شرکت برابوس در جدیدترین اقدام، به سراغ مرسدس-میباخ GLS600 رفته و غیر از موارد ظاهری، بخش فنی این شاسیبلند را نیز مورد تغییر قرار داده است. حاصل این پروژه با نام برابوس 900 معرفی شده، که نام خود را از خروجی پیشرانه به عاریت گرفته است.
”با افزایش حجم پیشرانه از 4 به 4.5 لیتر، تغییر در سیستم سوخترسانی و نصب یک جفت توربوشارژر بزرگتر و سفارشی، قدرت مرسدس-میباخ GLS600 به 900 اسببخار رسیده است.“با افزایش حجم پیشرانه مرسدس-میباخ GLS600 از 4 به 4.5 لیتر، تغییر در سیستم سوخترسانی و نصب یک جفت توربوشارژر بزرگتر و سفارشی، پیشرانهای به نام Rocket 900 V8 پدید آمده است، که 900 اسببخار قدرت و 1250 نیوتنمتر گشتاور در اختیار برابوس 900 قرار میدهد.
به منظور جلوگیری از آسیب به پیشرانه، گشتاور روی 1050 نیوتنمتر محدود شده است، هرچند که برابوس این خودرو را به مدت سه سال یا صد هزار کیلومتر ضمانت میکند. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت این شاسیبلند قدرتمند نیز به ترتیب 3.7 ثانیه و 350 کیلومتر برساعت اعلام شده است.
علاوه بر تغییرات مذکور، یک سیستم اگزوز جدید از جنس فولاد ضدزنگ هم در برابوس 900 نصب شده است، که صدای آن توسط راننده تنظیم میشود. این قطعه به همراه دیفیوزر عقب، رینگهای 24 اینچی Monoblock M، جلوپنجره تیره و برخی قطعات فیبرکربن، مهمترین ویژگیهای ظاهری برابوس 900 بشمار میآیند. سیستم تعلیق بادی GLS هم دستخوش تغییراتی شده است، که امکان کاهش ارتفاع به میزان 25 میلیمتر را فراهم میکند.
برابوس فضای داخلی این شاسیبلند لوکس را با چرم مشکی و کرم تزئین نموده است، هرچند که امکان هرگونه تغییر در این بخش بنابر سفارش مشتری وجود دارد.
هرچند مرسدس-میباخ GLS 600 قابلیتهای حرکتی را فدای هویت اشرافی خود نکرده است، ولی به نظر میرسد که برابوس 900 با عملکرد فنی به مراتب درخشانتر نسبت به مدل استاندارد، بتواند نظر طیف دیگری از مشتریان را جلب نماید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com