• نسل سوم خودروهاي مسابقات فرمول E
  • نسل سوم خودروهاي مسابقات فرمول E
  • نسل سوم خودروهاي مسابقات فرمول E
  • نسل سوم خودروهاي مسابقات فرمول E

قوی‌تر، سبک‌تر و کوچک‌تر

معرفی نسل سوم خودروهای فرمول E

13 اردیبهشت 1401 18:06

چندی پیش فرمول E به صورت رسمی از سومین نسل خودروهای حاضر در این رقابت که سال آینده برگزار خواهد شد، رونمایی کرد.

این خودرو سریع‌تر از تمام مدل‌های قبلی بوده و می‌تواند به سرعت 322 کیلومتر برساعت دست یابد. ابعاد بدنه خودرو در تمامی جهات کاهش پیدا کرده که می­‌تواند کار راننده برای حرکت در تمامی پیست‌ها همچون موناکو را آسان‌تر سازد.

براساس اعلام مسئولان، این خودرو سریع‌تر از تمام مدل‌های قبلی بوده و می‌تواند به سرعت 322 کیلومتر برساعت دست یابد. البته پیشرانه جدید با 470 اسب­‌بخار قدرت و همچنین وزن 840 کیلوگرمی خودرو که نسبت به قبل 60 واحد کاهش یافته است هم خودروی فرمول E را برای دستیابی به این عملکرد یاری خواهد کرد.

پیشرانه نسل سوم خودروهای فرمول E از مجموعه‌­ای شامل موتورهای 250 و 350 کیلووات روی محورهای جلو و عقب تشکیل شده است. ترمزهای هیدرولیک عقب نیز با نمونه‌­های با قابلیت استفاده از انرژی ترمز جایگزین شده است، که بنابر اعلام مسئولان، می­‌تواند تا 40 درصد از نیروی لازم برای شرکت در مسابقه را از همین طریق تامین نماید.

نسل سوم خودروهای مسابقات فرمول E

برخلاف سایر مسابقات موتوراسپرت، خودروهای فرمول E از نظر نرم‌­افزاری هم مورد بروزرسانی قرار گرفته و به سامانه مدیریت پیشرفته مجهز شده است. در ساخت باتری این خودروها نیز از مواد پایدار استفاده شده که قابلیت بازیافت دارند. بدنه خودروهای نسل سوم هم از فیبرکربن بازیافتی ساخته شده که آلودگی کربنی این خودروها را نسبت به قبل تا 10 درصد کاهش داده است.

فصل نهم مسابقات فرمول E سال آینده برگزار خواهد شد. تاکنون هفت تیم یعنی جگوار، دی اس، ماهیندرا ریسینگ، مازراتی، نیو 333، نیسان و پورشه برای حضور در این رقابت ثبت نام کرده­‌اند.

آقای آلخاندرو آگاگ که به عنوان پایه­‌گذار و رئیس فرمول E شناخته می‌­شود، ضمن ابراز اظهار خوشحالی از شرکت در ای-پری موناکو و تشکر از برگزارکنندگان مسابقات فرمول E، آینده خودروهای برقی مسابقه­‌ای را روشن توصیف کرده است.

دیدگاه کاربران