پس از برداشتن نخستین گامها برای ورود به بازار خودروهای برقی با معرفی مدلهای کلاریتی و E، هوندا خود را برای حضور جدی در این بخش از بازار آماده میسازد.
”دو مدل e:NS1 و e:NP1، نخستین اعضای این خانواده هستند، که در بهار 2022 وارد چین خواهند شد. “خودروساز ژاپنی اکنون با نمایش کانسپتهای سری e:N، عزم راسخ خود برای تولید خودروهای برقی را به نمایش گذاشته است. براساس اخباری که تاکنون منتشر شده است، نسخه تولیدی این خودروها ابتدا در چین عرضه میشود.
دو مدل e:NS1 و e:NP1، نخستین اعضای این خانواده هستند، که در بهار 2022 وارد چین خواهند شد. مسئولیت تولید این خودروها به دو شریک خودروساز ژاپنی یعنی دانگفنگ هوندا (Dongfeng Honda) و گک هوندا (GAC Honda) محول شده است.
هرچند این دو مدل در رده کراساورها قرار دارند، اما از طراحی متفاوتی برخوردار شدهاند. بدنه e:NS1 با فرم جعبهای شکل گرفته و چراغهای باریک جلو، باله در انتهای سقف و پایین شیشه عقب و البته تزئین بدنه با رنگهای زرد و مشکی ، از خصوصیات بارز آن به شمار میآید.
e:NP1 طرح عادیتری دارد و به کانسپت E:Prototype که در اوایل سال 2021 معرفی شد، شباهت دارد. در هردو مدل مذکور، دستگیره درهای عقب به روی ستون C انتقال یافته است.
اما سه عضو دیگر خانواده e:N هنوز در مرحله طراحی و توسعه قرار دارند و قرار است ظرف 5 سال آینده تکمیل و عرضه شوند. این سه خودرو در کلاس شاسیبلند، سدان و کوپه طراحی شده و به یکدیگر شبیه هستند، درحالیکه به محصولات فعلی این خودروساز شباهتی ندارند.
هوندا درباره پیشرانه اعضای سری e:N هیچ خبری منتشر نکرده است، ولی اعلام شده که این خودروها براساس پلتفرم مشترک شکل گرفته و به جدیدترین نسخه از مجموعه سامانههای ایمنی هوندا همچون Honda Sensing و Honda Connect مجهز خواهند شد.
براساس استراتژی جدید هوندا، تمامی محصولات این خودروساز در بازار چین بعد از سال 2030 هیبرید یا برقی بوده درحالیکه از سال 2040 تنها محصولات برقی به فروش خواهد رسید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com