• رووي RX9
  • رووي RX9

شاسی‌بلند هفت نفره

معرفی رووی RX9

15 آذر 1401 17:17

تنها یک سال پس از ناکامی سایک در خرید برند روور، برندی به نام رووی توسط این خودروساز چینی در سال 2006 تاسیس شد. محصولات این برند در خارج از چین تحت نام ام جی به فروش می­‌رسد.

رووی RX5 این روزها مورد توجه مشتریان قرار گرفته ولی مدل پرچمدار یعنی RX8 اصلا حال و روز خوشی ندارد، چراکه در ماه اکتبر، تنها موفق به جلب نظر 337 مشتری شده است. به همین دلیل رووی تصمیم گرفته مدل جدید RX9 را در دو نسخه شش یا هفت نفره وارد بازار کند.

طراحی رووی RX9

برخلاف رووی RX8 که براساس یک پیکاپ شاسی ­مستقل تولید می‌شد، رووی RX9 یک کراس‌­اور است که در نسخه پایه به صورت دیفرانسیل-جلو ساخته می­‌شود.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای رووی RX9 به ترتیب 4.983، 1.967، 1.786 و 2.85 متر اعلام شده، که در تمام موارد به جزء ارتفاع، بیشتر از رووی RX8 است.

رووی RX9

طراحی بدنه RX9 از زبان طراحی جدید برند رووی پیروی کرده و جزئیاتی همچون جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های باریک جلو و پیوسته عقب، دستگیره مخفی‌شونده درها و خطوط نمای جانبی را به همراه دارد. چراغ‌های LED و رینگ‌های 21 اینچی، از دیگر موارد قابل توجه در این بخش است.

کابین و امکانات رووی RX9

در فضای کابین رووی RX9 با طرحی نسبتا ساده مواجه هستیم، که تحت تاثیر خطوط مستقیم و سه نمایشگر دیجیتال قرار دارد. از ابعاد هریک از نمایشگرها اطلاعی نداریم ولی مجموع اندازه آن‌ها، 47 اینچ اعلام شده است. فرمان سه شاخه، تعدادی دکمه و فرم اهرم تعویض دنده، تهویه مطبوع سه منطقه­‌ای، سقف شیشه­‌ای پانوراما بدون بازشو از دیگر نکات قابل ذکر در این بخش به شمار می‌­آید.

رووی RX9

رووی RX9 به سه ردیف صندلی مجهز شده و در دو نسخه شش یا هفت نفره عرضه می­‌شود. در نسخه شش نفره، دو صندلی مجزا نصب شده است، که با پرداخت مبلغ اضافه به گرمکن و تنظیم برقی هم مجهز می‌شوند.

مشخصات فنی رووی RX9

رووی RX9 به پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ با 234 اسب‌­بخار قدرت مجهز شده است، که نیروی خود را از طریق گیربکس 9 سرعته اتوماتیک و سامانه AWD به چرخ‌ها ارسال می­‌کند. حداکثر سرعت رووی RX9 نیز 200 کیلومتر برساعت خواهد بود.

کمک‌­فنرهای تطبیق‌­پذیر و سامانه چهارچرخ محرک از مواردی است که در تریم کامل رووی RX9 یافت می­‌شود.

قیمت رووی RX9

رووی قبلا اعلام کرده بود که RX9 را در سه ماهه سوم سال 2022 عرضه می‌کند، اما اکنون قرار شده این خودرو را در دومین ماه از سال 2023 و با قیمت پایه 25,870 دلار وارد بازار کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران