید آن بیرون بیاید تا تقاضای فزاینده برای کاهش جهانی کربن را برآورده کند.

علاوه بر امارات، این خودرو به کشورهای عضو شورای همکاری‌های خلیج‌فارس، مصر و کشورهای منتخب آفریقایی نیز صادر خواهد شد.

آنچه فعلاً مشخص است، کارخانه فوق با طی دو چرخه تولید در سال کار خواهد کرد. طبق گفته مجدا العزازی رئیس هیئت‌مدیره هولدینگ ام‌ گلوری، این مجموعه از فناوری و تکنیک‌های انقلاب چهارم صنعتی از جمله خط جوش، خط رنگ و خط مونتاژ نهایی با استفاده از آخرین دستاوردهای رباتیک در فرایند تولید استفاده خواهد کرد.

الدمانی DMV300 اولین خودروی تمام برخی ساخت امارات

همین چندی روز پیش بود که مرکز صنعتی این مجموعه افتتاح شد و اولین خودروی برقی آن‌ها به اسم Al Damani DMV300 رونمایی شد. گفته می‌شود دو نسخه اولیه با مشخصات خودروهای مشابه اروپایی ساخته شده، که ظرفیت باتری آن 52.7 کیلووات ساعت است. الدمانی DMV300 با یک بار شارژ می‌تواند بیش از 405 کیلومتر پیمایش داشته باشد.

اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد قیمت نسخه پرمیوم الدمانی DMV300 چیزی حدود 39 هزار دلار قیمت خواهد داشت. در حالی که مدل پایه آن قیمتی 34 هزار دلاری خواهد داشت. 

دیدگاه کاربران