شرکت کیا حضور در بازار خودروهای شخصی را کافی ندانسته و سعی دارد به صورت جدی در بخش خودروهای عمومی نیز حضوری پررنگ داشته باشد. به همین دلیل، خودروساز کرهای قصد دارد از سال 2025 ،خودروهایی را به صورت اختصاصی برای این کاربری عرضه نماید.
”کیا قصد دارد از سال 2025، محصولاتی را به صورت اختصاصی برای فعالیت در ناوگان خودروهای عمومی عرضه نماید.“اما تا رسیدن به این موعد، کیا وقت را تلف نخواهد کرد و نمونه تغییر یافته از محصولات فعلی خود را وارد ناوگان عمومی میکند.
نخستین مدل از این گونه جدید، نیرو پلاس است که برای حضور در تاکسیرانی، سرویسهای اشتراکی و حتی استفاده به عنوان خودروی کمپر آماده شده است.
طول بدنه و ارتفاع سقف این مدل جدید که براساس نسل قبلی کیا نیرو شکل گرفته، به ترتیب 10 و 80 میلیمتر افزایش یافته تا فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار بگیرد. علاوهبراین، ضخامت پوشش داخلی درها و صندلیها نیز کاهش یافته است. برای افزایش راحتی ورود و خروج به کابین، دستگیرههایی نیز روی ستون B نصب شده، اما سایر بخشهای کابین بدون تغییر باقیمانده است.
غیر از امکانات رفاهی استاندارد، کیا نیرو پلاس به دستگاه پایش سرعت، تاکسیمتر، مسیریاب و دستیار صوتی نیز برای این خودرو درنظر گرفته شده است.
کیا اعلام نموده که نیرو پلاس را در دو نسخه برقی و هیبرید تولید و غیر از کرهجنوبی، این خودرو را به چند کشور دیگر از جمله استرالیا نیز صادر میکند.
شرکت کیا نسخه تکنفره از ون Ray را نیز در ماه فوریه معرفی نمود، که برای حمل محمولههای کوچک مناسب است. براساس شنیدهها، نخستین محصول از سری PBV یا مخصوص به کاربری عمومی ساخت کیا، یک خودروی میانسایز خواهد بود.
اخبار جدید تاکسیرانی
آخرین اخبار تاکسیرانان، وضعیت جدید نوسازی تاکسی فرسوده، مبلغ وام نوسازی تاکسی و جدیدترین شرایط و نحوه تعویض تاکسی قدیمی را در مقاله اخبار تاکسیرانی مطالعه کنید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com