• کراس‌اور برقي هوندا eNy1
  • کراس‌اور برقي هوندا eNy1
  • کراس‌اور برقي هوندا eNy1
  • کراس‌اور برقي هوندا eNy1
  • کراس‌اور برقي هوندا eNy1
  • کراس‌اور برقي هوندا eNy1
  • کراس‌اور برقي هوندا eNy1

کراس‌اوری برقی برای بازار اروپا

معرفی هوندا e:Ny1

24 اردیبهشت 1402 14:04

هوندا، همانطور که در سال ۲۰۲۲ وعده داده بود، دومین محصول تمام الکتریکی خود را در اروپا عرضه کرد، که e:Ny1 نام دارد.

هوندا e:Ny1 براساس معماری e:N ساخته شده و موتور جلوست. باتری لیتیوم یونی ۶۸.۸ کیلووات‌ساعتی آن، برد ۴۱۲ کیلومتری را ارائه می‌دهد.هوندا می‌تواند آن را HR-V EV بنامد. زیرا ظاهر دقیقا مشابه هوندا HR-V است؛ اما شرکت ادعا می‌کند که این خودرو در باطن کاملا متفاوت است. این محصول درواقع همان خودرویی است، که با نام e:NS1/e:NP1 در بازار چین شناخته می‌شود. انتظار می‌رود که تقاضای مشتریان برای کراس‌اورهای کلاس B رو به رشد باشد.

هوندا e:Ny1 براساس معماری e:N ساخته شده و موتور جلوست. باتری لیتیوم یونی ۶۸.۸ کیلووات‌ساعتی آن، برد ۴۱۲ کیلومتری را ارائه می‌دهد.

این باتری از شارژ سریع DC پشتیبانی می‌کند و در مدت زمان ۴۵ دقیقه، از شارژ ۱۰ به ۸۰ درصد می‌رسد. پیشرانه الکتریکی آن ۲۰۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

کراس‌اور برقی هوندا eNy1

تام گاردنر، معاون ارشد هوندا اروپا، گفته که e:Ny1 گام منطقی بعدی هوندا در سفر الکتریکی‌اش است. فلسفه توسعه آن‌ها، ترکیبی از هوشمندی، تکنولوژی مشتری محور و زیبایی است.

هوندا می‌گوید که e:Ny1، یک شاسی جدید دارد که به طور خاص، برای خودروهای الکتریکی توسعه یافته است. این شاسی با پلتفرم و پیشرانه جدید ترکیب شده است و گفته می‌شود که سواری راحت‌تری را ارائه می‌دهد.

کراس‌اور برقی هوندا eNy1

هوندا e:Ny1 در ظاهر خارجی و داخلی‌اش، بسیار شبیه به برادر خود در چین، یعنی e:NS1/e:NP1 است. جزئیات اضافه آن نسبت به مدل احتراقی هوندا HR-V، شامل نشان سفیدرنگ H در قسمت‌هایی مانند دماغه خودرو، کاپ رینگ‌ها، فرمان و ... است.

موارد قابل توجه در کابین آن عبارتند از کنسول مرکزی جدید با دکمه‌های فیزیکی، ذخیره‌سازی چندگانه، شارژر وایرلس و نمایشگر ۱۵.۱ اینچی.

کراس‌اور برقی هوندا eNy1

هوندا e:Ny1 در ماه‌های آینده به اروپا می‌رسد. این خودروساز اطلاعاتی را درباره قیمت محصول الکتریکی‌اش ارائه نداده، اما رسانه انگلیسی گفته که شروع قیمت آن از ۳۷,۵۰۰ دلار است‌.

هوندا e:Ny1 باید با محصولاتی همچون پژو ۲۰۰۸e، جیپ اونجر، هیوندای کونا الکتریکی، کیا نیرو الکتریکی و ... رقابت کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران