معرفی هوندا e:NS1 و e:NP1

سومین نسل از هوندا HR-V از مدتی قبل وارد بازار اروپا، ژاپن و جنوب شرقی آسیا شده است. اکنون نوبت به مشتریان چینی رسیده تا نسخه برقی از این کراس­‌اور را خریداری کنند.

هریک از این دوقلوها توسط یکی از شرکای هوندا در چین عرضه خواهد شد یعنی e: NS1 توسط دانگ­‌فنگ و e: NP1 توسط GAC.هرچند که مدل‌های مجهز به پیشرانه درون‌­سوز هم در آینده نزدیک در چین عرضه خواهد شد، اما فعلا دو نسخه از مدل برقی به این کشور وارد شده است. هریک از این دوقلوها توسط یکی از شرکای هوندا در چین عرضه خواهد شد یعنی e: NS1 توسط دانگ­‌فنگ و e: NP1 توسط GAC و در مناطق جداگانه از این کشور به فروش می‌­رسد.

فرم بدنه هر دو کراس‌­اور 4.39 متری به همتای بنزین­‌سوز یعنی HR-V شبیه است و تفاوت‌ها تنها به طراحی سپرها، حذف جلوپنجره و حروف بزرگ Honda روی در صندوق محدود شده است. مشتریان می‌­توانند رینگ‌های 17 یا 18 اینچی را برای این خودروها انتخاب کنند.

کراس‌­اورهای برقی هوندا روی پلتفرم e:N شکل گرفته است، که با همتای بنزین­‌سوز مشترک بوده و فاصله‌­­ای 2.61 متری بین محورهای آن وجود دارد.

هوندا e:NP1
هوندا e:NS1

یک موتور برقی روی محور جلو قرار گرفته و سیستم تعلیق نیز به صورت مک‌فرسون در جلو و نیمه مستقل در عقب طراحی شده است.

هوندا e:NS1 و e:NP1 در دو نسخه با 182 اسب‌­بخار قدرت، باتری 53.6 کیلووات ساعت و شعاع حرکتی 420 کیلومتر یا 204 اسب‌­بخار قدرت، باتری 68.8 کیلووات ساعت و شعاع حرکتی 510 کیلومتر عرضه خواهد شد.

لازم به ذکر است که باتری‌­ها از شرکت CATL تامین و شعاع حرکتی نیز براساس استاندارد CLTC چین اعلام شده است. در هر دو نسخه، حداکثر سرعت به 150 کیلومتر برساعت محدود شده است.

فضای کابین هوندا e:NS1 و e:NP1 با فرمی یکسان طراحی شده و مواردی همچون نمایشگر مرکزی عمودی به ابعاد 15.1 اینچ با رابط کاربری Honda Connect 3.0 را به همراه دارد. این قطعه از دستیار صوتی، کنترل تنظیمات سیستم تهویه و بروزرسانی نرم­‌افزاری پشتیبانی می­‌کند.

هوندا e:NS1
کابین هوندا e:NS1

صفحه پشت آمپر 10.25 اینچی و دوربین کنترل راننده در بالای شیشه جلو، از دیگر ویژگی­‌های این بخش است.

هوندا e:NS1 با قیمت 27 الی 33 هزار دلار از همین حالا قابل سفارش است، اما هوندا e:NP1 از ماه می و به احتمال زیاد با همین قیمت عرضه خواهد شد.

هوندا قصد دارد تا سال 2027، بیش از ده خودروی برقی از سری e:N را براساس پلتفرم‌های مختلف ارائه نماید. دانگ‌­فنگ و GAC نیز با ساخت تاسیسات جدید تا سال 2024، به پیشرفت این پروژه و البته صادرات محصولات هوندا یاری خواهند رساند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : autoreview.ru

برای اطلاع از اخبار روز خودرو، ایمیل خود را وارد نمایید

اطلاعات شما به درستی ثبت گردید
آخرین اخبار دنیای خودرو از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.
مشکلی رخ داده است لطفا چند لحظه بعد مجددا تلاش کنید