آقای هربرت دیز مدیرعامل گروه فولکسواگن در جریان برنامه اینترنتی با نام «گفتگو با دیز» که در آلمان برگزار شد، به برنامهریزی برای حضور آئودی و پورشه در مسابقات فرمول یک اشاره کرد.
”علت انتخاب این مسابقات برای حضور دو برند آلمانی، تاثیر وسیع تبلیغاتی و محبوبیت بالای این رویداد در تمام مناطق جهان اعلام شده است.“وی در صحبتهایش خاطرنشان ساخت که فولکسواگن برنامهای برای حضور در مسابقات فرمول یک ندارد ولی دو برند لوکس زیرمجموعه این گروه، به صورت جداگانه در این رقابت حاضر میشوند.
طبق گزارش motorsport.com، آقای دیز این امر را اتفاقی بسیار مهم توصیف کرده است، چراکه از سال 2026، استفاده از موتورهای درونسوز با سوخت مصنوعی در این مسابقات آغاز خواهد شد. براساس اظهارات آقای دیز، طراحی و تولید پیشرانه فرمول یک در حدود 3 الی 4 سال طول میکشد به همین دلیل این آخرین فرصت دو برند آلمانی برای حضور در این مسابقات است.
اما علت انتخاب این مسابقات برای حضور دو برند آلمانی، تاثیر وسیع تبلیغاتی و محبوبیت بالای این رویداد در تمام مناطق جهان اعلام شده است.
به منظور سازگاری با قوانین جدید مسابقات از سال 2026، هردو برند آلمانی فرآیند طراحی پیشرانههای جدید را آغاز کردهاند، اما نحوه شرکت آنها هنوز به طور رسمی مشخص نشده است. براساس شایعاتی که اخیراً منتشر شده، پورشه به عنوان شریک ردبول در مسابقات حاضر خواهد شد. برخی گمانهزنیها نیز از برنامه آئودی برای خرید تیم مکلارن خبر میداد که البته این مورد توسط لائورا کنراد یکی از مدیران برند بریتانیایی، تکذیب شده است.
آقای دیز تایید نموده که تمامی مدیران گروه فولکسواگن با ورود آئودی و پورشه به مسابقات فرمول یک موافق نبودهاند، اما الزام به حرکت در جهت نوآوریهای صنعت خودروسازی در زمینههای نرمافزاری، فناوری خودران و باتریها، مدیران را برای حضور این دو برند در مسابقات مجاب نموده است.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com