• حضور آئودي و پورشه در مسابقات فرمول يک
  • حضور آئودي و پورشه در مسابقات فرمول يک
  • حضور آئودي و پورشه در مسابقات فرمول يک
  • حضور آئودي و پورشه در مسابقات فرمول يک

غول‌های آلمانی از 2026 در پیست

حضور آئودی و پورشه در مسابقات فرمول یک

14 اردیبهشت 1401 19:41

آقای هربرت دیز مدیرعامل گروه فولکس‌­واگن در جریان برنامه اینترنتی با نام «گفتگو با دیز» که در آلمان برگزار شد، به برنامه­‌ریزی برای حضور آئودی و پورشه در مسابقات فرمول یک اشاره کرد.

علت انتخاب این مسابقات برای حضور دو برند آلمانی، تاثیر وسیع تبلیغاتی و محبوبیت بالای این رویداد در تمام مناطق جهان اعلام شده است.وی در صحبت‌هایش خاطرنشان ساخت که فولکس‌واگن برنامه­‌ای برای حضور در مسابقات فرمول یک ندارد ولی دو برند لوکس زیرمجموعه این گروه، به صورت جداگانه در این رقابت حاضر می­‌شوند.

طبق گزارش motorsport.com، آقای دیز این امر را اتفاقی بسیار مهم توصیف کرده است، چراکه از سال 2026، استفاده از موتورهای درون­‌سوز با سوخت مصنوعی در این مسابقات آغاز خواهد شد. براساس اظهارات آقای دیز، طراحی و تولید پیشرانه فرمول یک در حدود 3 الی 4 سال طول می­‌کشد به همین دلیل این آخرین فرصت دو برند آلمانی برای حضور در این مسابقات است.

اما علت انتخاب این مسابقات برای حضور دو برند آلمانی، تاثیر وسیع تبلیغاتی و محبوبیت بالای این رویداد در تمام مناطق جهان اعلام شده است.

حضور آئودی و پورشه در مسابقات فرمول یک

به منظور سازگاری با قوانین جدید مسابقات از سال 2026، هردو برند آلمانی فرآیند طراحی پیشرانه‌­های جدید را آغاز کرده­‌اند، اما نحوه شرکت آن‌ها هنوز به طور رسمی مشخص نشده است. براساس شایعاتی که اخیراً منتشر شده، پورشه به عنوان شریک ردبول در مسابقات حاضر خواهد شد. برخی گمانه‌­زنی‌ها نیز از برنامه آئودی برای خرید تیم مک‌­لارن خبر می­‌داد که البته این مورد توسط لائورا کنراد یکی از مدیران برند بریتانیایی، تکذیب شده است.

آقای دیز تایید نموده که تمامی مدیران گروه فولکس­‌واگن با ورود آئودی و پورشه به مسابقات فرمول یک موافق نبوده‌­اند، اما الزام به حرکت در جهت نوآوری‌­های صنعت خودروسازی در زمینه‌­های نرم­افزاری، فناوری خودران و باتری‌­ها، مدیران را برای حضور این دو برند در مسابقات مجاب نموده است.

دیدگاه کاربران