سومین نسل از هوندا HR-V از مدتی قبل وارد بازار اروپا، ژاپن و جنوب شرقی آسیا شده است. اکنون نوبت به مشتریان چینی رسیده تا نسخه برقی از این کراساور را خریداری کنند.
”هریک از این دوقلوها توسط یکی از شرکای هوندا در چین عرضه خواهد شد یعنی e: NS1 توسط دانگفنگ و e: NP1 توسط GAC.“هرچند که مدلهای مجهز به پیشرانه درونسوز هم در آینده نزدیک در چین عرضه خواهد شد، اما فعلا دو نسخه از مدل برقی به این کشور وارد شده است. هریک از این دوقلوها توسط یکی از شرکای هوندا در چین عرضه خواهد شد یعنی e: NS1 توسط دانگفنگ و e: NP1 توسط GAC و در مناطق جداگانه از این کشور به فروش میرسد.
فرم بدنه هر دو کراساور 4.39 متری به همتای بنزینسوز یعنی HR-V شبیه است و تفاوتها تنها به طراحی سپرها، حذف جلوپنجره و حروف بزرگ Honda روی در صندوق محدود شده است. مشتریان میتوانند رینگهای 17 یا 18 اینچی را برای این خودروها انتخاب کنند.
کراساورهای برقی هوندا روی پلتفرم e:N شکل گرفته است، که با همتای بنزینسوز مشترک بوده و فاصلهای 2.61 متری بین محورهای آن وجود دارد.
یک موتور برقی روی محور جلو قرار گرفته و سیستم تعلیق نیز به صورت مکفرسون در جلو و نیمه مستقل در عقب طراحی شده است.
هوندا e:NS1 و e:NP1 در دو نسخه با 182 اسببخار قدرت، باتری 53.6 کیلووات ساعت و شعاع حرکتی 420 کیلومتر یا 204 اسببخار قدرت، باتری 68.8 کیلووات ساعت و شعاع حرکتی 510 کیلومتر عرضه خواهد شد.
لازم به ذکر است که باتریها از شرکت CATL تامین و شعاع حرکتی نیز براساس استاندارد CLTC چین اعلام شده است. در هر دو نسخه، حداکثر سرعت به 150 کیلومتر برساعت محدود شده است.
فضای کابین هوندا e:NS1 و e:NP1 با فرمی یکسان طراحی شده و مواردی همچون نمایشگر مرکزی عمودی به ابعاد 15.1 اینچ با رابط کاربری Honda Connect 3.0 را به همراه دارد. این قطعه از دستیار صوتی، کنترل تنظیمات سیستم تهویه و بروزرسانی نرمافزاری پشتیبانی میکند.
صفحه پشت آمپر 10.25 اینچی و دوربین کنترل راننده در بالای شیشه جلو، از دیگر ویژگیهای این بخش است.
هوندا e:NS1 با قیمت 27 الی 33 هزار دلار از همین حالا قابل سفارش است، اما هوندا e:NP1 از ماه می و به احتمال زیاد با همین قیمت عرضه خواهد شد.
هوندا قصد دارد تا سال 2027، بیش از ده خودروی برقی از سری e:N را براساس پلتفرمهای مختلف ارائه نماید. دانگفنگ و GAC نیز با ساخت تاسیسات جدید تا سال 2024، به پیشرفت این پروژه و البته صادرات محصولات هوندا یاری خواهند رساند.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : autoreview.ru